iOS 9JailBreakחדשות אפל

האם ניקח את הסיכון בפריצת האייפון במערכת iOS 9

אין ספק שפריצת האייפון ועימה חנות הסידיה, שינו את האייפון מתחילת דרכו ללא הכר. ישנה אפשרות להוריד כל מיני תוספים טובים שמשפרים את חווית השימוש, שלא נדבר על הערכות נושא הרבות המאפשרות להתאים אישית את מראה המכשיר.

הפריצה המיוחלת ל- ios 9
הפריצה המיוחלת ל- ios 9

אך בימים אלה, שהגרסה החדשה השתחררה לציבור הרחב, ובעקבות כך, אי אפשר להשתחרר מהתחושה שאפל לקחה השראה מעולם ה- jailbreak, ובעקבות דיווחים שונים ברשת אודות תכונות זדוניות אשר “מתנחלות” על המכשיר בעקבות הפריצה.

אם זה באמת שווה שנפרוץ את המכשיר ?

יתרונות הפריצה:

כמו שכתבנו לעיל פריצת האייפון מאפשרת בראש ובראשונה להתאים אישית את מראה המכשיר. אך, חוץ מזה, ישנם המון תוספים שפשוט לא היו מתאפשרים לולי פריצת האייפון, הנה כמה דוגמאות:
DoubleCut – מאפשרת להכניס את כתובת המייל שלכם לכל מקום במכשיר.
DoubleTapToSleep – נעילת המסך על ידי הקשה פעמיים, בדומה למכשירי ה- LG.
DetaledBatteryUsage – מראה נתונים מפורטים על פעילות המכשיר.
EqualizerEverywhere – מוסיף אפשרויות נרחבות לתכונת האקולייזר בנגן המוזיקה.
F.lux – מוסיף אפשרויות נרחבות לתכונת הבהירות.

כל הנזכרים לעיל, הם בגדר התוספים הטובים, כמובן שישנם תוספים המאפשרים הורדת אפליקציות בחינם, או פריצה לשירותי אינטרנט אלחוטי, אבל בשביל זה תצטרכו לפרוץ את המכשיר.

האם “סידיה” או בכלל כל סצינת הפריצה מרימה את רווחי iOS ?

ידוע, שגישת אפל היתה ותמיד תהיה- מדיניות “גן סגור”, הכוונה, שאנחנו כלקוחות לא יכולים לדעת מה טוב לנו במכשיר, אפילו בדבר המינימאלי ביותר כגון מראה אישי וכדו’, מה שבעיניי מאוד מקומם. ולכן, זו אחת הסיבות שבעצם סצינת הפריצות החלה.

וכאן, אפל נעזרה במפתחי הסידיה ושילבה בעדכוני מערכות ההפעלה שלה המון תוספים שהיו שייכים לסידיה כדוגמת: העתק-הדבק, מענה מהיר להודעות, לוח בקרה, מרכז ההודעות, וידאו צף, התאמה אישית של מקלדות צד ג’, מסך מפוצל, ועוד ועוד.

ולכן, נכנסים כאן למלכוד מסוים:

1) אפל נגד סצינת הפריצות ולו בגלל האפליקציות החינמיות ותוכנות הזדוניות שנכנסות למערכת ההפעלה שלה, מה שיכול להרוס לה את המוניטין,

2) אפל מפסידה כאן כמה דברים: לקוחות נאמנים שרוצים לשפר ולייעל את האייפון שלהם, והשראה לשיפורים המערכות הפעלה עתידיות. ואפילו שאפל מתגאה שהיא פתחה את “הגן הסגור”- זה אף פעם לא יהיה פתוח כמו האנדרואיד.

ולכן, לעניות דעתי בעניין, אפל התאמצה מאוד בגרסת iOS 9, ולכן, אולי לא כל כך צריך את הפריצה, אלא אם כן יש לכם צרכים מאוד ספציפיים, וזה עניין אחר.

סצינת ה- JailBreak וחששות האבטחה הנלוות:

החל מגרסת iOS 4, כל מי שמותקן אצלו חנות הסידיה- פשוט לא יכול לעדכן דרך האוויר את הגרסה שלו. ולא רק זה, אפילו עדכוני אבטחה מינוריים שאפל משחררת, אין אפשרות לעדכן. מה שחושף את האייפון (כן, אני יודע שאתם מופתעים…) לכל מיני וירוסים ובאגים שיכולים להרוס אותו.
קחו לדוגמא את מה שקרה מוקדם יותר החודש. חבורה של האקרים פרצו למעל מאתיים אלף חשבונות iClaud, וגנבו משם כל מיני חשבונות וסיסמאות וגרמו להפסדים כספיים.

כמו כן, יותר קל להפיץ תוכנות זדוניות דרך מאגרי צד ג’ כדוגמת סידיה. ולכן, אם אתם כבר פורצים את המכשיר, שימו לב איזה מקורות אתם מכניסים לחנות הסידיה.

לסיכום- זה פשוט לא שווה את המחיר:

כן, אפילו אני שדוגל בפריצת המכשיר בכל גרסה, הגעתי למסקנה שכבר לא שווה לפרוץ את המכשיר, הן בגלל כברת הדרך הארוכה שעשתה אפל עם שחרור עדכוני הגרסאות שלה, והן בגלל בעיות האבטחה.

מה גם, שיצאה אפליקציה חדשה בשם extensify שאותה תוכלו להוריד מכאן, מייד עם עדכון הגרסה באייפון שלכם: https://extensify.io/soon

אפליקציה זו נותנת כמעט את כל מה שהסידיה נותנת, ללא הפריצה.

מה דעתכם? מסכימים? חולקים? נשמח אם תשתפו אותנו.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.