iOS 9אנדרואיד

החידושים ב- iOS 9 שכבר היו קיימים באנדרואיד

אמנם טים קוק הציג את מערכת ההפעלה החדשה לאייפונים כלא פחות ממדהימה, בעיקר בגלל שלל החידושים שיש בה, ובכך סוף סוף ״פתח״ עוד קצת את מדיניות הגן הסגור. אבל, הוא שכח דבר אחד, ה״חידושים״ האלה, היו קיימים כבר באנדרואיד.

חידוש? ממש לא
חידוש? ממש לא

אם הם עובדים פחות טוב או יותר טוב, זה כבר נתון לשיקול דעת המשתמש.

  • העוזרת האישית: סירי, חכמה יותר:

בין שלל החידושים, יש שיפור משמעותי לסירי. היא מעתה חכמה הרבה יותר. לדוגמא, היא תתן לכם התראות לפי מיקום, תקצר לכם את הדרך הביתה, ועוד ועוד.
ובכן, לאנדרואיד זה כבר היה קיים ממזמן – Google Now עושה זאת בהצלחה כבר משנת 2013.

  • מצב חיסכון בסוללה:

פיצ׳ר כל כך נחוץ, ואפל הכניסה אותו רק במערכת ההפעלה האחרונה. זה כבר היה קיים בגרסאות קודמות של אנדרואיד למכשירים ספציפיים, והחל מגרסת אנדרואיד לוליפופ, זה קיים לכלל המכשירים.

אך יש כאן חיסרון ויתרון לאנדרואיד:

החיסרון: מצב החיסכון בסוללה לאנדרואיד מאפשר להאריך את הזמן ל- 90 דקות, ואילו במכשירי אפל היכולת היא ל3 שעות- כפול מהזמן.
היתרון: הוכח שמכשירי האנדרואיד זוללים פחות סוללה בצורה משמעותית ממכשירי אפל.

  • מסך מפוצל:

אחד הפיצ׳רים שהלהיבו את הקהל בהשקת המסך המפוצל, שגם הוא מגיע רק לאייפדים. ובכן, יש את זה כבר בגרסת אנדרואיד ג׳לי בין על מכשירי הנוט לדורותיו (החל מנוט 2).
אבל זה לא נגמר רק בזה, בעוד שבאפל הפיצ׳ר הזה מוגבל לכמות מצומצמת של אפליקציות, באנדרואיד תוכלו לעשות זאת על כ-ל האפליקציות. אפל, תתעוררו!

  • פתקים:

אפליקציית הפתקים של אפל קיבלה עדכון משמעותי- מעתה תוכלו לערוך רשימת קניות עם אפשרויות סימון, הוספת קישורים כהיפר- קישור, שרטוט ידני, ו…זהו.
למכשירי הנוט של סמסונג החידושים הללו כבר לא כל כך חדשים, ועוד עם המון אפשרויות.

  • תמונה בתוך תמונה או חלון צף:

אפל הציגה ב iOS 9 את האפשרות להציג וידאו מעל גבי יישומים אחרים ולהזיז את החלונית ממקום למקום, זהו פיצ׳ר נחוץ, בפרט בעידן שאנו עסוקים בכמה דברים המקביל. (במאמר מוסגר, האפשרות הזו היתה קיימת כבר מגרסה iOS 6, בתנאי שהאייפון שלכם היה פרוץ עם תוסף בשם VideoPane).

באנדרואיד, ואם להיות יותר ספציפיים, בגלקסי S3, זה היה קיים, ועם השקת הנוט 4 האפשרות הזו הורחבה לעוד המון אפשרויות, תוכלו ל״הציף״ כל חלון שתרצו.
נ.ב. גם באייפון, אם המכשיר שלכם פרוץ, תוכלו ״להציף״ מעל גבי אפליקציות אחרות כל חלון שתרצו בעזרת תוספים מחנות הסידיה ובראשם MirMir.

לסיכום: אמנם יש לאפל כמה חידושים שהיא לקחה ושיפרה לאין ערוך כדוגמת ה3D Touch (שגם זה, אגב, היה קיים בHTC zoe), והאינטראקציה המושלמת בין החומרה לתוכנה כנראה יהיה בלעדיות של אפל, אבל, כמו שראיתם, ישנם הרבה דברים שאפל ״העתיקה״, למרות שלעניות דעתי, אין בזה שום פסול כל עוד הם לקחו את הפיצ׳רים הללו והעלו אותם לרמה אחרת של מושלמות תפעולית.

מה דעתכם? שתפו אותנו!

מקור: AndroidPit

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.