יחסי ציבורמאמרים

איך לבחור ספק אינטרנט?

על מנת להתחבר לאינטרנט בישראל תצטרכו לרכוש חבילת אינטרנט שאומרת למעשה שאתם מתחברים לספק ותשתית ובאמצעות כך תוכלו לחבר את המחשב שלכם בבית לאינטרנט. לאחר החיבור לאינטרנט, בהתאם לאיכות התשתיות, למהירות הגלישה ולאיכות הנתב שלכם – תוכלו לגלוש, לצפות בסרטים, להוריד תוכנות ומשחקים, לקנות דברים מהאינטרנט ועוד.

מאגר מורים מנוסים המלמדים באינטרנט דרך המחשב.

אנו לא יכולים לדמיין את החיים שלנו ללא אינטרנט וכמעט בכל בית בישראל יש אינטרנט. רגע לפני שאנו רצים להתחבר לספק הראשון שמציע לנו את המחיר הזול ביותר – בואו נבין קצת יותר לעומק על הפרמטרים המשפיעים על בחירת ספק אינטרנט.

קודם כל – ההבדל בין ספק לתשתית:

רבים מתבלבלים בין ספק לתשתית או לא מבינים את ההבדל. נסביר באנלוגיה פשוטה לחשמל בבית שלכם. על מנת לחבר את ביתכם לחשמל אתם צריכים להכין תשתית חשמלית – כלומר כבלים של חשמל שעוברים בין הקירות, אל נקודות החשמל (השקעים וארון החשמל בבית) ואלה מחוברים לתשתית חשמל חיצונית של חשמל החשמל. על כן זרם החשמל יכול להגיע אל ביתכם וניתן גם לנתק אתכם מהחשמל דרך חברת חשמל במקרים מסוימים וזאת מבלי לפגוע בחשמל של השכנים שלכם למשל.

בחזרה לאינטרנט – התשתיות הם כבלים העוברים מתחת לאדמה ודרך הים מתחברים לתשתיות התקשורת ברחבי העולם ועל ידי כך ניתן להתחבר לרשת האינטרנט. הספק משתמש בטכנולוגיה מסוימת כדי שאתם תוכלו להזרים מידע משלכם אל רשת האינטרנט ו/או לראות מידע של אחרים (הגלישה שלכם בעצם).

האם חבילת בנדל משתלמת?

חבילת בנדל היא חבילה המשלמת בין ספק ותשתית מאותה חברה. אין זה אומר שלא מדובר בשני שירותים שונים אולם ספקיות האינטרנט משתפות פעולה עם חברות התשתית ומשווקות חבילות הכוללת גם ספק וגם תשתית. שירותים אלו נפרדים אומנם אך מגיעים תחת אותו ספק וכך אתם יכולים לחסוך התעסקות עם התנהלות מול 2 גופים שונים, עם 2 חשבוניות שונות וכו’. החיסרון הוא שאתם צריכים להבין קצת יותר מהן החבילות שאתם מקבלים והאם הן מתאימות לצרכים שלכם.

תמיכה טכנית ושירות זמין:

  • האם קל ליצור קשר עם הספק שלכם?
  • האם זמני ההמתנה להגעה לנציג ארוכים מדי?
  • האם יש פעולות שנוכל לבצע לבד באינטרנט מבלי המתנה לנציג? (אצל הספקית טריפל סי למשל תוכלו ליהנות מאינטרנט חכם – כלומר בחירה, עריכה ושינוי של חבילת האינטרנט מהמשתמש שלכם באתר, ללא כל צורך בהמתנה לנציג או שיחה עם נציגי שימור לקוחות מתישים).
  • האם ניתן לבצע גם שיחה בצ’אט אם לא נוח לדבר בטלפון?
  • האם השירות זמין 24/7 לעסקים או תקלות טכניות פשוטות לפחות?
  • במידה ותזדקקו לטכנאי תוך כמה זמן הוא אמור להגיע?
  • האם נצטרך להוסיף תשלום עבור התמיכה הטכנית?

דברים נוספים שחשוב לקחת בחשבון:

מלבד החשיבות של שירות לקוחות ותמיכה טכנית אדיבה וברמה מקצועית גבוהה, הרי שחשוב להתחשב גם בפרמטרים נוספים לפני שבוחרים ספק אינטרנט לבית שלנו. בדקו את מהירות הגלישה שלכם והאם היא תואמת את מהירות הגלישה הפוטנציאלית לדוגמה.

ייתכן והנתב שלכם והאזור שבו אתם גרים מאפשרים לכם מבחינת התשתית לגלוש עד 40 מגה ואתם משלמים על חבילה של 100 מגה סתם כך – וכנ”ל להיפך כאשר אתם יכולים כמה שקלים וליהנות ממהירות גלישה וחוויית שימוש הרבה יותר טובה ומהירה. כדאי לבדוק אילו שירותים נלווים אתם יכולים לקבל מספק האינטרנט שלכם: הגנת סייבר, אנטי וירוס, שירותי סינון אתרים ועוד.

בדקו את איכות הנתב שאתם מקבלים וטווח הקליטה שלו ומהירות הגלישה הפוטנציאלית שלו. לבסוף, השוו מחירים עם ספקיות האינטרנט האחרות ביחס לחבילה שאתם מקבלים ותוכלו לשכלל את יתר הנתונים ולבחון עם מי מהן תרצו לעבוד.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.