יחסי ציבורמאמרים

זמן בחירה: הנדסת חשמל או הנדסת מחשבים?

אנשים שמעוניינים ללמוד הנדסה מגלים מהר מאוד שמדובר בתחום רחב שתחתיו מתכנסים מקצועות שונים, כמו למשל הנדסת מחשבים לעומת חשמל. אז מה ההבדל בין התחומים ואיך מקבלים את ההחלטה הנכונה? הנה המדריך המלא

צילום: pexels

הנדסה היא תחום רחב מאוד ושם תואר שכולל בתוכו מגוון רחב של תחומי עניין, מקצועות, כישורים, תחומי התמחות ועוד. אז מצד אחד, יש אנשים עם ידע הנדסי או לכל הפחות אוריינטציה טכנית שמאפשרת להם להשתלב בענף. מצד שני, גם כאלה שכבר החליטו שהם רוצים ללמוד הנדסה לא בהכרח מסוגלים לזהות את ההבדלים בין המקצועות.

ההתלבטות העיקרית נכון להיום היא אם לבחור הנדסת חשמל או הנדסת מחשבים. לצד מאפיינים משותפים שמעידים על כך ששניהם חונים תחת הגג של “הנדסה”, קיימים גם לא מעט הבדלים. אז כדי לקבל את ההחלטה הנכונה, חשוב להיכנס אל עובי הקורה.

הנדסת חשמל – כל המאפיינים

הנדסת חשמל היא במובן מסוים תחום לימודים קלאסי יותר. כאן לומדים איך עובדות מערכות חשמל, כיצד שומרים על הבטיחות ומה ההבדל בין קווי חשמל במתח גבוה ונמוך. בפועל, הלימודים האלה מתאימים למי שרוצה להיות חשמלאי ולאחר מכן מהנדס חשמל.

מה שמאפיין לימודי הנדסת חשמל הוא ההכשרה. בניגוד לתחומים אחרים שבהם מסיימים את הלימודים ומקבלים תעודה שמאפשרת להשתלב בענף, כאן צריך לצבור ניסיון על מנת להתקדם בדרגות ההסמכה. לכן, חשוב להביא בחשבון תקופת הכשרה ארוכה יחסית שלא מסתיימת עם קבלת התואר או התעודה.

הנדסת מחשבים – כל המאפיינים

הנדסת מחשבים מייצגת תחום מודרני יותר. כאן ההתמקדות היא במחשבים והמקצוע דומה יותר לתכנות מאשר לחשמלאות. בשביל להיות מהנדס מחשבים, חשוב לדעת איך עובדים המחשבים ומה ההבדל בין תוכנות וקודים. לאחר מכן, צוברים שעות רבות במעבדות מחשבים ומנסים לשלב עד כמה שאפשר בין הידע התאורטי והפרקטי.

הנדסת מחשבים גם מתאפיינת בדרך כלל בתנאי קבלה מחמירים יותר לעומת הנדסת חשמל. עם זאת, חשוב גם כאן לבחון כל מקרה לגופו ולא למהר לוותר על החלום.

כך תדעו מה עדיף לכם ללמוד

הסוד של בחירת תחום לימודים הוא ללכת עם תחום העניין האישי. עוד לפני שאתם בודקים איפה יש יותר עבודה, כמה מרוויחים בכל תחום ומה הסיכוי שתוכלו לפתח קריירה שתישאר רלוונטית גם בשנים הקרובות – כדאי לכם לסמוך על תחושת הבטן שלכם.

במישור הפרקטי, תוכלו לדעת מה עדיף לכם ללמוד על פי שיקולים טכניים יותר. זה הזמן לבדוק איפה נמצא מוסד הלימודים, כמה זמן ייקח לכם להגיע אליו ומה שכר הלימוד. במקביל, כדאי לבחור בין הנדסת חשמל לבין הנדסת מחשבים גם לפי שיקולים של תנאי קבלה. קחו בחשבון את כל השיקולים האלה ותגדילו את הסיכוי לבחירה מושכלת, מוצלחת ומבוססת.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.