יחסי ציבורמאמרים

מה הופך את מערכת הפרסום של פייסבוק לכה חכמה?

מערכת הפרסום של פייסבוק היא אחת ממערכות הפרסום החכמות ביותר שיש כיום באינטרנט. היא פשוטה ונעימה לעבודה ונמצאת בהתפתחות כל הזמן.

הפרסום בפייסבוק הפך לצורת הפרסום החכמה ביותר שמספקת תוצאות מדהימות ומיידיות. כיצד זה עובד? על כך נרחיב במאמר הבא.

כיצד מערכת הפרסום של פייסבוק עובדת?

מערכת הפרסום של פייסבוק עובדת בעזרת שטחי פרסום. המפרסם קונה שטחי פרסום במגוון מיקומים ביניהם גם אינסטגרם, רשת השותפים של פייסבוק ועוד.

מערכת הפרסום של פייסבוק מחולקת ל-3 חלקים מרכזיים שונים-

  • קמפיין- בחלק הקמפיין על המפרסם לקבוע את סוג הפרסום ואת המטרה שלו. ניתן לבחור ביותר ממטרה אחת. אחד הדברים המרכזיים ביותר בשלב הקמפיין הוא לדעת בדיוק מה אנחנו רוצים להשיג מהפרסום. הגדרה נכונה של המטרה תבסס קמפיין יעיל ומוצלח. ישנם סוגי קמפיינים שונים בפייסבוק. הבחירה בסוג הקמפיין המתאים ביותר למטרה שלנו תהפוך את הפרסום הספציפי שלנו ליעיל יותר. לדוגמא- אם חשוב לנו יותר שהקמפיין יוביל ללייקים רבים נבחר בסוג קמפיין אחר מאשר אם נרצה שהקמפיין יוביל לכניסות מרובות לאתר שלנו.
  • סדרת מודעות- בחלק זה של הפרסום, נקבע את שאר הפרמטרים כמו מי קהל היעד שלנו (גילאים, מין, מדינות, שפות ועוד), מה התקציב שלנו לפרסום, מה מיקומי הפרסום בהם נרצה להופיע, האם המודעה תופיע רק בנייד, רק במחשב או בשניהם ועוד. בחירת הפרמטרים הללו תדייק את הפרסום ותהפוך אותו למוצלח כל כך.
  • המודעה שלנו- בחלק זה של הפרסום נקבע מה יהיו פרטי המודעה שתתפרסם בפייסבוק. כלומר- מה יהיה כתוב במודעה, האם נבחר לצרף תמונה, וידאו, מצגת, שיר, האם יהיה קישור לאתר חיצוני ועוד.

מעקב אחר הפרסום

אחד הדברים החשובים ביותר שמספקת מערכת הפרסום של פייסבוק הוא מעקב אחר הפרסום וניתוח הנתונים. כלומר, לאחר שפרסמנו את המודעה, נוכל לעקוב אחר הנתונים שלה ולהבין האם היא עובדת באופן יעיל ואם לא כיצד לשפר אותה.

אחת הדרכים הראשונות לבדוק האם הפרסום שלנו יעיל הוא לבחון האם ההשקעה מחזירה את עצמה. כלומר, אם אתה מרוויח יותר משאתה משקיע, הפרסום יעיל ומומלץ להמשיך אותו ואפילו להגביר אותו. במידה ולא, על המפרסם לבחון את ההוצאות אל מול ההכנסות ולהחליט האם הפרסום יעיל או לא.

מעקב אחר נתוני הפרסום בפייסבוק

מעבר לבחינת החזר ההשקעה, ניתן לעקוב אחר נתוני קידום ממומן בפייסבוק. הנתונים הללו נמצאים בטבלאות הנתונים במנהל המודעות. ניתן לסנן את הנתונים על פי תקופת זמן מסוימת שתבחרו. תקופת הזמן המינימלית המומלצת לנתח על פיה נתונים היא לפחות 5 ימים. כמובן שמומלץ יותר מזה.

טבלאות הנתונים מסודרות על פי הרמות שמרכיבות קמפיינים. כלומר תוכלו לבחור בקמפיין מסוים ואז לראות את נתוני סדרות המודעות בו וכך להתקדם עד למודעה הספציפית.

הנתונים יראו פרטים רבים על מודעת הפרסום. ביניהם יוצגו נתונים שמראים האם המודעה פעילה, כמה תוצאות קיבלנו בתקופה בה פורסמה המודעה, ואם לא אז מה הסטטוס שלה ומה הבעיה שיש בה. ניתן לסדר את הנתונים על פי סדר קבוע או לבחור התאמה אישית וכך לצפות בנתונים שמעניינים אותנו ביחס למודעת הפרסום. תוכלו לבחור לראות נתונים על פי מין, גיל, מיקום, שעות ועוד. כך תוכלו לדעת אם הפרסום עבד על גברים לדוגמא ואילו על נשים לא.

לאחר שיש לנו את הנתונים השונים יש לנתח אותם ולהסיר מסקנות על הפרסום. לדוגמא, אם בשישי שבת הפרסום עובד באופן הטוב ביותר, אולי כדאי להשקיע בהגברת הפרסום בימים אלה. כמובן שאם על פי הנתונים השונים אתם רואים שהפרסום מצליח, תשאירו הכל כמו שהוא.

אז מה הופך את מערכת הפרסום של פייסבוק לכה חכמה?

למעשה, כל מה שפירטנו עד עתה הופך את מערכת הפרסום של פייסבוק לחכמה. הבחירות השונות שעוזרות להפוך את הפרסום לספציפי כמה שיותר ומפנות אותו בדיוק לאן שאנחנו רוצים הופכות את הפרסום ליעיל ומוצלח כל כך. כמו כן, אחד הדברים המרכזיים שמשפיעים לטובה במערכת הפרסום של פייסבוק הוא האפשרות להוסיף קישור לאתר. כך אם לדוגמא אנחנו מפרסמים בגדים, ויצרנו קמפיין שיגיע לנשים בגילאי 15 עד 40 נוכל להוסיף קישור לרכישה. כך אם הפרסום יעניין אישה מסוימת, היא תוכל בקלות להיכנס לאתר להתרשם מהבגדים ולהתחיל ברכישה. בעבר, האישה הייתה רואה מודעה בעיתון או פרסומת בטלוויזיה והייתה צריכה לזכור את שם המקום את מיקום החנות ועוד פרטים שונים על מנת להגיע לרכוש בגדים. בזכות הוספת הקישור, הפרסום הופך לאפקטיבי באופן מידי ומאפשר רכישה פשוטה.

כמו כן, העובדה שפייסבוק מאפשר לנו לעקוב אחר הנתונים של הפרסום הופכים את מערכת הפרסום לחכמה ויעילה מאוד. בזכות המעקב אחר הנתונים אנחנו לא הולכים בערפל. אם הפרסום עוזר אנחנו יודעים ואם לא אנחנו יכולים להבין גם איך לשפר את זה בזכות הנתונים המדויקים. אנחנו יכולים לדעת מדוע הוא לא עובד, אם יש שעות טובות יותר, ימים טובים יותר או מין שהפרסום מתאים לו יותר מלמין השני.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.