יחסי ציבורמאמרים

מה הם הציוד המשמש את משרדי החקירות

חוקרים פרטיים ומשרדי חקירות פרטיות למיניהם עושים לרוב עבור לקוחותיהם עבודה לא כל כך נעימה, דוגמת ביצוע מעקב אחר אנשים אחרים. כולנו היינו שמחים להימנע ממצב בו אנו צריכים לשכור חוקר שיעקוב אחרי בן/ת הזוג, מתחרה עסקי או מטרידן אנונימי, אך במקרים אלו המציאות פשוט מחייבת אותנו בכך.

צילום: 123RF

במסגרת תפקידם עושים חוקרים פרטיים שימוש באמצעים טכנולוגיים משוכללים וציוד חקירות מתקדם על מנת לזכות ביתרון ולהצליח לדלות את המידע יקר הערך עבורו אנו שוכרים אותם

ראוי לציין שכל פעילות ההאזנה / מצלמות חייבת להתבצע במסגרת החוק (לחץ כאן למידע נוסף). גם חוקרים פרטיים חייבים לציית לחוק האזנת סתר וחוק להתקנת מצלמות.

למשל לפי חוק האזנת סתר, אסור להקליט שיחות ללא הסכמת אף אחד מהצדדים בשיחה. מי שעובר על החוק, עושה בהקלטות שימוש או מקבל כל סוג של מידע, עובר על החוק.

אילו פריטים עיקריים נוכל למצוא בארגז הכלים של החוקר הפרטי ומה חשוב לדעת ולהבין בנוגע לציוד חקירות מקצועי?

ציוד האזנה, צילום, הקלטה, מעקב ועוד – ציוד חקירות מקצועי

ציוד החקירות המקצועי בו יעשה שימוש החוקר הפרטי שנשכור ייקבע כמובן על פי אופי המשימה וסוג איסוף הנתונים הנדרש. בהתאם לאנשים/גופים אחריהם עוקב החוקר הפרטי, כמו גם סוג המידע שעליו לאסוף, כך ייקבע ציוד החקירות המקצועי בו ייעשה החוקר שימוש.

קטגוריה ראשונה ומוכרת יחסית של ציוד חקירות מקצועי היא זו של ציוד האזנות – מיקרופונים זעירים ומשוכללים ביותר מסוגלים להקליט כיום אודיו באיכות שמע גבוהה וגם בתנאים אשר רחוקים מלהיות אופטימאליים, כפי שקורה בדרך כלל במקרה של האזנות סתר. ציוד האזנה יכול לכלול מיקרופונים אותם משתילים במקומות מסוימים ובאמצעותם מקליטים את השיחות של מושאי המעקב, אך נמצא בקטגוריה זו גם ציוד האזנה לטלפונים סלולאריים. שוב חשוב לציין שכל האזנה צריכה להתבצע לפי חוק האזנות סתר.

קטגוריה מרכזית נוספת של ציוד חקירות מקצועי היא של מצלמות זעירות אשר בחלק מן המקרים מיועדות להיות מצלמות נסתרות, ובחלקים אחרים פשוט משמשות לתיעוד וצילום איכותי, במגוון תנאים שונים. ההתקדמות המהירה בעולם הצילום בשנים האחרונות הביאה לכך שכיום ניתן לעבוד עם מצלמות איכותיות ומשוכללות יותר ממה שבכלל היה קיים בעולם בעבר הלא רחוק במיוחד, וכך יכולות איסוף המידע של החוקר הפרטי הופכות יעילות ושימושיות הרבה יותר. בין שלל סוגי המצלמות הנסתרות (אותן אמורים להציב במקום מסוים בו מושא ההקלטה לא יחשוד לעולם…) ניתן למצוא כאלו המיועדות להישתל בשקעי החשמל בבית, כמו גם במגוון מיקומים אחרים אשר נראה כי נלקחו מסרט של ג’יימס בונד…

וכמובן שקטגוריה מרכזית כיום בעולם של ציוד חקירות מקצועי היא של ציוד למחשב, ממגוון רחב של סוגים ועבור מגוון שימושים. זה יכול להיות ציוד מעקב המאפשר לדלות מידע רב מהרשת, מכשירי הקלטה מסוגים שונים המתחברים ישירות למערכות המחשב, וסוגים רבים נוספים של ציוד מחשוב מתקדם, בו שמות האביזרים והתוכנות לא יאמרו לכם יותר מדי במידה ואינכם חוקרים פרטיים בעצמכם…

שוב חשוב לציין שהתקנת כל מכשיר צריכה להתבצע לפי החוק.

ציוד חקירות מקצועי – חשוב לדעת

מה חשוב לנו, אנשים “רגילים” אשר אינם ועסקים בריגול וחקירות סמויות של אנשים אחרים בזמננו החופשי, להכיר ולדעת בהקשר של ציוד חקירות מקצועי?

ובכן, נקודה חשובה ראשונה היא כי ציוד חקירות, הקלטה ומעקב מהסוג שצוין לעיל אמנם זמין ונגיש כיום לכולם, ובמקרים בים אף מדובר במכשירים שקל ופשוט יחסית להפעיל, אך הדרך בה משתמשים בציוד היא חשובה מאין כמוה, במידה ומעוניינים להצליח במעקב ובחקירה ולא להרוס אותם לחלוטין בכך שנגלה את עצמנו. לכן, מומלץ תמיד להשאיר את השימוש באמצעי המעקב וציוד החקירות בידיהם של חוקרים פרטיים מקצועיים, ולא להסתכן בעצמנו (מידע נוסף ראה במדור מדריכים).

וזה מביא אותנו ישירות לנקודה השנייה – ביצוע חקירה ומעקב סמוי אחר אנשים אחרים עלול לגרום ללא מעט חיכוכים לא נעימים במידה ואתם נתפסים. מקרים רבים כאלו מגיעים לכדי אלימות, או לחילופין תביעה של הצד המבצע את המעקב בגין סיבה זו או אחרת (דוגמת הטרדה). גם כאן, המסקנה היא פשוטה – ציוד חקירות נועד בעיקר לשימושם של חוקרים מקצועיים. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בציוד שכזה בעמכם, כדאי ללמוד עליו טוב לפני כן, ולהתייעץ עם אנשים בעלי ניסיון או ידע כלשהו בתחום.

נקודה האחרונה ואולי הכי חשובה – כשאתם פונים לחוקר פרטי, אתם צריכים לוודא עם החוקר שהכל מתבצע במסגרת החוק.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.