יחסי ציבורמאמרים

מה לא כדאי לעשות במסגרת קידום אתרים בגוגל?

כשסרגי ברין ולארי פייג’ המציאו את גוגל, כחלק מפרויקט שלהם בתור דוקטורנטים באוניברסיטת סטנפורד, הרעיון שלהם היה פשוט: האינטרנט מבוסס על קישורים.

צילום: FREEPIK

אם יש אתר שאתרים רבים אחרים מפנים אליו, סימן שהוא איכותי. אם יהיה כלי שאוסף את כל הנתונים לגבי לינקים, ואלגוריתם שיודע לדרג אתרים על סמך אותו מידע, אפשר יהיה להציג לגולשים דירוג של אתרים איכותיים ביחס לכל שאלה או ביטוי.

הרעיון, למרות הפשטות ואולי בזכות הפשטות, היה מצוין – אבל קצת אחרי שגוגל הושקה לציבור הרחב החלו להתגלות בעיות. היו לא מעט גורמים שניצלו את העיקרון באופן לא ישר. למעשה באותה תקופה הוקמו אתרים שכל התכלית שלהם הייתה להוציא קישורים לאתרים ששילמו להם בלי שיהיה בהם תוכן אמיתי.

גוגל הגיבה במהירות וסגרה את הפרצה. למעשה לאורך השנים היו לא מעט עדכונים מהותיים באלגוריתם הראשוני – למשל עדכון פנדה ועדכון פינגווין – וגם כיום יש לגוגל רשימה (ארוכה) של כללים והמלצות לכל מי שרוצה לבצע קידום אתרים.

להתייחס למנוע החיפוש ולא לגולשים

הטעות הקשה ביותר במסגרת קידום אתרים בגוגל היא לנסות להרשים את מנוע החיפוש ולא את הגולשים. בתחילת הדרך הגישה הייתה שימוש במילות מפתח, כולל שימוש מופרז, מתוך מחשבה שכך מנוע החיפוש יעניק ציון גבוה לאתר.

כיום כבר ברור שעמוד עם צפיפות מילות מפתח גבוהה יתר על המידה הוא עמוד שלא מספק ערך אמיתי לגולשים, ולכן גוגל תעניק לו ציון נמוך. רק תוכן שנכתב קודם כל מתוך מחשבה על האנשים שקוראים אותו ומצפים למצוא בו תועלת הוא תוכן שישדרג את הדירוג של האתר.

להתעלם מהפן הטכני

אמנם “תוכן הוא המלך”, וקישורים הם גם היום בסיס משמעותי לדירוג של אינספור אתרי האינטרנט הקיימים, אבל חשוב מאוד להקדיש תשומת לב גם לסוגיות הטכניות. כך למשל אתר שנטען לאט עלול לסבול מיחס נטישה גבוה (כלומר גולשים רבים יצאו ממנו מהר מאוד, עוד לפני שביקרו ביותר מעמוד אחד) ולרדת בדירוג. גם לינקים שבורים עלולים לגרום לאובדן לקוחות פוטנציאליים, ועוד דוגמה לפעולה טכנית פשוטה אבל חשובה היא הוספת תגיות מתאימות לכל התמונות באתר.

להעלות כמות גדולה מאוד של תכנים בבת אחת

גוגל אוהבת התמדה. בהתאם קידום אתרים בגוגל הוא תהליך לטווח ארוך שכדאי ליישם אותו בהדרגה – למשל לא ליצור כמות גדולה מאוד של קישורים חדשים בבת אחת אלא לפזר אותם על פני זמן ארוך יותר. באופן דומה גם כשמעלים תוכן חדש לאתר המקודם, מצב שבו מועלית כמות גדולה מאוד של תכנים חדשים ולאחר מכן האתר כלל לא מתעדכן הוא לא מצב מומלץ – המצב הנכון יותר הוא להעלות באופן קבוע תכנים חדשים. המלצה נוספת היא להפקיד את מלאכת הקידום בידי מומחים, למשל משרד פרסום ירדן דיגיטל.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.