יחסי ציבורמאמרים

מיוזמה פרטית לאקוסיסטם רב תחומי – המהפכה השקטה בתעשיות הטכנולוגיה

אחד הדברים העומדים בלב לבה של העשייה בתחום ההייטק הוא הקניין הרוחני. ארגונים הפועלים בתחום החדשנות מפתחים ומייצרים מוצרים, משפרים פתרונות קיימים ומשלבים טכנולוגיות חדשות שמעצימות את תועלתן של מגוון מערכות. עם זאת, בסופו של יום הדבר המרכזי שהחברות הללו מוכרות הוא רעיון.

צילום: יח”צ

לכן, באופן מסורתי חברות הייטק מחזיקות ברעיון שלהן באדיקות ומתגאות בתהליכי המחקר והפיתוח שלהן. גם היום, סטארטאפים רבים עדיין מתנהלים כאיים בודדים של פיתוח בתוך אוקיינוס של קידמה. לא פעם, הדבר בסופו של דבר בעוכריהן.

כוחות טכנולוגיים מובילים בעולם כבר גילו את הפוטנציאל האדיר שבשיתופי פעולה טכנולוגיים ונעים מיוזמות בודדות ונפרדות אל רקימת מערכות רב תחומיות רחבות היקף שמאיצות את הקידמה בקצב אדיר. כיום בעולם ההיי-טק, אקוסיסטם הוא כבר מזמן מונח המפתח המאפיין את תהליכי הפיתוח, התכנון והייצור ומביא אתו שגשוג והחלפת רעיונות שתמיד מאפיינת מהפכות מדעיות ומחשבתיות. בישראל, פילוסופיית האקוסיסטם עדיין בשלבי התהוות, אבל בסטרטאפ ניישן כמו בסטרטאפ ניישן, כבר מתחילות להירקם שותפויות שמביאות עמן לא מעט תוצאות מרשימות.

התוצר הטבעי של הכפר הגלובלי

כיום, הסיסמה המאפיינת את עולם הפיתוח היא Sharing is Winning. שותפויות טכנולוגיות ענפות ועבודה עם אנשי מקצוע המובילים בתחומם לכל אורך מסע המוצר, מהווה שינוי פרדיגמה מהפכני ומאיץ חדשנות בת קיימא. אחת מהשחקניות הבולטות במגמה הזו היום היא חברת Neat Tech שמציעה שירותים מקיפים בתחום פתרונות ההנדסה. במשך שנים, מלווים המומחים ההנדסיים של החברה סטרטאפים ויזמים בתחום המכשור הרפואי, הרובוטיקה וטכנולוגיות קישוריות מתקדמות ותורמים מהידע והמומחיות שלהם כדי לייעל תהליכים. כדי לאפשר יעילות מקסימלית בכל היבט והיבט, רוקמת Neat Tech שותפויות עם מומחים מכל היבטי הפיתוח והייצור.

“אחנו לא תמיד נותנים מספיק את הדעת לעובדה הזאת, אבל בכל מוצר מוקדש ידע שנובע מעשרות תחומים”, אומר בוריס גלעדי, סמנכ”ל פיתוח עסקי ב-Neat Tech. “מהרגע שמנצנץ הרעיון הראשוני לפתרון שישנה את העולם ועד שהמוצר הזה מוכן לשיווק, נדרש צוות שלם כדי להבטיח שהכול יעבור על הצד הטוב ביותר. עורכי דין המתמחים ברישום פטנטים מלווים את היזמים כדי להבטיח שהקניין הרוחני שלהם יהיה מוגן. משם, כדי לבדוק את ישימות הרעיון, נדרש צוות של מהנדסים שיבצע סקרי היתכנות ויציע מודל לפיתוח המוצר. מעצבים, מומחים לפיתוח אריזות, צוותי חשיבה, חממות, אקסלרטורים – נדרש כפר שלם כדי לממש רעיון לכדי מוצר”.

מטבע הדברים, כשבכל היבט של תהליכי הפיתוח והיצור ניצב הגורם המקצועי והמיומן ביותר לתחום הרלוונטי, מפותחים הפתרונות הטובים ביותר. הנתונים בשטח מדברים בעד עצמם. פיתוחים שהתהוו באקוסיסטם הם חסכוניים יותר, מפותחים במהירות אדירה, מיישמים את הטכנולוגיות החדשניות ביותר ולוקחים בחשבון את שיקולי הקיימות לכל אורך הדרך. זהו במובנים רבים המימוש האולטימטיבי של עידן הגלובליזציה ומהפכת הקישוריות.

ממזרקים חכמים ועד לאיתור נזילות ללא מגע

הרציונל שעומד מאחורי קונספט האקוסיסטם הוא שהחלפת רעיונות ושיתופי פעולה תמיד יביאו לתוצאות איכותיות יותר. בסופו של דבר, כוח החדשנות של כל יחידה נפרדת תמיד יהיה מוגבל. הערך הסינרגטי של שיתופי הפעולה הוא זה שמוביל חדשנות בעשור האחרון ומאפשר ליישם טכנולוגיות שעד כה היו שמורות לתחום מצומצם לתחומים חדשים.

כך למשל קורה היום עם טכנולוגיות IoT, או “האינטרנט של הדברים”, שעד לאחרונה עוד היו מיושמות בעיקר בפתרונות בית חכם או במכשירים חשמליים. היכולת הפלאית כמעט לחבר בין מכשירים דיגיטליים ולאפשר להם לתקשר ביניהם, ללמוד זה מזה, לאסוף נתונים ולתכנן תרחישי פעולה על סמך נתונים בזמן אמת, הוא בעל פוטנציאל עצום לשיפור חייהם של מיליונים. כיום, מיושמים הפתרונות הללו גם בעולם החקלאות, הרפואה ובעולמות ידע רבים אחרים. צוות הפתרונות הטכנולוגיים של Neat Tech”, למשל, מיישם פתרונות IoT במכשור רפואי. אחד מהפיתוחים הייחודיים חל בעולם הפתרונות הרפואיים לחולי סוכרת. מזרק אינסולין חכם ולביש מאפשר לחולי סוכרת להחזיק על גופם התקן קטן ודיסקרטי המקושר למכשירים הדיגיטליים ומבצע הזרקות תת עוריות לפי צורך.

“פיתוח נוסף שאנו מאוד מתגאים בו ומהווה מופת של תוצרי שותפות טכנולוגיות הוא ללא ספק ה-AQS-SYS”, מוסיף גלעדי. “מדובר במערכת איתור נזילות הפועלת בנכס באופן קבוע ומאפשרת תחזוקה מתמדת של כל מערכת הצנרת במבנים. בכל מקרה של דליפה ולו הקטנה ביותר, שולחת המערכת התראות אל המכשירים הדיגיטליים של צוות התחזוקה ומאפשרת לספק פתרון פשוט, זול ובמינימום נזק, לפני שהדברים מסתבכים.  המערכת מבוססת על חיישנים הפועלים בתקשורת סלולרית ועיבוד אותות מבוסס ענן ומאפשר לצפות בתפקוד מערכת המים בזמן אמת”.

לכל אורך התהליך, מסתמכת Neat Tech על הכוח הבלתי ניתן לערעור של השותפויות הטכנולוגיות ובונה אקוסיסטם מקיף המורכב מאנשי המקצוע המיומנים ביותר. האפשרות לרקום כיום שיתופי פעולה עם מומחים טכנולוגיים ואשפי פיתוח מכל העולם, מרחיבה באופן משמעותי את אופק החזון אליו יכולות חברות לשאוף ומאפשרת לגורמים העומדים בבסיס הקידמה היום לחשוב גלובלי בכל המובנים.

זהו הזמן האידיאלי להצטרף למהפכה

ענקיות הטכנולוגיה של המאה ה-21 כבר למדו ששיתופיות היא העתיד. החברות שיאמצו את התובנה הזו ראשונות כאן בישראל, יהיו אלו שמובילות את הדרך אל היעדים הבאים של אומת הסטרטאפ. בין אם העסק שלך פועל בתחום עיצוב ופיתוח מוצר, אם יש ברשותך מעבדה טכנולוגית, משרד עורכי דין המתמחה בתחום הקניין הרוחני או כל יוזמה אחרת המשתתפת בתהליכי פיתוח וייצור, Neat Tech מזמינה אותך לשלב כוחות ולסייע לה להוביל את החידושים הבאים שייצאו מישראל.

לתיאום פגישה וכדי ללמוד עוד על תחומי הפעילות של Neat Tech ועל מגוון הדרכים בהם ניתן לשתף עמה פעולה, ניתן ליצור קשר כעת כאן.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.