יחסי ציבורמאמרים

משחקי גביע העולם הגדולים בכל הזמנים על פי בט 365

הנה מצעד עשרת משחקי המונדיאל, גביע העולם בכדורגל שאף אחד לא ישכח לעולם. אוהדים של המשחק האהוב ובקיאים בזירה העולמית? תיהנו להיזכר ברגעים גדולים באמת.

צילום: יח”צ

כשחושבים על גביע העולם, יש הרבה משחקים טובים ומרגשים שניצפו. אך באופן בולט, יש משחקים שנצרבו בזיכרון האוהדים וסיפקו רגעי הנאה גדולים במיוחד. בט 365 ריכזה אותם בכתבה אחת, כדי שתוכלו לבחון, האם פספסתם משהו לאורך השנים.

אם אתם אוהדים מושבעים של משחק הכדורגל וגביע העולם, סביר להניח שאתם מכירים את כולם, אז בט 365 חושפת אותם כאן, רק כדי להזכיר לכם ולהניח לכם להתרפק על הנוסטלגיה.

מצעד 10 משחקי המונדיאל הטובים בכל הזמנים על פי בט 365

  1. חצי גמר גביע העולם, גרמניה 0-2 איטליה

איטליה הייתה האנדרדוג שנכנסה למשחק הזה מול גרמניה בחצי גמר המונדיאל, אבל החבורה של מרצ’לו ליפי כבשה שני שערים בתוספת הזמן, כולל שער בלתי נשכח של פאביו גרוסו בדקה ה-119, שחתם את הניצחון על הפייבוריטית והמארחת גרמניה. כמה ימים לאחר מכן האיטלקים זכו בגמר המונדיאל.

  1. רבע גמר גביע העולם 2010, גאנה 1-1 אורוגוואי

אחד ממשחקי המונדיאל השנויים במחלוקת ביותר בכל הזמנים. גאנה ואורוגוואי היו שוות כמעט במשך כל המשחק ברבע גמר גביע העולם ב-2010. גאנה קיבלה פנדל ממש בדקה האחרונה של המשחק בגלל מעשה מגעיל של רמאות של לואיס סוארס. האומה האפריקאית הייתה אז ב- 1:1 עם אורוגוואי ונלחמה עד הסוף כששער בטוח נעצר על ידי סוארס שהבטיח שהוא לא ייכנס לרשת.

אז למרות שהוא עצר בבירור את השער, החוקים קובעים שגאנה נאלצה לקחת פנדל בזמן שסוארס הורחק בצדק. לרוע המזל, מיליוני לבבות אפריקאים נשברו כשאסמואה גיאן מגאנה נגח במשקוף. המשחק עבר לבעיטות עונשין ואורוגוואי ניצחה.

  1. 1998, סיבוב שני, ארגנטינה 2-2 אנגליה

אחד ממשחקי המונדיאל הטובים בכל הזמנים. אנגליה וארגנטינה שעטו במחצית הראשונה, ומה שנראה היה כמו משחק פתוח ומשעשע של כדורגל נגמר  בתוצאה של 2-2 אחרי שער פסול, הרחקה והצלת שערים. ללא ספק, במשחק הזה היה הכל! ארגנטינה המשיכה לנצח במשחק בפנדלים לאחר הארכה 4-3.

  1. מונדיאל 1950, אורוגוואי 2-1 ברזיל

עוד בשנת 1950, העולם ראה את אחד ממשחקי גביע העולם בכדורגל הטובים בכל הזמנים. אורוגוואי וברזיל תמיד שנאו אחת את השנייה ועוד יותר אחרי המשחק הזה.

ברזיל הייתה זקוקה רק לתיקו כדי לזכות בגביע העולם לאחר שניצחה את שבדיה 7-1, וספרד 6-1. הברזילאים היו פייבוריטים ברורים והיה להם הרבה לחץ על הכתפיים. מי שעוקב אחרי הכדורגל העולמי, יודע איך מעריצים דרום אמריקאים יכולים להיות להוטים, אבל אורוגוואי החליטה לקלקל להם את המסיבה.

מול קהל שיא של 200,000 באסטדיו דו מרקנה, ברזיל עלתה ליתרון 1-0 במחצית, אבל אורוגוואי חזרה מפיגור עם שני שערים ב- 25 הדקות האחרונות של המשחק, ובכך שברה  את לבם של מיליוני ברזילאים.

  1. חצי גמר גביע העולם 1954, הונגריה 4-2 אורוגוואי

לאחר שזכתה בגביע העולם ב-1950, אורוגוואי הייתה הפייבוריטית במשחק הזה מול הונגריה. עם זאת, הונגריה הייתה ללא הפסד במהלך 30 משחקים, בעוד אורוגוואי מעולם לא הפסידה במשחק גביע העולם לפני כן. כך או אחרת, הציפיות היו גבוהות וכולם חיכו בשקיקה למשחק בלתי נשכח. הונגריה עלתה למחצית ביתרון 1-0 על אורוגוואי, אבל הדרום אמריקאים חזרו למשחק עם שער שוויון של חואן הוהברג. אבל אז, הונגריה כבשה שלושה שערים בעוד אורוגוואי יכלה להבקיע רק אחד במשחק שהיה בלתי נשכח.

לאורך השנים הונגריה לא מצאה את הדומיננטיות שלה בכדורגל העולמי במשך זמן רב, וחבל שכך, כי היא הייתה אחת מהקבוצות הטובות בעולם בשנות ה-50.

  1. חצי גמר גביע העולם 1982, מערב גרמניה 3-3 צרפת

בימים שגרמניה נקראה מערב גרמניה, הגרמנים עדיין היו אחת הנבחרות הטובות בעולם. המשחק הזה היה רומן עם שלושה שערים לכל צד לאחר הארכה. המשחק הלך לדו קרב פנדלים ומערב גרמניה ניצחה 5-4 בפנדלים. המשחק עשוי להיזכר גם בגלל תיקול חסר רחמים של שוער מערב גרמניה על כוכב צרפת פטריק באטיסטון, שהותיר אותו מחוסר הכרה עם צלעות סדוקות ושתי שיניים חסרות. בשביל משחק חצי הגמר זה היה בהחלט בלתי נשכח.

  1. רבע מונדיאל 1986, צרפת 1-1 ברזיל

גביע העולם ב- 1986 נערך במקסיקו, מה שהתברר כהחלטה מצוינת כשהמדינה המארחת ערכה טורניר פנטסטי. צרפת וברזיל שיחקו זו מול זו ברבע הגמר. הכוכב הברזילאי קארקה כבש בדקה ה-17 עם שער יפהפה, ואז כוכב צרפת מישל פלאטיני השווה בדקה ה- 41. המשחק המשיך להארכה ולאחר מכן בפנדלים שבהם צרפת ניצחה 4-3. המשחק עשוי להיזכר כאחד המשחקים הלוהטים אי פעם, שכן הוא נערך בחום לוהט של 45 מעלות צלזיוס. העובדה שאף אחד מהשחקנים לא התמוטט נותרה בגדר תעלומה.

  1. גביע העולם 1966, אנגליה 4-2 גרמניה

בפעם האחרונה והיחידה שאנגליה – ממציאת הכדורגל – זכתה בגביע הקדוש, גביע העולם, היא אירחה את גביע העולם בפעם הראשונה וזה היה בלתי נשכח. אנגליה ומערב גרמניה היו 2-2 בגמר המונדיאל, אבל אנגליה כבשה שני שערים בתוספת הזמן כדי לנצח את הגרמנים בוומבלי, הזכייה היחידה של אנגליה בגביע העולם. מי שהיה ביציע במשחק הזה עדיין מדבר על זה עד היום.

  1. 1982, סיבוב שני, ברזיל 2-3 איטליה

זה אולי היה רק ​​משחק בסיבוב השני, אבל זה היה אחד ממשחקי המונדיאל הגדולים בכל הזמנים. כוכב איטליה פאולו רוסי כבש שלושער כדי לחסל את מלכת הכדורגל ברזיל. אם שחקני נבחרת ברזיל היו ידועים בתור האלים התוקפים של הכדורגל, האיטלקים נודעו בתור הסנדקים ההגנתיים של הכדורגל.

הברזילאים כבר זכו בשלושה גביעי עולם עד אז, אבל סגנון ההתקפה החופשי שלהם בכדורגל נדחק על ידי נבחרת איטלקית עיקשת והגנתית. הטורניר הזה סימן את המעבר מכדורגל התקפי לסגנון הגנתי יותר, וברזיל ואיטליה שיחקו את אחד ממשחקי גביע העולם הגדולים בכל הזמנים.

  1. חצי גמר גביע העולם 1970, איטליה 4-3 מערב גרמניה

המשחק המכונה ‘משחק המאה’ בו איטליה נלחמה כדי לנצח 4-3 על קבוצה גרמנית עקשנית שלא נכנעה. הנבחרות שיחקו  בחום הלוהט של מקסיקו סיטי את אחד המשחקים הפתוחים וההתקפיים ביותר שנראו אי פעם.

חמישה שערים מדהימים הובקעו בתוספת הזמן – שיא ​​במשחק גביע העולם – שהביאו את איטליה לגמר המונדיאל. 102,444 אנשים נכחו במשחק באווירה מחשמלת. בט 365 מכריזה, שזה היה משחק גביע העולם הגדול בכל הזמנים.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.