יחסי ציבורמאמרים

איך לבחור שעון נוכחות לעסק?

כמעט ולא קיימים כיום עסקים אשר מתנהלים באמצעות דפים מודפסים, זהו מתכון לאיבוד מסמכים חשובים וחוסר מעקב רציף ומסודר אחר ניהול העסק והעובדים. אם תחשבו על זה לרגע, ההוצאה הכי גדולה של העסק שלכם, היא המשכורת של העובדים, אז איך יתכן מצב בו המעקב אחר שעות העבודה הוא לא מדויק?

צילום: FreePik

קיימים כמה סוגים של שעוני נוכחות – במאמר שלפניכם נעזור לכם בבחירה המתאימה ביותר.

מהו שעון נוכחות?

בעבר שעוני הנוכחות לא היו יעילים, ואף גורמים ליותר בעיות מהצפוי. שעון הנוכחות הדיגיטלי של ימינו, מאפשר לעובדים להיכנס בקלות אל מערכת נוכחות נוחה לשימוש, ולעדכן בכל זמן ובכל מקום את מצב הנוכחות שלהם בעבודה. בכך גם כל עובד יכול להיות במעקב אחר השעות שלו בצורה נוחה ומסודרת, כמגיע לו על פי חוק בתלוש שכר. בזכות הדיווח המדויק של העובדים, אתם בעלי העסק נהנים ממעקב שוטף ואמין אחר כל הנתונים באופן מסודר ויעיל הרבה יותר.

הפתרונות המדהימים שהשעון נוכחות מעניק עבור עסקים שונים, מייעלים באופן משמעותי את ניהול כח האדם בעסק ואת כל הפן הניהולי בפרט. גם במקרים בהם העובדים שלכם עובדים מהבית, או במקרה בו אתם לא נמצאים בעסק, בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת של שעון הנוכחות, תוכלו להיות מעודכנים בנוגע לכל עובד. בעזרת מפת ניהולי מיקומי דיווח, תוכלו לראות מתי והיכן העובד החתים כניסה לעבודה ויציאה.

ניהול נכון – חיסכון כספי

בכל מקום בו יש סדר וארגון נכון ויעיל, תוכלו להתחיל לראות גם התנהלות כלכלית רווחית. במידה והעסק שלכם עדיין לא התחיל להשתמש במוצר החדשני של שעוני נוכחות, כנראה שתופתעו לגלות כמה כסף יכלתם לחסוך בזמן הזה  או יותר נכון, כמה כסף יצא שלא כצורך מקופת העסק.

תארו לכם מצב בו לאחד מהעובדים שלכם במכוון או שלא, התווספה עוד שעה ליום העבודה, למרות שהוא כבר לא עבד באותה שעה. נניח ואותו עובד מרוויח 40 ש”ח לשעה, בחישוב זריז, כמה כסף תפסידו על אותה טעות “מזערית”? ובכן כן, בערך כ-1,000 ש”ח בכל חודש.

זה בדיוק הזמן בו כנראה יתחילו לרוץ לכם במחשבות סכומים שיכלתם לחסוך מטעויות כל כך קטנות, ובכן הפתרון המושלם לכך כבר קיים, לכם רק נשאר להשתמש בו. מערכת הנוכחות אף מציעה אפשרות למערכת שכר, המחשבת באופן מדויק ואוטומטי את כל דוחות הנוכחות של העובדים, אשר אתם יכולים לשלוח בלחיצת כפתור בלבד.

מהם השעונים הנפוצים כיום בשוק?

ישנו רוב מוחלט של עסקים בארץ ישראל, אשר משתמשים כבר שנים בטכנולוגיה המדהימה של מערכת הנוכחות, בעיקר בשנים האחרונות בהן היה צורך גובר במערכת מסודרת אשר תיצור שליטה ניהולית על נוכחות העובדים וכל הטפסים הרלוונטים. שעון נוכחות מתאים לכל עסק, מבית קפה ועד חברת היי-טק גדולה, לכן ישנו מגוון שעוני נוכחות אשר מתעדכנים ומתחדשים כל הזמן.

שעון נוכחות ביומטרי – מכשיר אלקטרוני הפועל על פי חיישנים ביומטריים, בעזרת קריאת תווי פנים, טביעת אצבע, קריאת כרטיס או קוד אישי המכשיר מזהה את העובד ומדווח על נוכחותו בעבודה. שעון זה נחשב לפופולארי מאוד בעולם בעקבות האמינות שלו, מכיוון שהעובד צריך להיות נוכח פיזית על מנת לדווח על הנוכחות שלו.

שעון נוכחות אינטרנטי – מאפשר לעובדים לדווח על נוכחות ולעדכן באופן עצמאי את שעות הנוכחות שלהם, בכל זמן ומכל מקום דרך המערכת האינטרנטית. שעון זה שונה מאוד מהביומטרי, אך לכל אחד היתרונות שלו. דרך השעון האינטרנטי העובדים יוכלו לקבל תמונה ברורה של כל נתוני הנוכחות שלהם, ואתם בעלי העסק תוכלו להיות במעקב נוח אחר הנוכחות, הדוחות ולהיות בבקרה ניהולית כל הזמן.

בנוסף, העובד יכול לעדכן ימי חופש, מחלה, בידוד ועוד ובאופן אוטומטי מערכת הנוכחות תבצע את החישוב, ותוכלו לראות זאת בדוח באופן מסודר.

שעון נוכחות טלפוני – ישנן כמה עבודות בהן העובדים נמצאים בנסיעות, או עובדים בסניף אחר באותו יום. על כן לא מתאפשר לעובדים לדווח על נוכחותם באמצעות מחשב או מכשיר חכם. יש לכך פתרון כמובן, בעזרת טלפון, העובד מחייג למספר מסוים, מקיש מספר לזיהוי, ובכך מדווח על כניסה או יציאה ממקום העבודה.

אפליקציית נוכחות – אם בעבר עובדים היו רושמים לעצמם את שעות העבודה, ומשתדלים לזכור את הדקות ולחשב אותם, אפליקצית נוכחות תעשה עבורם את כל העבודה מקצה לקצה. מה הכוונה?

ובכן, עם הורדה של אפליקציית נוכחות, גם אתם וגם העובדים נהנים מהחתמת נוכחות קלה, דוח שעות מפורט ומדויק, אפשרות לעריכה של נוכחות ומשימות, עדכון ימי מחלה, חופש, בידוד וכדומה, התראות לתזכור החתמה, שליחת דוחות ישירה ועוד.

קיוסק נוכחות – פיתוח חדשני בתחום שעוני הנוכחות, עמדה שעליה מותקן טאבלט בו נמצאת מערכת נוכחות, זהו בעצם החידוש לשעוני הנוכחות הביומטרים בכניסה למשרד, כאן כל מה שעליכם לעשות הוא להכניס קוד והמערכת מזהה אתכם באופן אוטומטי. ניתן אף להציב כמה עמדות קיוסק כאלו בהתאם לגודל העסק והצורך בכך, זהו פתרון אלגנטי ויעיל.

הפתרון הטכנולוגי של שעון נוכחות, יצר עם השנים מהפכה בארגון הניהולי ובחסכון הכספי, אצל המון עסקים וחברות גדולות. היתרונות שמערכת הנוכחות מעניקה לכם, הם יוצאי דופן ומייעלים את כל פעילות העסק באופן משמעותי. לכם נשאר רק לבחור שעון נוכחות אשר יתאים בצורה מושלמת לעסק שלכם, ולהתחיל להרוויח מכך.

המידע במאמר באדיבות חברת מקאנו, המציעה מגוון פתרונות טכנולוגיים למעקב וניהול נוכחות עובדים בעסק. לפרטים נוספים בקרו באתר החברה: https://www.meckano.co.il

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.