יחסי ציבורמאמרים

אירוע השקה אפל אוקטובר 2021

אחרי אירוע ההשקה שהיה בחודש ספטמבר שבו הדגש היה על השקת דגמי האייפון 13, ערכה אפל עוד אירוע השקה שבו הדגש היה על המחשבים הניידים של אפל המקבוק.

צילום: אתר אפל

שלא כמו בהשקת האייפון 13 שבו הוצגו כמה גרסאות לאותו מכשיר, האייפון 13 מיני הוא הגרסה הכי פשוטה והאייפון 13 פרו מקס הוא הגרסה הכי טובה. בהשקת המחשבים השנה אפשר לבחור את המפרט של המחשב, כך ההבדל היחיד בין הגרסאות הוא גודל המסך.

לצד שתי דגמים של מקבוק פרו חדשים הושקו גם דגמים חדשים של אוזניות איירפודס, וצבעים חדשים לרמקול החכם של אפל ה-HomePod mini. בעוד מבחינת טכנולוגית המכשירים החדשים מתקדמים יותר, מבחינה עיצובית הדגמים החדשים של המחשבים והאיירפודס מגיעים עם עיצוב ישן יותר.


מקבוק פרו 14in ו-16in: מחשבים עם מעבדים סופר מהירים חדשים

אפל השיקה את המקבוק פרו 14in והמקבוק פרו 16in, שני דגמים חדשים של מחשבים ניידים מסדרת המקבוק שלה כששניהם מצוידים במעבדים חדשים של אפל.

החידוש העיקרי במחשבים החדשים הוא המעבדים החדשים של אפל ה-M1 פרו וה-M1 מקס, שלדברי אפל מעבד ה-M1 פרו מהיר ב-70 אחוז יותר ממעבדי אינטל ומעבד ה-M1 מקס מהיר יותר ב-90 אחוז.

עיצוב:

עוד חזרה אחורה בעיצוב של המחשב נוגע למקלדת של המחשב. גם מסך הטאץ’ שהיה מעל המקלדת שבו היו קיצורי המקלדת, הוחלף בכפתורים רגילים עם חיישן טביעת אצבע בפינה הימנית.

לפני כמה שנים אפל החליטה שצריך להיפטר מ”חורים” מיותרים במחשב הנייד, ולכן ויתרה על כניסה לכרטיסי זיכרון (SD) ועל חיבור HBMI. גם הם עשו קאמבק במחשבים בחדשים.

מסך:

גם המסך עבר שדרוג ועכשיו תומך בקצב רענון של עד 120 הרץ, בהירות המסך מגיע עד 1,600 ניטים ותומך ב-HDR.

שלא כמו טלפונים שבהם כמעט ולא רואים מסגרת שחורה מסביב למסך, במחשבים ניידים וטאבלטים ה”מסגרות” האלו עדיין קיימים. במחשבים החדשים אפל התקדמה צעד אחד קדימה לכיוון הסרת המסגרת שהקטינה את המסגרת לעובי של 3.5 מ”מ, כמו בדגמי האייפון 13 החדשים גם במחשבים המצלמה עדיין לוקחת מקום על חשבון המסך.

סוללה:

חיי הסוללה במחשבים החדשים גם קיבלו דחיפה קדימה, כשהמקבוק פרו 14in מחזיק עד 17 שעות מסך והמקבוק פרו 16in מחזיק עד 21 שעות מסך. מה שנותן את התואר המחשב נייד עם חיי הסוללה הכי ארוכים למקבוק פרו 16in.

אחרי כמה שנים שבהם הטעינה של המחשבים היו באמצעות USB-C, בדגמים החדשים הטעינה חוזרת למטעני ה-magsafe שהיה במחשבים הישנים של אפל. למרות השימוש ב-magsafe בשביל טעינה נוחה יותר, עדיין אפשר להטעין את המחשבים עם מטעני USB-C.

שתי הדגמים תומכים בטעינה מהירה כשטעינה של חצי שעה במטען מהיר מספקת עד 10 שעות מסך.

מחיר:

מחיר המקבוק פרו 14in בארה”ב מתחיל ב-1,999 דולר ומחיר המקבוק פרו 16in בארה”ב מתחיל ב-2,499 דולר. זהו בהחלט מחיר יקר למחשב אבל בהתחשב בכך שהמחשבים האלו מיועדים בעיקר לאנשי מקצוע כדוגמת עורכי וידאו שהעבודה שלהם דורשת מחשב חזק ומהיר במיוחד, המחיר של מחשבים בקטגוריה הזאת גם כך יקרים.


איירפודס 3: אוזניות שנראות כמו שילוב של האיירפודס 2 עם האיירפודס פרו

אחרי השקת האיירפודס הראשונות אפל השיקה דגם מתקדם יותר של האיירפודס עם עיצוב דומה שנקרא איירפודס 2. כשיצא הדגם השלישי של האיירפודס שהגיע עם עיצוב חדש של האוזניות והקופסה השם הרשמי של האוזניות החדשות היה איירפודס פרו, למרות השם הרשמי השם שתפס יותר היה איירפודס 3 או איירפודס דור 3.

אולם עכשיו עם השקתו של הדגם החדש של האוזניות האיירפודס הנקראות איירפודס 3, אין מנוס מלהשתמש בשם הרשמי של האיירפודס פרו.

עיצוב:

אוזניות האיירפודס 3 מגיעות באותו עיצוב כמו של אילו מדגם הפרו רק בלי מתאמי הסיליקון שבקצה האוזניות.

בעוד אוזניות האיירפודס הראשונות והשניות הגיעו בלי מתאמי סיליקון בקצה האוזניות, באיירפודס פרו אפל ראתה לנכון להוסיף את אותם מתאמי סיליקון.

ישנם יתרונות וחסרונות בכל אחד מהעיצובים, בעוד שללא מתאמי הסיליקון האוזניות נוחות יותר באוזן ואפשר גם לשים את הראש על הכרית כשהאוזניות באוזן (מה שלא כל כך נוח עם רוב האוזניות), מצד שני ללא מתאמי הסיליקון בלתי אפשרי ליצור אוזניות עם סינון רעשים. כך נוצר מצב שמי שהיה מוכן להתפשר קצת על נוחות האוזניות כדי לקבל סינון רעשים היה קונה את האיירפודס פרו, ואילו מי שהיה מעדיף את הנוחות היה צריך לקנות אוזניות קצת ישנות יותר עם טכנולוגיה ישנה יותר.

האיירפודס 3 באו כדי לתת את הטכנולוגיה הכי עדכנית לאלו שמעדיפים נוחות.

סוללה:

חיי הסוללה גם עברו עדכון וקיבלו עוד שעה של פעילות, כך שבמקום ה-5 שעות פעילות שהיו בדגמים קודמים האיירפודס 3 מספקים 6 שעות פעילות. ביחד עם עוד 24 שעות טעינה נוספות בקייס, האוזניות יכולות לפעול 30 שעות לפני שצריך להטעין את האוזניות וקייס שוב.

כמו בדגמים קודמים גם האיירפודס 3 תומכים בטעינה אלחוטית, אלא שהפעם הטעינה האלחוטית עברה שדרוג כדי להתאים למטעני ה-magsafe האלחוטיים של אפל.

ביצועים:

כמו באיירפודס פרו גם באיירפודס 3 יש את כפתורי הטאץ’ ברגל האוזניה המאפשרים ביצוע פעולות בסיסיות בלי צורך להוציא את הטלפון.

איכות השמע במהלך שיחה בטלפון היה מצויין כבר בדגם הראשון של האיירפודס וגם הם עברו שדרוג, כך שלא כמו אוזניות אחרות באלו לא תקבלו תלונות על זה שאתם לא ברורים במהלך השיחה.

גם תוכנת “מצא את האוזניות שלי” עברה שדרוג כשפעם כדי למצוא את האוזניות היה צריך להיות עם מכשיר של אפל בקרבת האוזניות, עכשיו תוכלו ל”דווח” באפליקציה של אפל שאיבדתם את האוזניות ואם יעבור ליד האוזניות מכשיר של אפל אוטומטית תקבלו התראה איפה האוזניות נמצאות.


עכשיו זמין בצבעים חדשים: HomePod mini

ה-HomePod mini או הרמקול החכם של אפל לא עבר שדרוגים טכנולוגיים, אבל בהחלט קיבל שינויים מרשימים בעיצוב. לא הכוונה לגודל או צורה של הרמקול, החידוש הוא בצבע וזה עושה הבדל משמעותי.

כשעד היום הרמקול היה זמין רק בצבעי לבן ושחור, עכשיו הצטרפו גם צבעי צהוב, כחול וכתום. זה אולי לא נראה כהבדל משמעותי, אבל אם לוקחים בחשבון שאפל רוצה שיהיה רמקול כזה בכל חדר בבית צבעים חדשים יכולים להתאים טוב יותר לעיצוב החדר.

כך הפך הרמקול מפריט טכנולוגי משעמם, לפריט עיצובי בחדר.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.