יחסי ציבורמאמרים

האם עסקים כיום יכולים להתקיים ללא נוכחות אינטרנטית

בעידן הדיגיטלי של ימינו, נוכחות עסקית באינטרנט היא דבר בסיסי וחשוב ביותר. במיוחד בתקופה בה עסקים רבים מתמודדים עם אתגרים כלכליים לא פשוטים, האינטרנט הוא מדיום שיכול להביא לקוחות רבים, כולל חשיפה לקהלים חדשים שאולי לא הכירו את העסק קודם לכן.

צילום: FREEPIK

עסקים מכל הסוגים, ובעיקר עסקים קטנים, שאין להם נוכחות במרחב הדיגיטלי, יכולים להפסיד לקוחות רבים, ואולי אפילו לא מודעים לכך. האפשרות לחשוף את העסק על ידי בניית אתר, קידום אתרים וקידום ברשתות החברתיות, היא לא רק מקפצה פוטנציאלית לעסקים, אלא בגדר חובה של ממש.

הישראלים קונים אונליין ועושים זאת הרבה

אחת מהסיבות המרכזיות לחשיבות של הנוכחות באינטרנט, היא העובדה שישראלים רבים מחפשים מוצרים ושירותים קודם כל ברשת. החיפוש של מוצרים באינטרנט הוא שכיח מאוד. במקרים רבים, כאשר צרכן מתעניין בכל סוג של מוצר או שירות, הוא קודם כל ייכנס לגוגל ויחפש עליו מידע. החיפוש הזה יכול להוביל אותו להחליט האם לקנות את מה שהביע בו עניין וגם איפה הוא יבצע את הרכישה. במקרים שבהם אותו מוצר מוצע לקנייה אונליין, יש סיכוי לא קטן שהצרכן יבחר לקנות את המוצר היישר מהחנות האינטרנטית שבה הוא מצא אותו. אך גם אם הרכישה לא תתבצע במרחב הווירטואלי, חלק משמעותי ממלאכת החיפוש והבירור לפני הרכישה, תתבצע במרחב הדיגיטלי.

בנוסף לכך, בשנים האחרונות הישראלים החלו לקנות יותר ויותר ברשת. עסקים שפותחים אפשרות ללקוחות שלהם לקנות מהם מוצרים ושירותים אונליין, יכולים ליהנות מהשינוי הזה בדפוס הצרכנות בארץ. לכן, באמצעות הגברת הנוכחות באינטרנט, ובייחוד כאשר משתמשים באמצעים של שיווק באינטרנט, ניתן ליהנות מהיתרונות הרבים של עולם הצרכנות הווירטואלי.

איזה סוג של נוכחות אינטרנטית היא מומלצת?

הנוכחות הבסיסית ביותר ברשת לעסקים היא הקמת אתר בית ודפים עסקיים ברשתות החברתיות. ללא נוכחות מהסוגים האלה, קשה לדבר על נוכחות במרחב הדיגיטלי. אתר הבית של העסק יכול וצריך להכיל מידע על אודות העסק, מידע על המוצרים או השירותים שהוא מציע ודרכים לתקשר עם העסק. בנוסף לכך, הוא יכול להכיל חומרים מקצועיים וחומרים שיווקיים נוספים, שיכולים לעניין את קהל היעד של העסק ולספק לו ערך מוסף. בנוסף לאתר בית, חשוב גם לא להזניח את הרשתות החברתיות. גולשים רבים מחפשים מידע שיווקי גם בפייסבוק ובאינסטגרם, וחשוב שיוכלו למצוא מידע על עסק מסוים גם באופן הזה. בנוסף לכך, מומלץ גם לבצע קידום אקטיבי של העסק, גם בגוגל וגם ברשתות החברתיות, על ידי קמפיינים של פרסום ממומן.

האם כל עסק יכול ליהנות מנוכחות אינטרנטית?

כל עסק יכול להרוויח מחשיפה בעולם הדיגיטלי. זאת מפני שכל עסק יכול ליהנות מחשיפה שלו ושל המוצרים שלו, וכל עסק יכול להרוויח מכך שתהיינה דרכים נוספות למצוא אותו ולתקשר עימו. כל אתר יכול גם ליהנות מפעולות קידום של עולם השיווק הדיגיטלי. החל מעסק שמציע שירות ותחזוקה למערכות כיבוי וגילוי אש ועד חנות שמוכרת פריטי אופנה ולבוש. עסקים שיש להם נוכחות אינטרנטית הם עסקים שיכולים להיחשף לקהלים רחבים מאוד, ולהציע מידע שיווקי ומעניין לקהל הלקוחות שלהם, על מנת לבנות ולשמר מערכות יחסים ארוכות טווח עם אותם הלקוחות.

מה הסכנה שבחוסר נוכחות עסקית במרחב הדיגיטלי?

עסקים שמזניחים את תחום האינטרנט יכולים פשוט להישאר בלתי רלוונטיים, בעיקר מול המתחרים שלהם. סביר להניח שעולם הצרכנות רק יעבור יותר ויותר למרחב הדיגיטלי, ועסקים שלא יהיו שם פשוט יפסידו כמות גדולה של לקוחות לאורך זמן. לכן, חשוב שכל עסק ידאג לנוכחות שלו ברשת, ואם הוא עדיין לא עושה זאת, להתחיל בהקדם האפשרי.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.