יחסי ציבורמאמרים

ההבדלים בין טוען רבני לעו”ד גירושין

הליך גירושים בין בני זוג איננו פשוט כלל ועיקר. ככל שבני הזוג היו נשואים זמן רב יותר לפני תחילת הליך הגירושין, כך התהליך הזה עלול להיות בעייתי וכואב יותר לשני הצדדים.

צילום:FREEPIK

בנוסף, אם לבני הזוג יש ילדים, הם בהחלט מושפעים מהתהליך. לעיתים קרובות ההשפעה עליהם היא מתמשכת, ודורשת התערבות מקצועית. בהליך הגירושין, בני הזוג יכולים לפנית לשני אנשי מקצוע המתמחים בתחום – עורך דין מצד אחד, או טוען רבני מצד שני. שני בעלי המקצוע הללו יעשו ככל שביכולתם על פי הבנתם המקצועית, לתועלת הצדדים. מהו בעצם הליך גירושין והיכן הוא מתנהל? מה בין טוען רבני לבין עו”ד המתמחה בענייני גירושין?  איך להחליט איזה בעל מקצוע מבין השניים יש לבחון?

הליך גירושין והיכן הוא מתנהל

הליך גירושים הוא ההליך שאותו עובר כל זוג ששם לעצמו למטרה לפרק את הזוגיות הרשמית. במדינת ישראל, הליך הגירושין יכול להתנהל בבית המשפט אבל הוא יכול להתנהל ברבנות או בפני רשויות הדת הקשורות לעדה הדתית שאיתה נמנים בני הזוג המתגרשים. במהותו, הליך גירושין הוא הליך שבו נקבעות אמות המידה שלאורן ייחתם בסיכומו של עניין הסכם הגירושין. טוען רבני או עורך דין לענייני גירושין, ייצגו כל אחד משני הצדדים בתהליך, במטרה לסיים אותו בהקדם תוך מזעור הנזקים לשני הצדדים. עם זאת, לא אחת קורה שבני הזוג נכנסים למאבקים משפטיים, שעלולים להעכיר את האווירה במקרה הטוב ולפגוע פגיעה של ממש בשני בני הזוג במקרה הפחות טוב. מעבר לפגיעה האישית והנפשית, הפגיעה האמיתית בתהליך גירושין מסובך ומכוער בין הצדדים היא פגיעה כלכלית.

מהם ההבדלים בין עורך דין גירושין לבין טוען רבני

לכאורה, גם עו”ד גירושין וגם טוען רבני, הם אנשי מקצוע בתחום המשפטי, היכולים לייצג את הלקוחות שלהם בפני הרשויות בהליך גירושין. עם זאת, יש שני הבדלים עיקריים בין הטוען הרבני לבין עורך הדין העוסק בענייני גירושין ומתמחה בהם. ההבדל הראשון – הטוען הרבני יכול לייצג לקוחות השוכרים את השירותים הטובים שלו, אך ורק בפני בתי הדין הרבניים. אם בית המשפט שבו מתנהלים הליכי הגירושין איננו בית דין רבני, טוען רבני לא יוכל לייצג אף לא אחד מהצדדים, אלא אם הוא משמש כעוזר לעורך דין המוכר על ידי הרשויות במדינת ישראל. הבדל חשוב נוסף – עורך דין גירושין יכול לנקוט מגוון רחב של פעולות וטקטיקות, לטובת האינטרסים והמטרות של מי ששכר אותו. מצד אחד, חייבת להיות אמונה מלאה בין עורך הין לבין הלקוח שלו ויש חיסיון מלא על כל מסמך שנמצא ברשות עורך הדין הזה. גם אם הטקטיקה של עורך הדין עלולה לכלול סוג של הטעיה, אם היא איננה מנוגדת לחוק הרי שהיא מותרת וניתן לממש אותה. בניגוד לאמור לעיל, טוען רבני צריך לפעול בצורה מלאה ומוחלטת לטובת הלקוח שלו, אבל המגבלה שלו היא שאסור לו להטעות את בית המשפט.

מתי טוען רבני ומתי עורך דין

מי שמעוניין לעבור את הליך הגירושים תוך מתן דגש על תורת ישראל ועל כך שהליך הגירושין יתנהל על פיה, יבחר בטוען רבני. זאת, בדיוק מהסיבות שצוינו לעיל. אחרת, הבחירה תיפול ככל הנראה על עורך הדין. חשוב לציין שעורך דין יכול להיות גם טוען רבני, אבל טוען רבני שלא למד משפטים ולא עבר את המבחן של לשכת עורכי הדין, איננו יכול לשמש כעורך דין גירושין. אם יש לך צורך בשירותים של עורך דין גירושין או טוען רבני, זה בהחלט המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת ולעשות צעד חשוב לקראת הליך גירושין מסודר.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.