יחסי ציבורמאמרים

השוואה בין חברות אחסון אתרים

כשזה מגיע למציאת אחסון אתרים ברמה גבוהה עבור העסק שלכם, לא חסרות חברות אחסון אתרים לבחור מביניהם. אפשרויות האחסון הם בלתי מוגבלות: אחסון שיתופי, אחסון VPS ואחסון בענן, כשהמומלץ מביניהם הוא כמובן אחסון אתרים בענן. מציאת חברת האחסון הטובה ביותר לצרכים שלכם זו לא משימה פשוטה אך היא הופכת לקלה יותר כשאתם יודעים בדיוק מה אתם מחפשים ומה חשוב לכם.

צילום: יח”צ

ביצעתי סקירה עבורכם של פתרונות אחסון אתרים בארץ ובעולם כדי לבדוק באיזה חברה יש את פתרון אחסון אתרים המשתלם ביותר.

לצורך השוואה בחרנו את חברות האחסון המובילות בישראל ובעולם: Upress, SPD, JetServer, Cloudways, SiteGround ונבדוק מי חברת האחסון המובילה לפי: עלות, נוחות הממשק, אפשרות גיבוי לאתר ולשרת, מהירות טעינה ושירות לקוחות.

עלות אחסון שיתופי ולמה אחסון בענן עדיף

ההשוואה הראשונה שנעשה בין החברות היא על עלות האחסון. ברוב חברות האחסון בישראל תמצאו עלות מוזלת לאחסון אתר בודד, העלות המוזלת שתקבלו היא תמחור עבור אחסון שיתופי ולא אחסון על גבי ענן. אחסון שיתופי הוא חלק משרת פיזי שעליו אתם מאחסנים את האתר שלכם בנוסף לאתרים אחרים שמאוחסנים בחלקים הנוספים של אותו שרת מה שמסכן את האתר שלכם מבחינת אבטחה ופוגע במהירות טעינת האתר. ב-UPress נשלם 47 ש”ח עבור אחסון שיתופי, ב-SPD נשלם 34.9 עבור אחסון שיתופי, ב-JetServer נשלם 44 ש”ח עבור אחסון שיתופי, ב-SiteGround נשלם 4$ עבור החבילה הזולה ביותר תחת אחסון שיתופי וב-Cloudways נשלם 12$ עבור שרת אחסון בענן משלכם עם אפשרות לאחסן מספר אתרים. ל-SiteGround וחלק מהחברות הישראליות יש אפשרות אחסון בענן אך בעלות גבוהה מאוד – 290 ש”ח חודשי ב-JetServer, עלות של 100$ חודשי ב-SiteGround ואלפי שקלים ב-SPD. אלו מחירים לא הגיוניים ביחס לחבילות ב-Cloudways.

צילום: יח”צ

נוחות ממשק הניהול בחברות האחסון

כשמדברים על ממשק ניהול נוח Cloudways היא כמובן המועדפת. מכיוון שב-Cloudways רוכשים אחסון בענן דרך אחת מספקיות הענן הגדולות, כל מטרתה של הפלטפורמה היא לספק ללקוחות אחסון ענן מנוהל בצורה איכותית ולכן ממשק הניהול של האחסון מאוד נוח לשימוש. גם בחברות האחסון הישראליות יש פאנל ניהול שמספקת החברה. באחסון שיתופי, הפעולות שאנחנו צריכים לבצע בפאנל ניהול הם מעטות ובחלק מחבילות אחסון בענן אצל החברות הישראליות תקבלו מנהל לשרת מטעם החברה אך במחיר של פי 10 לפחות מהמחיר ב-Cloudways.

גיבוי לאתר וגיבוי לשרת – איזה חברה מספקת איזה גיבוי?

בחבילות אחסון שיתופי שתוכלו לרכוש אצל החברות הישראליות ואצל SiteGround אמנם תקבלו גיבוי ברמה היומית אך מדובר כאן בגיבוי פנימי לאתר שנמצא על גבי השרת – זאת אומרת שאם השרת שלכם ניזוק האתר שלכם והתוכן שלו לא מגובים כמו שצריך ולא תוכלו לשחזר אותם. לכן, כששוקלים לבחור בחברת אחסון חשוב לבחור באחסון בענן, שלא מסכן את האתר שלכם כמו אחסון בשרת שיתופי וגם לבחור בחברה שמספקת גיבויים גם לאתר וגם לשרת עצמו, גיבויים שנמצאים על גבי שרתים אחרים כדי למנוע שמירה של נתונים במקום אחד. ב-Cloudways יש אפשרות לגיבוי אוטומטי של האתר והשרת כדי לשמור על האתרים שלכם תמיד באוויר.

באיזה חברת אחסון תקבלו טעינת דף מהירה יותר?

כשמדברים על טעינה מהירה של אתרים אי אפשר שלא להתייחס להבדל המשמעותי בטעינת דף בין אתרים שנמצאים על אחסון שיתופי לבין אתרים שנמצאים על אחסון בענן. לקוחות של חברות אחסון טועים שחושבים שחברת אחסון ישראלית עם שרתים בישראל תספק מהירות אתר גבוהה יותר לאתרים שפונים לקהל ישראלי. כיום, מיקום השרת אינו פקטור למהירות אתרים אלא איכות השרת והנגשת השרת לכל גולש בעזרת CDN. לכן, אחסון אתר בענן דרך Cloudways ישפר משמעותית את מהירות הטעינה ביחס לאחסון שיתופי בישראל או בחו”ל.

צילום: יח”צ

באיזה חברה תקבלו את המענה המהיר ביותר? וכמה איכותי הוא יהיה?

הרבה לקוחות של חברות אחסון נוטים לייחס פחות חשיבות לאיכות וזמינות של צוות שירות הלקוחות בחברה. שירות הלקוחות הוא חיוני מאוד, במיוחד לבעלי אתרים בלי יכולות טכניות של ניהול שרת אחסון לבד, חשוב שיהיה למי לפנות. אצל החברות הישראליות תקבלו שירות לקוחות בימי עסקים בשעות היום ולפעמים גם בשעות הערב (בחלק מהחברות תינתן האפשרות להקפיץ איש טכני במצבים קיצוניים), ב-SiteGorund תקבלו שירות לקוחות 24/7 בצ’אט או במערכת הפניות ללקוחות, תהיו חייבים לקבל עזרה מכיוון שממשק הניהול ב-SiteGround מסובך לתפעול. לצד ממשק נוח ב-Cloudways תהנו גם מתמיכה טכנית 24/7/365 דרך צ’אט עם נציג או לפתוח כרטיס תמיכה כדי לקבל שירות מקצועי. בנוסף, ב-Cloudways יש מרכז ידע רחב עם מאות מדריכים לכל חלק בניהול השוטף של האחסון בענן שרכשתם.

באיזה חברה מומלץ לבחור?

מה שממקם את Cloudways כבחירה האולטימטיבית בכל מה שקשור לאחסון אתרים זו האפשרות לרכוש בקלאודוויז שרת שלם בענן משלכם, עליהם תוכלו לאחסן מספר אתרים לפי הצורך ולבצע פעולות חשובות שקשורות לאתר שלכם, למשל: התקנה של תעודת אבטחה SSL וחיזוק האבטחה באתר באופן כללי, ביצוע גיבויים לאתר ולשרת, שיפור מהירות הטעינה באתר ושליטה מלאה על השרת שלכם.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה לשיווק דיגיטלי המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה  שירותי ענן מומלצים ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.