יחסי ציבורמאמרים

התנוחה הנוחה ביותר להנקה

כל אם טרייה מודעת לעובדה שחלב אם הוא הכי בריא לתינוק הנולד. הדבר נובע משום שיש בו רכיבים תזונתיים למכביר, אשר נספגים בלי כל בעיה. כמו גם נוגדנים חיים, נוגדי חמצון, או אנזימים, וכיוצא בזאת. כל השפע הזה נועד לעזור להגן על התינוק מפאת מחלות. יש כאלו שמצליחות להניק מיד אחרי הלידה, ויש כאלו שיותר מתקשות. את התנוחה הנוחה ביותר להנקה אתן צריכות למצוא בעצמכן, בעזרת ניסוי וטעייה.

צילום: FreePik

אפשר להניק את הרך הנולד בכמה תנוחות, כאשר מה שהכי חשוב הוא למצוא את התנוחה שהכי נוחה – אף ליילוד, ואף לכן. לדוגמה: אפשר להניק אותו בישיבה על ספת הנקה, או לחלופין על הצד או בשכיבה על גבי הגב.

מהי התנוחה הנוחה ביותר להנקה?

רבות נכתב ונאמר בנושא של התנוחה הנוחה ביותר להנקה. יש המצדדים בדרך כזאת או אחרת, ויש המצדדים בדרך ההפוכה. במידה וזה עתה ילדתן, ואתן מתלבטות במציאת הדרך הנכונה ביותר, המשכנה לקרוא ותגלו את כל האפשרויות, כלהלן –

  • כדאי להשתמש קודם כל בכרית הנחה, שהיא מאוד נוחה אף במשך שעות החשיכה. הדבר נובע משום שכרית ההנקה מאפשרת הנקה יותר נוחה ממש במיטה שלכן, ומייתרת את הצורך לקום במהלך ההנקה, תוך כדי הענקה של תמיכה מקסימלית לגוף שלכן.
  • אפשר להניק תוך כדי שכיבה. מן הסתם שיש תינוק חדש בבית, העייפות מכריעה אתכן. באפשרותכן להניק את התינוק מתוך שכיבה על הצד, באופן שהתינוק ישכב אל מולכן. מה שנדרש מכן הוא פשוט לכוון את הרך הנולד באופן כזה שהפה שלו יהיה אל מול הפטמות שלכן. בצורה כזאת שהתינוק יוכל להיצמד לשדיים שלכן בלי כל בעיה. היתרונות של ההנקה בשכיבה ידועים, וחלק מהם שהם ידידותיים לנשים אחרי לידה שסובלות מכאבי טחורים או מתפרים של הלידה.
  • באפשרותכן להציב שרפרף שיכול להתרומם מתחת לכפות הרגליים שלכן. זאת על מנת שהברכיים שלכן תהיינה גבוהות יותר עד לזווית של אגן הירכיים. תנוחה נוחה זאת מקלה על המשקל הכבד שהגב שלכן צריך לשאת בזמן ההנקה.
  • אפשרות של תנוחת הנקה נוספת מתבטאת בתנוחה צדית. הדבר מצוין למי מבינכן שעברה ניתוח קיסרי, בשל העובדה שבתנוחה זאת התינוק שלכן לא יישען על הבטן המנותחת שלכן. ואם יש לכן תאומים, כי אז תנוחה זאת מאפשרת לכן להניק את שניהם במקביל.

ההבדל בין כורסאות קונבנציונליות לבין כורסאות הנקה

כורסאות קונבנציונלית וכן כורסאות הנקה שונות זו מזו. בעוד כורסא קונבנציונלית מתאימה יותר לחדר ההסבה שלכן, ומטרתה לשרת אתכן בזמן הצפייה בסרט טוב בטלוויזיה, וסביבה הילה של אווירה ספציפית. סביר להניח שיוצמדו אליה משענות יד, עם כל מיני זוויות חדות, באזור שסמוך לגוף שלכן. רוב הכורסאות הרגילות אינן מתמקדות בפונקציונליות, כי אם אך ורק בנראות. לעומת זאת, כורסת הנקה בעלת תפקיד משמעותי וניכר. הנתונים שבה חייבים להתאים לצרכים של התינוק שלכן ושלכן. המהות שלה באה לידי ביטוי לאפשר לכן למצוא את תנוחת ההנקה האופטימלית והנוחה ביותר. באופן כזה שתוכלנה להחזיק בנוחות את הוולד, ללא כל בעיה.

כך תבחרו משאבת הנקה

יש אימהות שאינן מסוגלות להישאר יותר מדי בבית, אף כאשר מדובר אודות לידה. מיד, בתום שלושה חודשים הן “רצות” בחזרה למקום העבודה הקבוע שלהן. אבל אין זה אומר שהן מסירות מעצמן אחריות. מתוך הידיעה עד כמה חלב אם הוא חשוב להתפתחות התינוק שלהן, הן מסתייעות במשאבת הנקה. הבחירה של משאבת הנקה תלויה בצרכים של האם הטרייה ותלויה באופן השימוש. במידה ומדובר על שימוש לא תכוף, כי אז משאבה להנקה ידנית בהחלט מתאימה. במידה ואותה אם כבר “על קוצים” לחזור למקום העבודה שלה, ומדובר בהיעדרות קבועה שלה מהבית וממרחק רב מתינוקה, משאבת חלב אלקטרונית תהווה את הפתרון המושלם עבורה.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.