יחסי ציבורמאמרים

חתימה מרחוק לעורכי דין

כאשר אדם מוצא עצמו זקוק לעורך דין, סימן שחייו עומדים בפני נקודת מפנה המחייבת התערבות חיצונית ומקצועית של גורם הבקיא במערכת המשפט. כזה שיכול לסייע לו לחזור לשגרה במהרה וללא כל תקלות.

comsign.co.il. חתימה מרחוק לעורכי דין

בעבר, אדם אשר נזקק לעורך דין, היה חייב להתייצב פיזית אצלו במשרד ולהחתים אותו על טפסים וניירת.

כיום, עם הטכנולוגיה שהולכת ומתפתחת, נוצרו אופציות המקלות הן על שגרת העבודה של עורכי הדין והן על אלו הזקוקים להם. כך, חתימה מרחוק לעורכי דין היא אפשרית ואף מומלצת, בדיוק כפי שהיא עבור כל איש מקצוע אחר. נכון שמדובר בגורם רשמי הרבה יותר, אך עם המערכת הנכונה והמדויקת, ניתן לחתום ללא כל חשש.

מסמכים המאפשרים חתימה מרחוק לעורכי דין

כבר עכשיו, משרדי עורכי דין רבים עובדים עם חשבוניות דיגיטליות. עם זאת, חלקם עדיין לא ביצעו את המעבר המלא לחתימה לדיגיטלית על מסמכים נוספים ורשמיים כגון תצהירים שונים, יפויי כוח ועוד. הסיבות לכך רבות; חוסר אמון במערכות, חשש מפני פריצות ועוד. כדי להסיר דאגה מלבכם, אספנו דגשים חשובים בנוגע אל חתימה מרחוק לעורכי דין וסוגי המסמכים המאפשרים זאת:

  • דרישות לחתימה – בראש ובראשונה, נציין כי לא ניתן לחתום על כל מסמך כל עוד הוא אינו עומד בדרישות. כך, החתימה חייבת להיות מאובטחת, כזו שמצורף אליה קוד אימות משתמש, ועוד. בנוסף, הלקוח ועורך הדין חייבים להימצא בישראל, הלקוח חייב להציג תעודת זהות ועורך הדין יקליט את השיחה ויוודא כי הלקוח מבין את התנאים השונים.
  • התאמה לתיק ולמצב – נניח שאדם זקוק לחתימה מעורך דין, אותה עליו להגיש לגורם רשמי אחר. רשות מקומית, למשל. חשוב לוודא מראש כי אותה רשות מקומית או כל גורם אחר אליו יש להגיש את החתימה, אכן מקבלים ייפויי כוח מקוונים. במידה ולא, יש להחתים את עורך הדין באופן ידני.
  • סבב חתימות – ישנם טפסים ומסמכים הדורשים סבב חתימות, כלומר מספר גורמים שיחתמו עליו. לעתים, הטופס מגיע עם תנאים מסוימים. למשל, גורם מסוים לא יכול לחתום לפני שגורם אחר חתם, ועוד. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת כיום לקבוע תנאים עבור חתימה מרחוק לעורכי דין ובעצם, לכל גורם רשמי אחר אשר חתימתו נדרשת.

להתקדם ולעבוד יעיל יותר

המהפכה הטכנולוגית בתחום החתימות הדיגיטליות, החלה כנראה בזכות מגפת הקורונה אשר מנעה מאיתנו להיפגש. כך, גם תהליכים אשר דרשו לפני כן יציאה מהבית, הפכו בלתי אפשריים באופן זה והפכו לדיגיטליים. אלו חדשות נפלאות הן עבור לקוחות והן עבור עורכי דין, אשר כעת נהנים מיעילות רבה יותר בעבודה ובשגרת חייהם, אותה אין צורך שיעצרו במיוחד כדי לחתום. כך, אפשר לומר בביטחון מלא כי חתימה מרחוק לעורכי דין משפרת את אופן העבודה וההתנהלות ושני הצדדים רק מרוויחים מכך.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.