יחסי ציבורמאמרים

יש לכם רעיון מבריק? הנה הצעדים הבאים

החלום הגדול של כל יזם, מפתח, חוקר, הוא להגיע בכוחות עצמו בשביל לפתח רעיון אשר יהיה ייחודי, מקורי, רעיון שאיש לא חשב עליו קודם לכן ויכול גם לשרת את הציבור או חלק ממנו, וגם להכניס לו כסף.

צילום: Shutterstock

במילים אחרות, החלום של כל יזם ומפתח, זה לייצר פטנט בעצמו.

אך זה לא מספיק רק לפתח רעיונות ולהפוך אותם לפטנטים אם אנחנו רוצים לייצר מהם רווח כלכלי, ובסופו של דבר זו אחת המטרות שלנו בתור יזמים ומפתחים, אזי שאנחנו צריכים לדעת כיצד לרשום אותם על שמנו, כך שאיש לא יוכל לעשות בהם שימוש מבלי לקבל אישור, אותו אנחנו נהיה מוכנים לתת תמורת סכום כסף מסוים. אם אנחנו עובדים בחברה או בעלי חברה משלנו, סביר שלא נרצה לתת לאחרים להשתמש בפטנט, אז נוכל להשתמש בו במוצרים שלנו, מה שיהפוך אותם לייחודים ובעלי ערך גבוה משל אחרים..

רישום פטנטים הוא שלב חשוב ומשמעותי, בכל מה שקשור לנושא של פיתוח מוצרים ושירותים מקוריים על שמנו. אם אנחנו לא נקפיד על שלב זה, אזי שכל עבודתנו עלולה להיות לחינם. לפני שנסביר מה בדיוק השלבים לרישום, חשוב להבין את המשמעות של שלב זה.

הרעיון של רישום פטנטים הוא שהגורם אשר פיתח את הפטנט והביא אותו לעולם, ייהנה מהזכויות עליו ויוכל להרוויח מכך כסף. אם הוא לא יבצע את הרישום, אזי שאחרים עלולים לפתח אותו פטנט ולרשום אותו על שמם או יכולים לעשות שימוש חופשי בהמצאה שלו, ואז הוא לא ייהנה ממנה מבחינה כלכלית. יש חשיבות לרישום, הן בשביל להגן על הזכויות של הממציא והן בשביל לעודד יזמים ומפתחים להמציא פטנטים חדשים.

כיצד מתבצע הרישום בפועל?

לפני שמתחילים בתהליך הרישום, רצוי לפנות אל עורך דין שמתמחה ברישום פטנטים. הוא צריך להיות בעל ידע טכני, על מנת שיוכל לבצע את התהליך בצורה מסודרת ונכונה. הוא האיש שילווה את היזם לאורך כל התהליך, עד לרישום בפועל.

בשלב הראשון, יש לבחון האם הפטנט כבר קיים והאם הוא רשום. במידה וכן, אז אין טעם להמשיך בתהליך. במידה ולא ניתן להתקדם הלאה לשלבים הבאים. כשמבצעים בדיקה, חשוב לוודא שאכן מדובר על פטנט דומה באופן שעלול לפגוע ברישום של הפטנט החדש.

בשלב השני, יש להציג בפני המחלקה לרישום פטנטים במשרד המשפטים, את המפרט של הפטנט, אב טיפוס, תוכניות עבודה, מאפייני שימוש ופרטים אחרים שרלוונטיים לצורך הרישום. על מנת שהפטנט יהיה מוגן במספר מדינות, חשוב לא לרשום אותו רק בישראל אלא בעוד מדינות בהן היזם רוצה להציג ולהשתמש בו.

בשלב השלישי, יש לשלם את האגרות הנדרשות, כולל אגרה שנתית שתאפשר לשמור על הרישום של הפטנט. חשוב לציין, הרישום הוא לא נצחי. פטנטים רשומים לתקופת זמן מסוימת, אחריה השימוש בהם מותר לכולם בצורות שונות.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.