יחסי ציבורמאמרים

כיצד להתכונן לראיון עבודה בהייטק

ראיון עבודה בהייטק, מגיע בדרך כלל לאחר שעברתם לא מעט ימים מתוחים בהם חיכיתם לאימייל או לשיחת הטלפון המיוחלים שיבשרו לכם שעברתם שלב נוסף ואתם מוזמנים להתראיין לעבודה אצל חברת הייטק.

צילום: pixabay

חשוב לומר כבר בהתחלה, שבנקודה הקריטית מומלץ למהר ולפנות לקבלת הכוונה מקצועית וייעוץ של חברת השמה איכותית ומנוסה בעולם ההייטק. אנשי המקצוע של חברת ההשמה, המתמחים בהכנה של מועמדים לראיונות בהייטק, יערכו לכם סימולציה, יעברו איתכם על שאלות מכשילות שאתם עשויים להישאל ויכינו אתכם בצורה הטובה והמקצועית ביותר למעמד עצמו.

איך מתנהל ראיון עבודה בהייטק ולמה הוא נועד?

על מנת שתוכלו להגיע כמה שיותר מוכנים לראיון העבודה, חשוב שתבינו תחילה מה הוא בכלל בא לבדוק, על מה אתם נבחנים, איך מתנהל הראיון וכדומה. אז ככה – המטרה העיקרית של כל ראיון עבודה היא לבחון את רמת הידע והשליטה שלכם בנושאים המקצועיים וכן לבדוק עד כמה אתם מתאימים להשתלב בחברה בפן המקצועי והחברתי.

ראיון עבודה פרונטלי מתקיים בדרך כלל במשרדי חברת הייטק אליה אתם נבחנים והוא מורכב משני חלקים: החלק הראשון הוא הראיון המקצועי והוא נערך לרוב על ידי גורם בכיר בתחום הספציפי, למשל מנהל פרויקט, ראש צוות וכדומה. בשלב זה נבחנת היכולת המקצועית שלכם באמצעות מענה על שאלות בעל פה, חידות הגיון ועוד כל מיני בחינות מקצועיות. חשוב שתדעו, זהו החלק המרכזי בכל מהלך הגיוס שלכם לעבודה וזה הרגע בו תצטרכו להוכיח את עצמכם מבחינת ידע מקצועי.

בחלק השני, אם עברתם בהצלחה את השלב המקצועי, תעברו ראיון עם גורם במחלקת משאבי אנוש בחברה שמטרתו לבחון האם אתם מתאימים מבחינה חברתית. לכן, תשאלו מגוון שאלות אישיות הבודקות את האופי שלכם. למשל, מדוע אתם מעוניינים בקריירה בהייטק, נקודות חולשה וחוזקה שלכם, איזה תכונות אופי דרושות כדי להצליח, איזה חוות דעת יתנו עליכם המנהלים אצלם עבדתם, מהן התוכניות שלכם לשנים הבאות וכך הלאה.

אז איך עליכם להתכונן?

לשלב של ראיון עבודה מקצועי, אתם חייבים להגיע מוכנים לגמרי ולשלוט בנושאים ובחומרים המקצועיים. חשוב שתרעננו את הידע שלכם כדי שתעברו את המבחנים והשאלות בהצלחה. אתם גם יכולים באמצעות חיפוש באינטרנט לאתר בקלות שאלות לדוגמה שנהוג לשאול בראיונות עבודה בהייטק ולעבור עליהן מראש.

כמו כן, אחד הדברים המומלצים הוא לעשות סימולציה מקדימה. תוכלו לחבר רשימת שאלות מכשילות ושאלות כלליות שאתם עתידים להישאל בראיון ולדמות את מהלך הראיון עם בן משפחה, חבר או יועץ חברת השמה. מומלץ גם לתעד את מהלך הסימולציה כדי שתוכלו אחר כך לבחון את שפת הגוף, טון הדיבור, האווירה שהשרתם ולשפר או לשמר את מה שצריך. זוהי דרך נפלאה וטובה להגיע כמה שיותר רגועים, בטוחים ומוכנים לראיון עצמו.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.