יחסי ציבורמאמרים

למה לא כדאי לכם לקנות מיקרופון אלחוטי זול?

עולם הסאונד אינו עולם שעליו אפשר להתפשר, במיוחד כאשר מדובר על מוצרים איתם אתם צריכים לדבר מול קהל, או מול הצופים בבית. איכות המיקרופון, אלחוטי או לא, חייבת להיות גבוהה על מנת שישמעו אתכם כראוי, יבינו מה אתם אומרים, ולא תרגישו חסרי ביטחון על הבמה.

צילום: מרכז הסאונד projector-audio.co.il

החסרונות שיש במיקרופון זולים

  • איכות נמוכה – לרוב, מיקרופונים זולים מבוססים על קרינה אינפרא אדומה, והם דורשים קו ראייה ישיר בין המיקרופון ובין המקלט. דבר שלא נדרש במיקרופונים יקרים יותר. מיקרופונים יוקרתיים יהיו לרוב מטכנולוגיית UHF, והם עובדים על גלי רדיו. לא נדרש קו ראייה ישיר בין המקלט ובין המיקרופון.
  • צילום: מרכז הסאונד projector-audio.co.il
  • בלאי גבוהה – זול עולה יקר יותר בסופו של דבר. לא סתם המיקרופון האלחוטי האיכותי עולה כמו שהוא עולה. מיקרופון אלחוטי הוא מוצר רגיש במיוחד. יש המון פרמטרים שחייבים להיות מדויקים כדי שהמיקרופון האלחוטי יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר. לדוגמא, רגישות המיקרופון צריכה להיות מוגדרת כיחס בין המתח החשמלי שהמיקרופון מפיק לשינוי מסוים בלחץ האוויר שגרם להפקתו של המתח.
  • היענות תדר – למיקרופונים זולים יש תגובה פחות נכונה לתדרים המשתנים. היענות התדר הוא מאפיין חשוב של המיקרופון האלחוטי. היענות התדר היא זו שמגדירה את צבע הצליל ואת האופי שלו. כאשר אתם שומעים עיוותים, כנראה שמדובר על תגובת תדר לא טובה, דבר הנפוץ מאוד במיקרופונים הזולים.
  • זמינות – יש כאלה שלא יחשיבו את הנתון הזה כחיסרון, אבל אנחנו כן. אחת הסיבות לכך שהרבה אנשים רוכשים מיקרופונים אלחוטיים זולים ולאחר מכן מתחרטים על כך היא בגלל שהמוצר מאוד זמין. ניתן למצוא מיקרופונים אלחוטיים זולים כמעט בכל חנות היום, אפילו בתחנות דלק. אם אתם רוצים מוצר איכותי, עליכם לבחור בקפידה את המקום ממנו אתם רוכשים, בחרו אך ורק בחנות סאונד והגברה מקצועית. אם השימוש שלכם במוצר הוא לצורך שעשוע או משחק לילדים, תוכלו לבחור במיקרופון אלחוטי זול.

מיקרופון יקר, אבל לא עושה את העבודה?

קניתם מיקרופון אלחוטי במחיר סביר ועדיין האיכות שלו לא טובה מספיק? ייתכן והבעיה היא לא במיקרופון עצמו. צריך לסנכרן בין מערכת ההגברה ובין המיקרופון האלחוטי. פער רמות בין השניים יכול לגרום לכך שהמיקרופון האלחוטי לא יעשה את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר. שימו לב, לא מספיק לרכוש מיקרופון אלחוטי במחיר סביר, צריך לבחור גם מערכת הגברה מתאימה. כל המערכת צריכה לעבוד כמכלול עם המיקרופון האלחוטי ולא כל מוצר בשל עצמו.

כמה זה עולה לי?

לא כל אחד יכול להרשות לעצמו מיקרופון אלחוטי מקצועי, ובטח אתם כבר מתחילים לדמיין מספרים גבוהים בראש שלכם. אז קודם כל, תירגעו. כאשר אנחנו מדברים על מיקרופונים זולים, אנחנו מתכוונים למיקרופונים אלחוטיים שהמחיר שלהם נע בסביבות ה 200 שקל, ולעיתים גם יותר. המחיר עבור מיקרופון אלחוטי איכותי (אך עדיין לא מקצועי) נע בסביבות ה 500 שקלים ומעלה. ההשקעה שווה את זה, עדיף לרכוש פעם אחת מיקרופון אלחוטי אמין שימשיך איתכם לשנים ארוכות מאשר לקנות מיקרופון זול כל חודשיים.

(ראה כאן מבצעי מיקרופון אלחוטי מקצועי מהיבואן)

מסקנות

מיקרופונים אלחוטיים הם חלק בלתי נפרד ממערכת הסאונד השלמה. כדי להבטיח שהקהל יהנה ממה שהוא שומע, עליכם לבחור בקפידה את כל הערכה. רבים נוטים לחשוב שהמיקרופון הוא לא חלק משמעותי בבחירה, ושמספיק מערכת סאונד איכותית. בלי מיקרופון אלחוטי איכותי לא תהנו מכל היתרונות שיש במערכת ההגברה שלכם, ולהפך.

זכרו, ההשקעה עבור כל מערכת ההגברה יכולה להיות יקרה מעט, וחשוב לא להתפשר על אף חלק כדי להבטיח הנאה ממושכת מהמוצר, גם עבורכם וגם עבור הקהלים שלכם.

צילום: מרכז הסאונד projector-audio.co.il

הכתבה באדיבות: מרכז הסאונד – יבואני ציוד הגברה מקצועי

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.