יחסי ציבורמאמרים

מהו קורא כרטיסי RFID ואיך הם עובדים?

במהלך השנים אנחנו חווים שינויים ושיפורים טכנולוגיים המאפשרים לבתי עסק, חנויות, משרדים ומקומות אחרים להתנהל בצורה הרבה יותר בטוחה ויעילה.

צילום shutterstock

מדובר על שינויים ושיפורים המאפשרים לנו לייצר הרבה יותר מידע, לספק הגנה טובה יותר, בין אם זה למבנה כולו, ובין אם זה למקומות ספציפיים.

אחד הדוגמאות הטובות לכך הוא מכשיר קורא כרטיסים, ובפרט כרטיסי RFID. מדובר על מתקן אשר ניתן למצוא אותו בהרבה מאוד בתי עסק בסדרי גודל שונים, לשימושים רבים ומגוונים. מכשיר זה מחליף מתקנים פחות יעילים ואיכותיים אשר נעשה בהם שימוש במשך שנים ארוכות ואינם מתאימים עוד לצרכים הנוכחיים.

הרעיון של קורא כרטיסים באופן כללי, זה שישנו מתקן אשר מאפשר לנו לקרוא כרטיס מגנטי, אישי, אשר ניתן לכל עובד בעסק. הכרטיס יכול לשמש לצרכים שונים, ומעצם זה שהוא אישי, הרי שגם מהווה אלמנט של הגנה וגם מאפשר לייצר מידע מאוד ספציפי ומדויק אודות העובד ואופי השימוש שלו בכרטיס. בחלק הבא של המאמר נסביר מה זה בדיוק קורא כרטיסיםRFID   וכיצד הם עובדים ומשרתים אותנו.

מה זה קורא כרטיסים RFID?

בשביל להבין מה זה קורא כרטיסים RFID וכיצד הוא עובד, עלינו להבין תחילה באילו כרטיסים מדובר ולשם מה משתמשים בהם.

מדובר על כרטיסים חכמים אשר פועלים על פי קירבה. כלומר, אנחנו לא צריכים להכניס אותם למכשיר ואנחנו לא צריכים להפעיל אותם בצורה מסוימת, אלא כל מה שנדרש מאיתנו זה לקרב את הכרטיס למכשיר שמסוגל לקרוא אותם. באמצעות טכנולוגיה מיוחדת (נקראת כאמור RFID) המכשיר יכול לקרוא את הכרטיס בהתאם לאופי השימוש בו.

נהוג להשתמש בכרטיסים מסוג זה במקרים שונים. למשל, אפשר להשתמש בכרטיס זה לצורך פתיחת דלתות, כניסה ויציאה ממקום עבודה, שימוש במכשירים מסוימים ועוד. בשביל שנוכל להשתמש בהם, יש צורך להשמיש את הכרטיס ולספק את הנתונים הרלוונטיים, הן למכשיר שאמור לקרוא אותו והן למחשב שאמור לקבל את המידע אודות השימוש בכרטיס.

קורא כרטיסים RFID, הוא למעשה אותו מכשיר שאמור לאפשר לנו להשתמש בצורה סדירה. המכשיר יכול לקרוא אך ורק כרטיסים אשר “רשומים” אצלו. הרישום יכול להיעשות באמצעות קוד מסוים או בדרכים אחרות.

חשוב להדגיש, אופי השימוש בכרטיס הוא מאוד פשוט, צריך לקרב אל המכשיר ואז הוא יכול לקרוא אותו. בין אנחנו מחזיקים אותו ביד ובין אם אנחנו מניחים על שרשרת או על כל דבר אחר.

איזה מידע יכול לספק לנו הכרטיס?

כרטיס מסוג זה יכול לספק לנו הרבה מאוד מידע, בין אם זה על כניסות ויציאות של עובדים במקום העבודה, כניסות ויציאות לחדרים, פתיחה וסגירה של מכשירים מסוימים, וכן מידע כזה או אחר על מוצרים או פריטים אחרים בהם נעשה שימוש באמצעות כרטיס זה.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.