יחסי ציבורמאמרים

מהי אנרגיה ירוקה ומדוע חשוב להשתמש בה

האדם הקדום נהג לעשות שימוש במשאבים שעמדו לרשותו והוא דאג שלא לכלות אותם. עם הזמן, החיים המודרניים הביאו עימם התפתחויות טכנולוגיות מרשימות אשר שיפרו באופן ניכר את רמת החיים כגון: כלי תחבורה, חשמל, תאורה ועוד.

צילום: FreePik

יחד עם השיפור הניכר ברמת החיים, הטכנולוגיות המדוברות הזיקו מאוד לסביבה וזאת בשל העובדה שהם דורשים הפקת אנרגיה משמעותית אשר ההשפעות שלה על הסביבה לא חיוביות בלשון המעטה.

במה מדובר?

ריבוי האוכלוסייה, המגורים המודרניים והשימוש בחשמל, כלי תחבורה ועוד, דורשים הפקת אנרגיה רבה. מרבית הגורמים לצורך הפקת אנרגיה פולטים פחמן דו חמצני ומזהמים את הסביבה בצורה ניכרת. חומרים מעין אלה גורמים להגברת אפקט החממה וכן להתחממות של כדור הארץ ועל כן, ארגונים ירוקים רבים מעודדים את האוכלוסייה למעבר לשימוש באנרגיה ירוקה. האנרגיה הירוקה היא שם כולל לסוגי אנרגיה שונים אשר ההפקה שלהם מתבצעת באמצעות חומרים שאינם מזהמים את הסביבה הטבעית. האנרגיה הירוקה ידועה גם בשם: אנרגיה מתחדשת והיא מהווה את הפתרון האידאלי לצורך שימור איכות הסביבה.

מדוע חשוב לעבור לאנרגיה ירוקה?

ישנן לא מעט סיבות שבגינן כדאי לעבור לאנרגיה ירוקה כגון:

ראשית כיום, היכולת להפיק כיום אנרגיה ממקורות ומשאבים טבעיים כגון: הרוח, השמש או המים, אשר קיימים בשפע בטבע, מפחיתה באופן ניכר את זיהום הסביבה. כיום ניתן להפיק חשמל מאנרגיה סולרית אשר בניגוד לחלופות אחרות הרלוונטיות לצורך הפקת חשמל כגון: נפט או גז, איננה מזהמת כלל.

שנית, בשל העובדה שהמשאבים המשמשים להפקת האנרגיה הירוקה לא מזהמים את הסביבה, הם נחשבים למשאבים ידידותיים. השמירה על איכות הסביבה מהווה כיום ערך עליון והיא יכולה להשפיע על העתיד של כל אדם בצורה משמעותית. אם לא יהיה מעבר לאנרגיה ירוקה, כדור הארץ יתחמם והנזק עלול להיות בלתי הפיך.

שימוש באנרגיות ירוקות כגון: אנרגיה שמגיעה מבטן האדמה, אנרגיית המים, אנרגית השמש או אנרגית הרוח היא בעלת השפעות סביבתיות נמוכות מאוד. המשאבים הללו לא רק שלא פולטים חומרים מזהמים לאוויר אלא שהם גם לא מזהמים את הקרקע, את מי השתיה שאנו שותים וכן הם משמרים בצורה טובה מאוד את הסביבה הטבעית.

היכן ניתן למצוא אנרגיה ירוקה בישראל?

כיום התחום של אנרגיה ירוקה בישראל הולך וצובר תאוצה. אין ספק כי המודעות לנושא היא הרבה יותר גבוהה. המדינה מעודדת שימוש באנרגיות ירוקות ואך מקדמת תקנות שונות בתחום. לא מעט אנשים בוחרים ליצור אנרגיה סולארית לביתם לצורך הפקת חשמל להפעלת מכשירי החשמל הביתיים וזאת על פני הפקת חשמל בצורה הרגילה. באזורים כגון: רמת הגולן גם משתמשים ברוח לצורך הפקת חשמל. התקנת לוחות סולאריים הופכת לפופולארית מאוד בקרב בתי מגורים פרטיים רבים והן בקרב בניני מגורים משותפים.

גם בתחום חימום הבית בעונת החורף ניתן למצוא אמצעי חימום שמבוסס על חשמל שנוצר בצורה ידידותית לסביבה. חימום תת רצפתי מהווה כיום את אמצעי החימום הטוב והנעים ביותר לכל בית. בזכות טכנולוגיות מתקדמות ניתן ליצור בכל בית מערכת הסקה תת רצפתית אשר מסייעת לחמם את הבית בצורה נעימה וחסכונית. מערכות החימום הללו מבוססות מים חמים ומשאבות חום חדשניות. המערכת דורשת אפס תחזוקה ואין שום צורך למלא אותה לצורך הפעלתה במיכלי אגירת סולר או גז. מדובר על מערכת יעילה מאוד הן מבחינה אנרגטית והן מבחינה כלכלית.

אנרגיה ירוקה היא ללא ספק דבר חשוב מאוד ועל כן, כל אדם שזיהום הסביבה ואיכות הסביבה חשובים לו, צריך לבדוק היכן וכיצד הוא יכול להחליף את האנרגיה שהפקתה כרוכה בזיהום הסביבה לאנרגיה ירוקה.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.