יחסי ציבורמאמרים

מה זה טוען רבני

חלק משמעותי מהאוכלוסייה היהודית במדינת ישראל, הוא בעל זיקה חזקה לדת. בעלי זיקה ליהדות יקפידו על שמירה של חלק מהמצוות לכל הפחות. עם המצוות הללו ניתן למנות את הצום ביום הכיפורים ובמועדים אחרים, על פי ההלכה.

צילום: FRREPIK

זאת, בנוסף לשמירה על הכשרות בפסח, הפרדת בשר וחלב ועל מצוות אחרות. ואולם הדרך המשמעותית ביותר שבה מביעים יהודים את הזיקה שלהם לדת, היא בבואם לעשות שני צעדים חשובים ומכריעים – נישואין משמחים או גירושין עצובים. במקרה של גירושים, בני הזוג נדרשים להגיע לפשרות רבות. טוען רבני איכותי עשוי לסייע לבני הזוג להגיע להסכמות, תוך עמידה ללא פשרות בדרישות ההלכתיות בנושא. מהו בדיוק טוען רבני? מה ההבדל בינו לבין עורך דין לענייני גירושין? איך בוחרים טוען רבני איכותי?  להלן התשובות.

טוען רבני – מה זה בעצם

יש מקרים שבהם מגיעים בני זוג להסכמה מוחלטת באשר לגירושים שלהם. במקרים כאלה פונים שני בני הזוג לרבנות והליך הגירושים מתקצר מאד. ואולם במקרים אחרים עלולות להתעורר מחלוקות שעלולות לגרום עגמת נפש מרובה. זאת, בנוסף לתהליכים שעלולים להתמשך. לעיתים מזומנות נזקקים בני הזוג לשירותיהם הטובים של עורכי דין או של בעלי מקצוע המכירים היטב את התחום. כאשר מדובר בתהליך המתנהל מול הרבנות וכאשר שני בני הזוג מסכימים באשר להכרח להתאים את התהליך לקביעות ההלכתיות, יש צורך להסתייע בבעל מקצוע המכיר היטב את הנושא תוך דגש על ההיבטים ההלכתיים שלו. טוען רבני הוא, לפיכך, בדיוק איש המקצוע הנכון במקום הנכון. הטוען הרבני הוא תלמיד חכם המכיר על בורים את ההיבטים ההלכתיים הקשורים בגירושין, על המורכבות הרבה שלהם. בניגוד לעורך דין גירושין, אשר עבר את המבחנים והוסמך על ידי לשכת עורכי הדין בישראל, הטוען הרבני איננו עורך דין. עם זאת, גם הוא עובר מבחן על ידי הגורמים המוסמכים. בשנים האחרונות הולך וגדל גם המספר של טוענות רבניות, המייצגות נשים אשר נוח להן יותר להיות מיוצגות על ידי אישה. חשוב להדגיש, כי כשמדובר בגירושין המתנהלים על פי ההלכה ברבנות, מעמדו של הטוען הרבני זהה לזה של עורך הדין. עם זאת, הטוען איננו יכול לפעול בבית משפט אזרחי. מנגד, עורך דין לענייני גירושין אשר יש לו גם ידע הלכתי רחב, יכול להיות מוסמך גם כטוען רבני.

האם יש יתרון לטוען רבני ואיך בוחרים אותו

היתרון העיקרי של טוען רבני על פני עורך דין לענייני גירושין, טמון בהיכרות המעמיקה שלו עם ההלכה היהודית. בנוסף, המחויבות של הטוען הרבני היא בראש וראשונה הלכתית. כיוון שכך, אין חשש שפעולות כאלה ואחרות שהוא נוקט תהיינה מנוגדות להלכה ולדעת רבנים. דווקא בגלל המחויבות הזאת מצד אחד ולצורך החשוב להביא להסכמה בין בני הזוג מצד שני, הסיכויים של הטוען הרבני להביא לפשרה משביעת רצון בין בני הזוג הם גבוהים יותר. אחרת, הגירושין לא יתקיימו או שהתהליך יהיה ארוך, מייגע ובעיקר – יקר. באשר לבחירה של טוען רבני – חשוב לבדוק את היכולות של הטוען הרבני ואת מידת ההצלחה שלו במקרים שבהם טיפל בעבר. ככל שהטוען הרבני הוא מנוסה יותר, כך הסיכויים שלו למצוא פתרון הולם למצב הספציפי של הלקוחות שלו הם גבוהים יותר. עם זאת, חשוב גם לשים לב שיש כימיה בין הצדדים – קרי בין הטוען לבין הלקוחות שלו. הכימיה פירושה אמון הדדי והבנה הדדית. מעוניינים לדעת עוד? זקוקים לשירותיו הטובים של טוען רבני? אם התשובה לשאלות הללו חיובית – זה המקום וזה הזמן ליצור איתנו קשר ולעשות צעד חשוב בדרך להליך גירושין שיעבור בצורה נאותה, תוך שמירה על כבודו של כל אחד מהצדדים.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.