יחסי ציבורמאמרים

מה זה שירותי כיול ?

מטרת שירותי כיול היא לזהות את אי הדיוק ואי הוודאות של מכשיר או ציוד מדידה. בכיול, ההתקן הנבדק מושווה להתייחסות של ערך ידוע על מנת לקבוע את הסטייה של המדידה מהערך האמיתי. סטייה של הערך בפועל מהערך הנמדד נקראת שגיאה.

צילום: LP

לאחר זיהוי השגיאה, המהלך הבא הוא התאמת ההתקן נבדק כדי לקבל מדידות מדויקות יותר, אבל זהו תהליך נפרד שנקרא התאמה. כיול הוא פעילות מתועדת שמבוצעת במעבדת כיול ייעודית ומבוקרת על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחום שמספקים שירותי כיול מוסמכים. בחלק מהמקרים, השירות מתבצע באתר בו נמצא ציוד המדידה על מנת למנוע השבתה תפעולית.

הנפקת אישור לביצוע פעולות כיול

תעודת הכיול מונפקת על ידי איש מקצוע שמספק שירותי כיול לארגון המבקש; האישור פרטני למכשיר המכויל למטרות עקיבות ותיעוד.

טכנאי הכיול מדווח על המידע והתוצאות של הכיול שבוצע בהתקן הנבדק, ומדבקת כיול עשויה להופיע על חלק מציוד המדידה על מנת ניתן יהיה להבחין בקלות בציוד מכויל.

למה שירותי כיול חשובים?

יש משפט שקובע: “אם אתם לא יכולים למדוד את זה, אתם לא יכולים לשפר את זה”. מדידה היא הבסיס לאיכות, בטיחות, יעילות ופיתוח כולל.

רוב התעשיות והמגזרים מסתמכים באופן משמעותי על הדיוק של מכשירי המדידה, כדי לשפר את איכותם. המטרה של שירותי כיול היא להפחית את שגיאת המדידה ולהגביר את הביטחון בביצוע מדידות מדויקות.

דיוק מכשירי המדידה מתדרדר עם הזמן

השפעות סביבתיות, תדירות שימוש וטיפול עלולים להגביר את אי הוודאות והטעויות במדידה. לכן מכשירי מדידה חייבים להיות נתונים לכיול בזמן. שירותי כיול מסייעים לשיפור יכולת ההחזרה והשחזור של הנתונים המיועדים להפקה.

כיול הכרחי אם מכשיר המדידה משפיע באופן משמעותי על הדיוק והתקפות של הליך הבדיקה שלכם, שהוא חיוני לאמינות הנתונים המופקים על ידי מעבדות ומתקני בדיקה. היבט זה ניכר מיד בהחלטות רפואיות ומשפטיות.

זיהוי משתנים שמשפיעים על איכות המכשירים

סיבה נוספת לשכור שירותי כיול היא כדי לוודא שמכשירי המדידה מזהים משתנים בתהליכי המדידה, שעלולות להיות להם השפעות מזיקות על איכות המכשירים, המוצרים, הבריאות והבטיחות. מדידות אמינות מסייעות למהנדסים להפחית את הגורמים שניתנים להקצאה לשינויים על ידי מניעה וגילוי מוקדם.

הפחתת השונות חיונית לעמידה במפרט מוצרים או חלקים מיוצרים. קיימים מקרים שבהם שינויים גדולים עלולים אפילו לסכן חיים. כאשר פרמטרי התהליך ותנאי ההפעלה נותרים ללא שליטה במפעל או באתר, המצב עלול לסכן את האנשים והסביבה.

חשיבות שירותי כיול ניכרת גם בייצור של חלקי חילוף ותרופות, כאשר כל סטייה עלולה להשפיע באופן שלילי על בריאותם ובטיחותם של המשתמשים.

כמה מילים לסיום

שירותי כיול מקיימים את העקביות הגיאוגרפית של המדידות המבוצעות ושומרים על כל מכשירי המדידה מעודכנים בתקנים. השירות חיוני במסחר בינלאומי ומקומי, מכיוון שכמויות סחורות שוות להכנסות.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.