יחסי ציבורמאמרים

קורא כרטיסים חכמים – כל מה שצריך לדעת

כרטיסים חכמים נמצאים בכל מקום. אלו הם כרטיסי האשראי, כרטיסי המתנה, כרטיסי הרב-קו, וכרטיסים מסוגים רבים אחרים. גם אלו שאנחנו יכולים להשתמש בהם כדי לעבור דרך דלתות, יכולים להיקרא חכמים. אלו הם כרטיסים, שיש בהם קוד, כמו גם פס מגנטי – שמאפשר לזהות אותם, ולתת גישה למידע המאוחסן בהם, בדרך זו או אחרת.

צילום: FreePik

קורא כרטיסים חכמים – נועד לקרוא את המידע על הפס המגנטי, של הכרטיס הספציפי שמבקשים להעביר. קורא כרטיסים חכמים – יכול להיות גם אביזר ייעודי למחשב, ולהתחבר דרך כניסת USB – ובכך ניתן לאפשר גישה למחשב כדרך השימוש בכרטיס, ושלל פונקציות שונות אחרות.

אינפורמציה על סוגי קורא כרטיסים חכמים

ישנם שני סוגים עיקריים של קורא כרטיסים חכמים. יש לנו את הסוג הראשון, זה שהוא פשוט קורא כרטיסים מגנטי – והוא כביכול ישן יותר, ותפקידו כאמור לקרוא את הנתונים שבפס המגני, עבור הכרטיס – בעת שמעבירים אותו ידנית בקורא. הרבה מאיתנו מכירים את זה, מעין תנועת החלקה על החריץ הייעודי בקורא – והכרטיס מחליק בתוכו, ומה נקלט במערכת והקורא יכול לזהות את הכרטיס. בין אם מדובר בגישה למערכות אבטחה, או בסליקת כרטיס אשראי, וכיוצא בזה.

סוג נוסף של קורא כרטיסים חכם, הוא זה האוניברסלי. הוא, נחשב כחדש יותר, וביכולתו לקרוא סוגים שונים של כרטיסים חכמים (גם כאלו, בצורה של שבב) – וביכולתו לעשות זאת עד 20 כרטיסים מסוגים שונים. למעשה, לא צריך להעביר את הכרטיס, כבמעין סליקה – אלא להניח אותו או לקרב – לקורא עצמו.

שימושים וייעודים של קורא כרטיסים חכמים

מה השימוש של קורא כרטיסים חכמים שכזה? ובכן, מי שמעוניין לאוסף, לעבד וגם לנתח את נתוני השימוש מהכרטיס, יכול להשתמש בכרטיס כזה, כמו גם לאפשר גישה דרכו – לדבר מה. לדוגמה, אם יש לנו בניין עם דלתות שאפשר לפתוח על ידי כרטיס חכם, קורא הכרטיסים – המונח לציידיהן, יכול לאסוף מידע על מי ניגש לדלתות. ובכך, אפשר לדעת, לדוגמה – אילו אזורים עושים בהם יותר שימוש, באיזה שעות – ואולי גם, לאילו מטרות. באופן דומה, עקב כך שניתן לפתוח את הדלת עם הכרטיס – יש בכך שכבת אבטחה מסוימת, שיכולה לדייק אילו אנשים ניתן לאשר להם גישה.

בייחוד, כאשר תפקידו של הכרטיס הוא רק לזהות את המשתמש. אך הגישה למשתמש, אמורה להינתן במערכת ממוחשבת אחרת, כך שניתן להשפיע על הגישה של המשתמש – ולאפשר לו יותר או פחות גישה, בלי לבצע שינויים ישירים בכרטיס שלו. באופן זה, ניתן להחליט שמעכשיו יש בניין חדש שניתן לאפשר גישה למשתמש מסוים, ובבוקר של אותו יום – אותו בעל כרטיס, יכול לגלות שהכרטיס שלו פותח דלתות חדשות, לכאורה.

באופן אחר, רשתות השיווק והמסחר – יכולות  לאסוף מידע על לקוח, לספק הטבות, לראות מה רכב – וכיוצא בזה. חברות גדולות – יכולות לזהות את העובדים בארגון, מתי הם נוכחים פיזית, וכיוצא בזה. קופות חולים, יכולות להשתמש בכרטיסים כדי לשלוף מידע מאוחסן מהמערכת על היסטוריה רפואית, וכיוצא בזה. מועדוני, מכוני וחדרי כושר יכולים להשתמש במעין כרטיס חכם – כדי לנהל גישה של מנויים, באופן דומה.

על כן, לכל ארגון ועסק – אפשר שיהיו רצונות וצרכים, שניתן יהיה לארגן, על ידי שימוש בכרטיסים חכמים – לאור כך, שכל כרטיס יכול להעניק את אפשרות “לצ’פר”, הן אפשרות לאסוף מידע, והן אפשרות לנהל גישה – עבור אדם מסוים, המחזיק בו.

בקורא כרטיסים יש ראש מגנטי, שקורא את התוכן על גבי פס מגנטי בכרטיסים – כאשר מעבירים בין מגנטי השפתיים שלו. זה לפחות, עבור הסוג הישן. הסוג החדש, כביכול, עובד בצורה אחרת. כדי לגשת לנתונים המאוחסנים על גבי כרטיס חכם, יהיה נכון ושימושי להחזיק בקורא כרטיסים חכמים.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.