יחסי ציבורמאמרים

רסיבר מומלץ לרמקולים שקועים Av4000 Pure Acoustics

היום נדבר על מוצר די שכיח בקטגוריית הסאונד הביתי, הרסיבר או המגבר היינו חלק קריטי בכל מערכת סאונד ביתית או מערכת סאונד לעסק.

צילום: מרכז הסאונד

למרות שמדובר בקטגורייה שכקיימת כבר עשרות שנים,  עדיין יש לרסיבר מקום של כבוד, במיוחד בקרב חובבי הסאונד האיכותי והמלא יותר, כאלה המחפשים חוויית סאונד או סטריאו מלאה עשירה ואמיתית, ולא כמו בסאונד בר טיפוסי כאשר מדובר כל חווייה מלאכותית ווירטואלית.

כאשר אנו מצויידים ברסיבר פיזור הרמקולים בחדר מתבצע באופן פיזי והסאונד מיועד בסופו של דבר להקיף אותנו לגמרי בפינת הישיבה, לבודד אותנו מן העולם החיצון, ולהכניס אותנו לחווייה פאסיבית מרתקת ומרהיבה המערבת את כל חושינו.

בסקירה זו נסקר רסיבר מבית PURE ACOUSTICS, ה-AV4000 החדש הוא מגבר  HD בהספק של כ1500W בכל ארבעת היציאות לרמקולים יחדיו,כ700W RMS ובנוסף יציאה לסאב מוגבר אקטיבי. הרסיבר משמש בעצם כנקודת המפגש של כל אביזרי הסאונד והרמקולים בבית או בבית העסק.

ה-AV4000 מספק מגוון רחב של תוספות ופיצ’רים, הוא כולל מעבד 4K המספק מעבר איכותי של אות אל הטלוויזיה או המקרן אליו מחובר המגבר בעזרת יציאת ה-HDMI, כניסות למיקרופונים דינמיים או מיקרופונים אלחוטיים, דו אזורי ועוד רבים נוספים אשר את כולם נסקר במאמר זה.

פתיחת האריזה ומראה

האריזה בה נמצא ה-AV4000, אריזה די סטנדרטית. כראוי לרסיבר, אריזה המציגה את תוכנה, על גבי כל האריזה מוצבת תמונה מפורטת של הרסיבר על כל חיבוריו כניסותיו ויציאותיו, ומסביב מתוארות כל התוספות והיכולות שיש לרסיבר/מגבר להציע, העיצוב שמרני וקלאסי, בחזית נמצאת תצוגה דיגיטלית המורה על המצב הנוכחי בו הרסיבר נמצא כרגע, כמוכן נמצאות כל החוגות לכיוון, עוצמה כללית, תחנת רדיו, בוקר איזורים,אקולייזר טרבל ובאס וכן כפתורי מעבר בין המצבים השונים של סאונד, בקרת מולטימדיה, bluetooth ועוד.

בחזית גם ישנן כניסות שונות ומגוונות הכוללות שתי כניסות למיקרופונים, כניסת aux, וכניסה ע”י חריץ לכרטיס זיכרון או דיסק און קי.

באחורי הרסיבר נמצאות היציאות לרמקולים מהסוגים השונים, לפי חלוקה לשני אזורים אשר אנו מחליטים את החלוקה שלהם לפי ראות עיננו.

כמוכן יציאות נוספות כמו סאב מוגבר, רמקול מוגבר יציאת HDMI, המיועדת לחיבור לטלוויזיה או מקרן, גם כן נמצאות שתי כניסות HDMI, כניסת LINE בתצורת RCA,יציאה אופטית, וכניסת פונו לחיבור פטיפון או מכשיר אנלוגי אחר.

נוסף על אלה ישנה יציאה לחיבור למגבר נוסף ולאנטנה קואקסיאלית.

בנוסף לרסיבר מצורף שלט רחוק פשוט מאוד ויחסית נוח לתפעול, שליטה אבסולוטית על המולטימדיה וכל מקורות השמע.

הפעלה ראשונה…

אחרי חיווט קצר וחלוקה נכונה של רמקולים שקועים  בחלל הושלמה התוצאה, 4 רמקולים שקועים מחוברים אל הרסיבר ובצירוף אליהם מחובר גם סאבוופר איכותי מוגבר, ניתן לחבר כל סאב מוגבר בחיבור rca. הסאב המוגבר מעצים אץ חוויית הסאונד וגורם לה להיות מורגשת בכל מקום בחלל גם תחושה פיזית אמיתית, הצלילים הנמוכים נשמעים כראוי ומנעד צלילי הבאס באופן כללי מתגבר להפליא. (ראו כאן מבצעים של רמקולים שקועים מהיבואן)

תחילה ניסינו להשמיע דרך המקורות השונים באופן אלחוטי, bluetooth, דיסק און קי וכרטיס זיכרון, הסאונד נשמע מצויין ומלא,אחרי כיוון קצר באקולייזר התוצאה הייתה מרשימה והסאונד היה מקיף איכותי ועמוק. השליטה על המדיה מתבצעת בקלות באמצעות השלט המצורף, אך ניתן לשלוט באופן בסיסי גם דרך הפאנל  הקדמי של הרסיבר עצמו.

הסאונד הנשמע דרך כניסות אלו מושמע באיכות גבוהה ובאינטואיטיביות גבוהה, השליטה קלה להפליא ותוך כדי השמעה ניתן לכוון את האקולייזר בכדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר בכל סגון מוזיקה או סאונד.

מיד לאחר מכן נגשנו לחבר את הרסיבר אל מקרן שהכנו מבעוד מועד המיועד לשימוש בתור המוניטור הראשי שלנו, כל זאת על מנת למקסם את חוויית הקולנוע הביתי באופן אידאלי. המקרן מספק לנו תמונה גדולה במידותיה ובתנאים אופטימליים מתאימים ניתן לקבל תוצאות מרהיבות בשימוש במקרנים מומלצים מסויימים למטרות מסויימות.

החיבור מהרסיבר מתבצע בקלות בכבל hdmi אשר יוצא מהממיר הדיגיטלי או המחשב הנייד אל המגבר ב hdmi in , מן הרסיבר יוצא כבל יחיד ביציאת hdmi אשר מקרין לנו את התוכן מהמחשב על מסך הטלוויזיה או במקרה זה מסך ההקרנה, הרסיבר מבצע סנכרון איכותי בין האלמנטים המרכיבים את התוכן, אלמנטים כמו סאונד ותמונה, ומייצר לנו תמונה אחידה ואיכותית ברזולוציה גבוהה במיוחד, הן מבחינת הסאונד והן מבחינת התמונה, האבחנה והדיוק בפרטים הקטנים מתעלים על מוצרים רבים נוספים בקטגוריה זו, עם פיזור נכון של הרמקולים בחלל, התוצאות הצפויות אמורות להיות גבוהות מאוד, במיוחד כאשר השימוש מתבצע באמצעות רסיבר איכותי, הסאונד המתקבל ממלא את החלל כולו ונשמע מדוייק ועמוק, וכאשר צופים בסרט התחושה היא ממש כאילו אנחנו חלק אימרסיבי מהסרט עצמו, והחווייה מרגישה שלמה ומלאה בהחלט.

צילום: מרכז הסאונד

הסאונד

אחרי השמעה ארוכה ומגוונת כמעט בכל מקורות ההשמעה נותר לנו  לנסות את היציאה האיכותית ביותר מבחינת סאונד והוא החיבור האופטי, המספק לנו מעבר של סאונד בנפח גבוה ובאיכות גבוהה לאין שיעור.

ה-ייחודיות שיש ל-AV4000 היא מנגנון מעניין המספק הגברה שונה לאישורים שונים בהם מותקנים הרמקולים, מנגנון זה יכול להיות. לעזר למגוון רחב של שימושים, דוגמא אחת לצורך העניין, התקנת שני רמקולים שקועים פנימיים בסלון הבית ושני רמקולים מוגני מים נוספים המותקנים בגינה על אותו רסיבר אך מחולקים לשני אזורים שונים,  כאשר אנו מעוניינים לשמוע מוזיקה באיזור אחד ובאזור האחר להשתיק את הסאונד כאן השימוש במנגנון האזורי יהיה מתאים בדיוק.

ה-AV4000 ממלא אחר צורך זה באופן מוצלח בהחלט, האפקט בשימוש שני אזורים שונים של הגברה יכול להיות יתרון משמעותי לאלה הצריכים בכך.

אחרי משחק, שיטוט וניווט ברסיבר ובכל הדברים שיש לו להציע אני יכול לומר בפה מלא שה-AV4000 החדש מבית PURE ACOUSTICS עונה על צרכי סאונד, ותוכן רבים ומגוונים מספק את כל זה בעוצמה רבה ובאיכות מיטבית.

הניווט והתפעול ב-AV4000 קל ופשוט למדי, 99 אחוזים מן האפשרויות פרוסות על גבי החזית המעוצבת למשעי של הרסיבר.
ה-AV4000 מרגיש כרסיבר/מגבר איכותי ואמין, אחד כזה אשר יעשה את כל המוטל עליו כראוי ללא פשרות וללא תקלות מיותרות.

המגבר או הרסיבר עושה רושם של מגבר עמיד ואמין ונדמה שהוא מסוגל להאריך חיים ולספק את צרכי הסאונד שלנו באופן אופטימלי לאורך זמן רב.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.