יחסי ציבורמאמרים

תשאל את הטכנאי: מה עדיף – לשדרג או לקנות מחשב חדש?

מתי כדאי להחליף את המחשב האישי שלנו, ומתי כדאי לתקן את המחשב הקיים? האם יש טיפולים שניתן לעשות, כדי להאריך את חיי המחשב שלנו? הנה כמה עצות טובות מטכנאי מחשבים

צילום pixabay

קניית מחשב חדש היא הוצאה לא קטנה. נכון, שברוב המקרים מחשב אישי לשימוש ביתי ניתן לקנות היום בפחות מ- 2,000 ש”ח, אבל גם זה סכום שלא מוציאים בכל יום.

אם יש לכם מחשב מיושן יחסית, בן יותר משלוש שנים שמתקשה להתעורר בבוקר, יכול להיות שיש להחליף אותו, אבל לפני כן רצוי להתייעץ עם טכנאי מחשבים.

טכנאי מחשבים טובים יש היום בכל עיר בארץ – בפתח תקווה או בכל עיר אחרת, והם נגישים וזמינים.

אפילו לפני שאתם יוצאים העירה ולוקחים את המחשב לטכנאי שלכם בפתח תקווה, עשו את הפעולות הבאות. אם הן שיפרו את תגובתיות המחשב או את מהירות הפעולה שלו – כבר הרווחתם:

  1. נקו אותו. פתחו את מארז המחשב (עשו זאת כשהוא מנותק מהחשמל) ונקו את האבק שהצטבר בתוך המחשב.
  2. הריצו תוכנת אנטי וירוס וגם תוכנה לניקוי דיסקים וריענון של דיסקים (המונח הוא Disc Cleaner). לעיתים קרובות תשפרו את ביצועי המחשב בעשרות(!) אחוזים.
  3. בדקו אם יש תוכנות, משחקים ואפליקציות שאתם לא צריכים, והסירו אותם.
  4. גבו את תכולת המחשב (תמונות, מסמכים וכד’) והתקינו מחדש את מערכת ההפעלה. דבר זה רצוי שיעשה טכנאי!

מתי שווה להחליף?

באופן כללי, אם עלות תיקון או טיפול היא מעבר ל- 50% עד 60% ממחירו של מחשב חדש שמתאים לכם, החליפו את המחשב הישן ואל תתקנו.

אם המחשב עובד, אבל הוא איטי ואתם שואלים את עצמכם אם להחליף אותו קחו הצעת מחיר עבור הדברים הבאים. אם הצעת המחיר שתקבלו היא בסביבות 40% מעלות מחשב חדש – החליפו את המחשב.

הגדלת הזיכרון

הוסיפו זיכרון (RAM) למחשב אם זה משהו שניתן עדיין לעשות, ובמחיר הגיוני.

החלפת ספק

ספק מיושן, שכבר התחמם פעם או פעמיים מעבר למה שרצוי, משפיע לרעה על תפקוד המחשב. החלפת ספק בספק חכם וחזק יותר לא אמורה להיות יקרה.

החלפת דיסק

דיסק SSD (לא מכאני) מודרני, ישפר מאוד את ביצועי המחשב. אם הדיסק הראשי שלכם גדול אבל איטי, קנו דיסק SSD קטן עבור התוכנות, והשתמשו בדיסק המכאני לקבצים.

ולסיום: אם לוח האם שלכם נפגע, אם המעבד נשרף או התקלקל ומדובר במחשב ביתי פשוט, החליפו את המחשב. קחו את הדיסק הישן מהמחשב והרכיבו אותו במחשב החדש והשתמשו בזיכרונות המחשב הישן כדי לתגבר את המחשב החדש בעלות אפסית.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.