אפסטורחדשות מהעולםניווט

חדשות | גוגל תשלם עוד 800 מיליון שקל מס עקב עסקת Waze

הערכות: גוגל תעביר את הקניין הרוחני של waze למקלט מס. בכך יגיע סך תשלומי המס בעסקה גוגל-Waze ל-1.3 מיליארד שקל. גוגל רשמה כמעט את כל הוצאות העסקה כקניין רוחני משיקולי מס.

צילום : יח"צ
צילום : יח”צ

גוגל תעביר לרשות המסים 800 מיליון שקל (כ-230 מיליון דולר) נוספים בגין עסקת רכישת Waze על מנת להוציא את הקניין הרוחני של Waze מחוץ לישראל וככל הנראה להעבירו למקלט מס. בכך יגיע סך תשלומי המס בעסקה גוגל-Waze ל-1.3 מיליארד שקל.

אם כן, גוגל רשמה כמעט את כל הוצאות העסקה כקניין רוחני, עליו משלמים 25% מס, וזאת על מנת לחסוך בהוצאות מס. בניגוד לחברות אחרות שניסו לרשום את הקניין הרוחני כחברה נפרדת ולאחר מכן להוציא אותו מישראל בניתוק מהעסקה המקורית ובכך להתחמק מתשלום מס מלא, גוגל קיבלה מראש את עמדת רשות המסים ושילמה מס מלא על הוצאת הקניין הרוחני של Waze.

ברשות רואים בתיק זה אבן דרך לחברות אחרות שעושות עסקאות דומות בישראל.מגוגל לא נמסרה תגובה וברשות המסים סירבו להגיב מטעמי סודיות.

גוגל רכשה את Waze ביוני האחרון תמורת כמיליארד דולר. במעמד הרכישה הדגישה גוגל כי משרדי Waze ישארו בישראל והם יפעלו בצורה עצמאית, כאשר המטרה שלה היא לספק מידע טוב יותר על עומסי תנועה למשתמשים.

“שום דבר משמעותי לא ישתנה בווייז”, מסר בזמנו מנכ”ל גוגל לארי פייג’. “אנחנו נשמור על הקהילה שלנו, על המותג, השירות והארגון. הקהילה, ההיררכיה, האחריות וצורת העבודה ישארו אותו דבר. אותם אנשי ווייז ימשיכו ליצור איתכם וימשיכו להמציא מוצרים ושירותים, כדי להפוך אותם ליותר חברתיים, פונקציונאליים וכאלו שיעזרו לנהגים ביומיום. העובדים שלנו, המנהלים, המייסדים ואני מחוייבים לחזון לשנים רבות נוספות”.

מקור: וואלה עסקים

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.