יחסי ציבורמאמרים

גיוס הון לסטארט אפ: כך תעשו את זה בצורה מהירה וחכמה

אומת הסטרטאפ מלאה באנשים עם רעיונות מעולים. אז למה רק מעט מהם מצליחים לצמוח ולהבשיל? כך תוכלו לגייס כספים בצורה חכמה, ולצלוח את אחד השלבים הגורליים בהפיכת הרעיון למציאות.

צילום: Shutterstock

חשבתם על רעיון גאוני, הנתונים נראים מבטיחים, המודל העסקי נראה מעולה… צריך לעשות רק דבר אחד “קטן” כדי שהוא יהפוך למציאות: לגייס כספים. שלב הגיוס הראשוני נחשב לשלב הגורלי בחיי המיזם, ובשל אתגרי הגיוס הרבים גם מיזמים בעלי פוטנציאל מתקשים לצלוח אותו.

מהן הסיבות שמקשות על יזמים לגייס משקיעים?

מכיוון שבשלבי הגיוס הראשונים אין מוצר שאפשר לבחון, מרחב אי הוודאות גדל ועמו הסיכון, שעשוי להקשות עליכם לגייס משקיעים וסכומים משמעותיים. בנוסף, בשל הסיכון הגבוה, אנג’לים רבים יהיו מוכנים להשקיע רק תמורת שיעור בעלות גבוה, בתוספת תנאים מפלים שאמורים להבטיח את זכויותיהם ולהגן עליהם מפני דילולים בגיוסים עתידיים.

ומה לגבי קרנות הון סיכון? בשל הסיכון הגבוה, הן יהיו מוכנות להשקיע בשלבי ה- pre-Seed וה- Seed תמורת אחוז בעלות גבוה ועיגון הגנות משפטיות. קשיי גיוס אלו מובילים לכך שמצד אחד מיזמים רבים מתקשים לפרוץ את שלבי ה- pre-Seed וה- Seed, וגם אלו שצולחים אותם עלולים לפעול תחת חופש פעולה מצומצם, בעקבות הדומיננטיות של המשקיעים בקבלת ההחלטות. ומה בנוגע לבנקים? גם הם לא ממהרים להעניק מימון למיזמים בעלי סיכון גבוה.

אתגרים אלו הובילו לצמיחתן של פלטפורמות גיוס הון לסטרטאפים, שנועדו לאפשר למשקיעים לגייס כספים בצורה קלה ונגישה יותר.

מהי פלטפורמות גיוס הון לסטרטאפ – ומהם יתרונותיה?

השקעות המונים הוא מודל הצומח בקצב מואץ בשנים האחרונות, ומאפשר למיזמים לגייס כספים מהקהל הרחב. הפופולריות של המודל נובעת מצד אחד מהאפשרות של הקהל הרחב להשקיע בסטרטאפים כחול-לבן (אפשרות שהייתה שמורה בעבר רק למשקיעים גדולים וקרנות הון-סיכון), ומצד שני מהיכולת להפוך את תהליך הגיוס הון סטארט אפ לנגיש ופשוט בהרבה עבור יזמים.

לפלטפורמות השקעות המונים יש יתרון משמעותי נוסף: גיוס הון לסטארט אפ בדרך המסורתית כרוך בצמצום מרחב התמרון כאשר מדובר במשקיעים דומיננטיים. לעומת זאת,  בפלטפורמות השקעות המונים המשקיעים נחשבים ל”משקיעים שקטים”, שאינם לוקחים חלק פעיל בניווט המיזם. אותם משקיעים מקבלים תמורת השקעתם אחוז יחסי מהמניות, ומתחלקים בהתאם ברווחים.

גיוס הון לסטארט אפ: מהי הפלטפורמה המובילה?

חלוצת תחום השקעות ההמונים בישראל היא פיפלביז, שהייתה החברה הראשונה בישראל שאפשרה גיוס הון לסטארט אפ מהקהל הרחב תמורת קבלת מניות. זאת בעקבות חקיקה שנכנסה לתוקפה בסוף 2017, ואפשרה גם לציבור הרחב להשקיע בחברות פרטיות.

לאורך השנים גייסה פיפל ביז עשרות מיליוני שקלים עבור מגוון רחב של עסקים וסטרטאפים, בתחומי פעילות שונים.

כמה כסף אפשר לגייס, ואיך זה עובד?

על פי התקנות של הרשות לניירות ערך, נכון להיום ניתן לגייס באמצעות פלטפורמת גיוס המונים עד 6 מיליון ₪ למיזם. על מנת להקטין את הסיכון ולוודא שהכסף מנותב למיזמים המתאימים ביותר, על היזמים להגיש מסמכים השופכים אור על מצבו של הסטרטאפ, כגון תקציר מנהלים, מידע על משקיע מוביל (במידה שישנו), מסמכים משפטיים ופיננסיים ועוד. לאחר הגשת המסמכים, פיפלביז מבצעת סינון ובודקת האם הסטרטאפ עומד בקריטריונים.

סטרטאפים שעוברים את שלב הגיוס ומגייסים כספים בעזרת הפלטפורמה של פיפלביז, נהנים ממעטפת הכוללת תשתית שיווקית ומשפטית המסייעת לתהליך הגיוס.

גיוס הון לסטארט אפ הוא שלב גורלי בחייו. גיוס נכון באמצעות פלטפורמת השקעות המונים, יאפשר לכם לגייס כספים בצורה חכמה, מהירה, ויעילה יותר. והכל בלי שהשותפים השקטים להשקעה יפגעו בחופש הפעולה שלכם. גייסו והצליחו!

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.