יחסי ציבורמאמרים

ההבדלים בין פרסום בגוגל לפרסום בפייסבוק שכל בעל עסק צריך לדעת

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם. משתמשים ניגשים לגוגל בכדי לחפש מידע רלוונטי אשר מצוי במאגרי המידע של גוגל. פייסבוק לעומת זאת מהווה את הרשת החברתית הגדולה בעולם ומשתמשים נכנסים לשם בכדי לשמור על קשר עם חברים, לראות תוכן שנוסף על ידי מי שעוקבים אחריהם, להשתתף בשיח ברשת בקבוצות שונות, להעלות תוכן, לחפש רעיונות למוצרים, לצפות בתוכן וידיאו ועוד.

צילום: Shutterstock

ניתן לומר כי בגוגל אנשים מחפשים את המידע באופן אקטיבי ואילו בפייסבוק הם מוצאים את המידע באופן פאסיבי וכאן נובע עיקר ההבדל בין פרסום בפייסבוק לבין פרסום בגוגל.

ההבדלים בין פרסום בגוגל לפרסום בפייסבוק

פרסום בגוגל הוא שיטה שבה עסקים מציגים את המוצרים והשירותים שלהם או על ידי פרסם בתשלום או על ידי קידום אורגני של אתר האינטרנט שלהם בגוגל. כלומר, בכדי לפרסם בגוגל בצורה ממומנת, העסק נדרש ליצור קמפיין ממומן, להגדיר תשלום לקמפיין, מודעות לקמפיין שיופיעו בתוצאות החיפוש הממומנות בגוגל בהתאם למילות מפתח שהוגדרו לקמפיין ועוד. קידום אורגני לעומת זאת הוא רצף של פעולות שמבצעים על מנת שהאתר ידורג על ידי אלגוריתם החיפוש של גוגל כמה שיותר גבוה וזאת בכדי שהוא יופיע לפני אתרים של עסקים מתחרים אשר גולש כלשהו יחפש מידע על עסק מהסוג או מוצר או שירות שהעסק מספק בגוגל.

פרסום בפייסבוק הוא בעצם שיטה שבה עסקים מציגים את המוצרים והשירותים שלהם, אך הדבר מבוצע על ידי פרסום בתשלום בפייסבוק, כך שהמודעות יופיעו ברשת החברתית כאשר העסקים מעוניינים לפנות קהל יעד רלוונטי. ניתן לומר למעשה כי הלקוחות לא יודעים מה הם רוצים ועל כן, עוזרים להם למצוא את המוצרים הרלוונטיים עבורם. בכדי לפנות ללקוחות באמצעות מודעות פרסום בפייסבוק יש לדעת מי קהל היעד ומהם הנושאים והתחומים אשר רלוונטיים עבורם ואותם הם מוצאים בפייסבוק. כמו כן, צריך גם לדעת היכן הם נמצאים במשפך השיווקי, האם הם מוצאים מידע כללי ומהי כוונת הרכישה שלהם, מה מייחד אותם ועל מה הם ישקיעו כסף.

פרסום בפייסבוק מבוסס על שיטת שיווק בדחיפה או שיווק יוצא. כלומר, קודם כל העסקים מוצאים את הלקוחות הרלוונטיים ואז הם מציעים להם את הפרסומות והמודעות. בהתאם לכך, רק אז הלקוחות מוצאים את המידע שמעניין אותם.

פרסום בגוגל או בפייסבוק- מה עדיף?

חשוב לדעת שאין באמת תשובה לשאלה המדוברת שכן, לא מדובר על עדיפות של שיטת שיווק אחת על השנייה, אלא על 2 שיטות שיווק שונות לחלוטין אשר כל אחד מהן לא יכולה להחליף את האחרת. כלומר, שיטת השיווק בגוגל לא יכולה להביא את התוצאות ששיטת השיווק בפייסבוק יכולה להביא ולהפך. יחד עם זאת, יתכן מאוד כי תגלו שאחת המערכות לא מביאה לכם מספיק תוצאות בהתאם לתקציב שלכם, בעוד שהמערכת האחרת כן מביאה תוצאות טובות ועל כן, יהיה שווה לכם להעביר את התקציב מאחת לאחרת, אך הכלל הוא שכדאי לנסות בתחילה להשקיע תקציב שיווק הן בשיווק בפייסבוק והן בשיווק בגוגל ובהתאם לתוצאות להחליט מה יותר נכון ואיפה יותר כדאי לשים דגש ולהשקיע תקציב.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.