יחסי ציבורמאמרים

יצאו גדולים – האקזיטים הישראלים הכי מרהיבים

לא כל אחד שמסיים ללמוד מדעי המחשב יכול להגיע לאקזיט מטורף, אבל בישראל יש בהחלט דוגמאות לחברות שעשו את זה. הנה 5 כאלה, מרשימות ביותר

צילום: pexels

ישראל היא מדינה קטנה עם מוניטין מצוין של חברות סייבר. בין אם הסיבה לכך היא השירות הצבאי שמעניק כלים ומשאבים או הרכב מסוים של האוכלוסייה, אין ספק שהעשור האחרון היה מעולה עבור שלל חברות ישראליות.

אז נכון שלא כל מי שמסיים ללמוד תואר במדעי המחשב גם מגשים את החלום ומנפיק את החברה שלו בבורסה, אבל יש לפחות 5 חברות שעשו אקזיט מרהיב. הנה הסיפור שלהן:

ווייז

האקזיט שכל אחד שמע עליו אחראי על תוכנת הניווט שמביאה אותנו הביתה, למשרד או לטיול עם המשפחה והילדים. כאשר גוגל החליטה לקנות את ווייז, היא למעשה עשתה את זה בשביל להרחיב את מעגל הלקוחות שלה עם מוצר או שירות דומה. אז נכון שבווייז ראו את עצמם בתור מתחרים של גוגל בכלל וגוגל מפות בפרט, אך מהר מאוד הם הבינו שעדיף לשלב ידיים.

מובילאיי

אף רשימה של אקזיטים ישראלים מרהיבים לא יכולה להיות שלמה בלי מוביליאיי. זו ללא ספק עסקה משמעותית ויוצאת דופן, בגלל תג מחיר של 15 מיליארד דולר. באמצעות הרכישה הזו, אינטל העולמית מעידה על האמון שהיא נותנת בתחום של רכבים אוטונומיים וזה גם סוג של הצהרת כוונות לגבי הדרך שבה היא מתכוונת לפעול בשנים הקרובות.

טראסטיר

יש גם אקזיטים מרהיבים שאולי רוב הישראלים מחוץ לתעשיית ההייטק לא שמעו עליהם. כאן הדוגמא הכי טובה היא עסקת טראסטיר (Trusteer), שגם הייתה הרכישה הכי גדולה של חברת יבמ בישראל. לאחר הרכישה, יבמ הודיעה שהיא תקים מעבדת אבטחה שבה יוסקו לא פחות מ-200 עובדים של טראסטיר. בפועל, זה מאוד הגיוני כי טראסטיר הביאה לשולחן את הידע שלה בתוכנות אבטחת מידע למערכות מחשוב של מוסדות פיננסיים.

וייבר

בשנת 2014 הודיעה חברת ראקוטן היפנית שהיא רוכשת את חברת וייבר הישראלית תמורת 900 מיליון דולר. וייבר פיתחה במקור יישום VOIP שזכה להצלחה ויש שאומרים אפילו הקדים את זמנו, כך שלא עבר הרבה זמן עד שהיא משכה את תשומת הלב של חברות הענק וקרנות הון הסיכון.

אימפרבה

עוד אקזיט מעניין מאוד התבצע כאשר חברת אימפרבה נמכרה בלא פחות מ-2.1 מיליארד דולר, לקרן אמריקאית פרטית. גם כאן מדובר על חברת אבטחת מידע, אך הפעם על כזו שמתמקדת באבטחת נכסים דיגיטליים ומאגרי מידע. בזכות האקזיט הזה, אימפרבה הפכה לשחקנית משמעותית בתחום העולמי של אבטחת מידע.

אז מה אפשר ללמוד מכל זה? הרבה דברים, אבל בעיקר שמאוד חשוב להיות ערניים למגמות שבהן מתעניינות חברות הטכנולוגיה וכך להגדיל את הסיכוי לאקזיט.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.