חדשות אפל

שירות Apple Pay ו- Wallet החל לפעול בישראל

החל מהיום ניתן להשתמש בשירות אפל פיי במדינת ישראל, זאת לאחר משא ומתן ארוך מול כל חברות האשראי שהתחברו לשירות של אפל.

צילום מסך

מנפיק הכרטיס קובע אם הכרטיס תקף עבור Apple Pay, ועשוי לפנות אליך לקבלת פרטים נוספים להשלמת תהליך האימות.

‏Apple Pay תוכנן באופן שמגן על המידע שלך ומאפשר לך לבחור מה לשתף ומה לא לשתף.

  • בעת הוספת כרטיס ל-Apple Pay, מידע הקשור לכרטיס, למיקום, ומידע לגבי הגדרות המכשיר ודפוסי שימוש במכשיר עשויים להישלח ל-Apple כדי לקבוע זכאות.
  • יתכן שחלק מהמידע לעיל, נתונים הקשורים לחשבון ופרטי מכשיר מקושר, ישותפו עם מנפיק הכרטיס או הבנק כדי לקבוע זכאות ולמטרות מניעת הונאה.
  • בעת השימוש ב-Apple Pay ביישומים או באינטרנט, מידע הנחוץ לעיבוד בקשת התשלום ישותף עם היישום או האתר. מספר הכרטיס הממשי שלך לא ישותף עם המוכר.
  • נתוני Apple Pay שכבר לא יכולים להיות משויכים אליך עשויים להישמר לפרק זמן מוגבל על-מנת לשפר את Apple Pay ומוצרים ושירותים אחרים של Apple.

‏Apple Pay מאפשר לך לבצע רכישות בטוחות בחנויות, ביישומים ובאתרי אינטרנט, באמצעות כרטיס אשראי, כרטיס חיוב או כרטיס נטען.

הוספת כרטיסים ל‑Apple Pay

בעת הוספה של כרטיסי אשראי, כרטיסי חיוב, כרטיסים נטענים או כרטיסי מועדון לקוחות ל‑Apple Pay, מידע שתמסור/י לגבי הכרטיס ומידע לגבי מצב ההפעלה של הגדרות מסוימות במכשיר שלך עשוי להישלח ל-Apple לצורך בדיקת זכאותך להפעלת Apple Pay. המכשיר שלך עשוי גם לבצע הערכה של דפוסי השימוש במכשיר (למשל, אחוז הזמן בו המכשיר נמצא בתנועה או מספר משוער של שיחות שמבוצעות בשבוע) כדי לסייע בזיהוי הונאה. המידע שמשמש את המכשיר שלך לביצוע הערכה יועבר אל Apple באופן שאינו מאפשר זיהוי אישי.

יתכן גם ש‑Apple תמסור מידע זה למנפיק הכרטיס, לרשת התשלומים או לספקים שקיבלו אישור מטעם מנפיק הכרטיס שלך לאפשר שימוש ב‑Apple Pay, וזאת כדי לקבוע אם הכרטיס שלך מתאים לשימוש, להפעיל את הכרטיס לשימוש ב‑Apple Pay או כדי למנוע הונאה. מידע זה עשוי לכלול את:

  • מספר כרטיס האשראי, כרטיס החיוב או הכרטיס הנטען
  • השם והכתובת לחיוב המקושרים לחשבון ה-Apple ID, ה-iTunes או ה-App Store שלך
  • מידע כללי בנוגע לפעילות חשבון ה-Apple ID, ה-iTunes וה-App Store שלך (למשל, אם יש לך היסטוריה ארוכה של עסקאות ב-iTunes)
  • מידע לגבי המכשיר שלך, ובמקרה של משתמשים עם Apple Watch, מכשיר ה-iOS המקושר (לדוגמה, מספר הזיהוי של המכשיר, מספר טלפון, הדגם ושם המכשיר)
  • המיקום ברגע הוספת הכרטיס (אם הפעלת ״שירותי מיקום״)
  • היסטוריית הוספת כרטיסי תשלום בחשבון או במכשיר
  • נתונים סטטיסטיים צבורים לגבי אמצעי תשלום שהוספת או שניסית להוסיף ל-Apple Pay בעבר

בעת הוספת כרטיס ל-Apple Pay דרך יישום צד שלישי, כמו למשל יישומי בנקאות, היישום ישלח למכשיר שלך קוד זיהוי של החשבון או של הכרטיס. מידע זה ישמש את Apple ואת מנפיק הכרטיס כדי לקבוע אם הכרטיס מתאים לשימוש, כדי להפעיל את הכרטיס לשימוש עם Apple Pay וכדי למנוע הונאה. כדי לסייע לך בהגדרת כרטיסים במכשירים אחרים (כרטיסים שכרגע ברשותך, או שהיו ברשותך לא מזמן), Apple שומרת נתוני זיהוי של הכרטיס בחשבון ה-iCloud שלך לשימוש אפשרי עם מנפיק הכרטיס או רשת התשלומים לצורך הוספה מחדש של הכרטיס לאחר הזנת קוד האבטחה. ‏Apple Pay לא מאחסנת את המספר של כרטיס האשראי, כרטיס החיוב או הכרטיס הנטען המקורי.

תשלום באמצעות Apple Pay – המידע שישותף בעת ביצוע תשלומים

בתחילת ביצוע תשלום באמצעות Apple Pay בתוך יישום, באתר אינטרנט או בתוך ״שיחה עסקית״, היישום, האתר או המוכר יקבלו את פרטי המיקוד שלך או מידע דומה על-מנת לאפשר חישוב של המיסוי ועלויות המשלוח. לאחר אישור התשלום, מידע נוסף שדרוש למוכר, כמו מספר חשבון ייחודי של המכשיר, כתובת למשלוח או כתובת דוא״ל, יועבר גם הוא. מספר כרטיס האשראי, כרטיס החיוב או הכרטיס הנטען לא יימסר כשהתשלום נעשה דרך Apple Pay.

בעת ביצוע תשלום באמצעות אישור Wallet עם קוד QR, המכשיר שלך יציג קוד ייחודי וישתף את הקוד הזה עם ספק האישור לצורך מניעת הונאה. אם במכשיר שדרכו נעשה התשלום מותקן כבר היישום של ספק האישור, ספק האישור יוכל לאסוף ולעבד נתונים נוספים בעת ביצוע התשלום, וזאת לצורך מניעת הונאה, ותמיד בכפוף למדיניות הפרטיות של היישום. ספק האישור יוכל גם ליצור איתך קשר באופן ישיר כדי לבקש ממך מידע נוסף לצורך אימות העסקה, אם יהיה בכך צורך.

יישומים ואתרים יכולים לבדוק אם ברשותך חשבון Apple Pay פעיל

יישומים או אתרי אינטרנט המשתמשים ב-Apple Pay במכשירי iOS, ‏watchOS או macOS יכולים לבדוק אם Apple Pay הופעל אצלך במכשיר. במהלך גלישה באתרי אינטרנט בדפדפן Safari במכשיר iOS, או ב‑Mac שאינו מאפשר הוספת כרטיסים, האתר יכול לבדוק אם הגדרת את Apple Pay במכשיר iPhone או Apple Watch המחוברים לאותו חשבון iCloud. ניתן לבטל את הבדיקה שמבצעים אתרי אינטרנט אלו על-ידי שינוי ההגדרות במכשיר. במכשירי iOS, עבור/י אל ״הגדרות״ > Safari > ״בדוק פעילות Apple Pay״. ב-Mac, עבור/י אל Safari > ״העדפות״ > ״פרטיות״ ובטל/י את הבחירה ב״אפשר לאתרים לבדוק אם Apple Pay ו-Apple Card מוגדרים״.

‏Apple מעבירה את פרטי התשלום שלך, אך אינה מאחסנת אותם אצלה

כדי לאפשר העברה מאובטחת של פרטי התשלום שלך ליישומים, אתרי אינטרנט ו״שיחה עסקית״, המידע נשלח ל-Apple באופן מוצפן, שם הוא מפוענח ונשלח מיד אל הסוחר לאחר הצפנה מחדש עם מפתח הצפנה ייחודי לסוחר, כדי שרק הסוחר, מפתח התוכנה או האחראי על הליך התשלום יוכלו לפענח אותו. במקרה של ביצוע תשלום במחשבי Mac אליהם לא ניתן להוסיף כרטיסים, ה-Mac והמכשיר המאמת מתקשרים ביניהם דרך ערוץ מוצפן בשרתי Apple. ‏Apple אינה שומרת מידע זה בשום צורה שמזהה אותך באופן אישי.

כרטיסי נסיעה בתחבורה ציבורית

בעת הוספת כרטיס נסיעה בתחבורה ציבורית ל-Wallet, מידע לגבי כרטיס הנסיעה יקושר לחשבון ה-iCloud שלך. כל עוד קיימת יתרה חיובית בכרטיס הנסיעה, הכרטיס ימשיך להיות מקושר לחשבון ה-iCloud שלך על-מנת להבטיח שניתן יהיה להחזיר לך את היתרה. אם תוסיף/י ל-Wallet מספר כרטיסי תחבורה ציבורית, Apple או השותפים שלה עשויים לקשר בין פרטי החשבון והפרטים האישיים בכרטיסים השונים. כך למשל, כרטיס תחבורה ציבורית אישי יכול להיות מקושר לכרטיס תחבורה ציבורית שאינו אישי. ביפן, פרטים לגבי הגדרת כרטיסי תחבורה ציבורית ב-Wallet עשויים להימסר לידי המפעילים הסלולריים באופן תקופתי, בצורת צבירי נתונים ללא נתונים אישיים.

שימוש בכרטיסי תחבורה ציבורית מאפשר לקוראי כרטיסים ללא מגע לגשת למידע כמו תחנות בהן ביקרת לאחרונה, היסטוריית העסקאות שלך או כרטיסים נוספים שרכשת. מידע זה זמין לכל קורא כרטיסים ללא מגע שנמצא קרוב מספיק, אם הגדרת את הכרטיס כ״כרטיס נסיעה אקספרס״ (הגדרה שמאפשרת לך לבצע עסקאות ללא צורך בזיהוי באמצעות Touch ID, ‏Face ID או קוד גישה). ניתן להגדיר את ״כרטיס נסיעה אקספרס״ במכשיר ה-iOS שלך על-ידי מעבר ל״הגדרות״ > ״Wallet ו-Apple Pay״ או ביישום Apple Watch, על-ידי הקשה על ״Wallet ו-Apple Pay״ ואז על ״כרטיס נסיעה אקספרס״ ובחירת כרטיס תשלום.

כרטיסי מועדון לקוחות ושוברי מתנה

‏Apple Pay מאפשר לך להשתמש גם בכרטיסי מועדון לקוחות ושוברי מתנה מתאימים המאוחסנים ב-Wallet, כדי לבצע עסקאות ללא מגע עם כרטיסי מועדון לקוחות ושוברי מתנה בחנויות נבחרות. אם הוספת כרטיס מועדון לקוחות או שובר מתנה ל-Wallet, המידע לגבי חשבון מועדון הלקוחות או שובר המתנה שלך (כולל מזהה) יאוחסן במכשיר שלך ויסונכרן דרך iCloud. ניתן לבטל את הסנכרון של iCloud על-ידי מעבר אל ״הגדרות״ > [השם שלך] > iCloud, וביטול הבחירה ב-Wallet.

במהלך השימוש ב-Apple Pay בחנויות, מסוף הסליקה עשוי לבקש, כחלק מביצוע העסקה, את מזהה כרטיס המועדון או שובר המתנה מכרטיס המועדון או שובר המתנה המקושרים אליו אצלך במכשיר. ניתן לבטל אפשרות זו על-ידי בחירת הכרטיס ב-Wallet וביטול האפשרות ״בחירה אוטומטית״ בפרטי הכרטיס. בחנויות נבחרות, אם מסוף הסליקה אינו מקבל את מזהה כרטיס המועדון מהמכשיר שלך במהלך ביצוע התשלום באמצעות Apple Pay, הוא עשוי להציג לך הודעה השואלת אם ברצונך להוסיף את כרטיס המועדון שלך ל-Apple Pay או להירשם לתוכנית מועדון הלקוחות של החנות אם אינך חבר/ה בו עדיין. אם תבחר/י להירשם למועדון הלקוחות, החנות עשויה לבקש ממך לספק מידע כמו שם, מיקוד, כתובת דוא״ל ומספר טלפון. הודעה תישלח ל‑Apple כאשר תהפוך/י כרטיס מועדון לקוחות של חנות כלשהי לאישי, אולם שאר המידע שתשתף/י עם החנות יישלח ישירות מהמכשיר שלך אל החנות ויטופל בכפוף למדיניות הפרטיות של החנות.

כרטיסי סטודנט

אם ברצונך להוסיף ל-Wallet כרטיס סטודנט נתמך המכיל מידע מזהה, ייתכן שיועבר ל-Apple מידע לגבי כרטיס הסטודנט שלך ולגבי מצב ההפעלה של הגדרות מסוימות במכשיר. כמו כן, Apple עשויה להעביר מידע לבית הספר שלך ולספקים שקיבלו אישור לכך מבית הספר שלך, על-מנת לאפשר שימוש בכרטיס הסטודנט שלך, לקבוע זכאות, להפעיל את הכרטיס או למנוע הונאה. המידע כולל:

  • מספר כרטיס הסטודנט שלך
  • השם והכתובת לחיוב המקושרים לחשבון ה-Apple ID, ה-iTunes או ה-App Store שלך
  • פרטים אודות המכשיר שלך ומכשיר ה-iOS המקושר במקרה של שימוש ב-Apple Watch (לדוגמה, מזהה המכשיר ודגם המכשיר)

‏Apple תקבל את התמונה מכרטיס הסטודנט שלך ותשמור אותה יחד עם חשבון iCloud שלך

בעת השימוש בכרטיס סטודנט, קוראי כרטיסים ללא מגע יוכלו לקבל גישה למספר הזיהוי של הכרטיס שלך אם הכרטיס הוגדר לפעול ב״מצב אקספרס״ (הגדרה שמאפשרת לך לבצע עסקאות ללא צורך באימות של Touch ID, ‏Face ID או קוד גישה). ניתן לנהל את הגדרות ״מצב אקספרס״ ב-iPhone ב״הגדרות״ > ״Wallet ו-Apple Pay״ או ביישום Apple Watch על-ידי הקשה על ״Wallet ו-Apple Pay״.

מידע נוסף

אם הפעלת את ״שירותי מיקום״, יתכן שפרטי המיקום של המכשיר שלך יימסרו ל-Apple באופן אנונימי בעת השימוש במכשיר לביצוע רכישות בחנויות, ויסייעו לשיפור רמת הדיוק של שמות בתי-העסק בהיסטוריית העסקאות שבוצעו עם כרטיסים ב‑Wallet. יתכן שפרטים אלו יישמרו באופן צבור לצורך שיפור ״מפות״ של Apple, ‏Apple Pay ו-Wallet. ניתן לבטל את השימוש של Apple Pay בפרטי מיקום בכל שלב במכשיר ה-iOS שלך דרך ״הגדרות״ > ״פרטיות״ > ״שירותי מיקום״ > ״שירותי מערכת״ והקשה לכיבוי ״זיהוי בית עסק של Apple Pay״. במחשב Mac, עבור/י אל ״העדפות המערכת״ > ״אבטחה ופרטיות״ > ״פרטיות״, לחץ/י על ״שירותי מיקום״, לחץ/י על המנעול כדי לאפשר עריכה, הזן/י את הסיסמה ובטל/י את הבחירה עבור Wallet.

כדי לסייע לך לנהל את אמצעי התשלום שלך בתוך מערכת השירותים והמוצרים של Apple, ‏Apple עשויה לבדוק אם יש ברשותך אמצעי תשלום של Apple Pay שעומדים בתנאים לשימוש, וזאת כדי להוסיף אותם לחשבון ה-Apple ID שלך כאמצעי תשלום זמינים לשימוש, וכדי להציג אותם תחת ״הגדרות״ > [השם שלך] > ״תשלום ומשלוח״ > ״הוסף אמצעי תשלום״ > ״נמצא ב-Wallet״. בעת ביצוע עסקה עם ה-Apple ID שלך, Apple תוכל לבדוק גם אם אמצעי התשלום האחרים שלך ב-Apple ID עומדים בתנאי השימוש של Apple Pay. אם כן, Apple תוכל לאפשר שימוש של Apple Pay באותם אמצעי תשלום, וזאת כדי לאבטח את פרטי התשלום שלך. ניתן לשנות את אמצעי התשלום המוגדר בחשבון Apple ID בכל שלב דרך ״הגדרות״ > [השם שלך] > ״תשלום ומשלוח״.

יתכן שנתוני Apple Pay שאינם מקושרים אליך עוד יישמרו לתקופה מוגבלת לצורך שיפור Apple Pay ומוצרים ושירותים אחרים של Apple באופן כללי.

כל תנאי ההסכמים שמחייבים את בעלי הכרטיס, המשתמשים והסוחרים, כמו גם כל הסכם תנאי שימוש אחר שנוגע לשימוש במאפיינים של Apple Pay, ימשיכו לחול על השימוש שתעשה/י בכרטיסי התשלום, ועל שימוש זה במסגרת Apple Pay. שים/י לב שתנאים אלו עשויים להיות מלווים במדיניות פרטיות נפרדת.

בכל עת, מידע הנאסף על-ידי Apple יטופל בכפוף למדיניות הפרטיות של Apple הזמינה בכתובת www.apple.com/privacy.

הגדרת Apple Pay ב‑Wallet ב‑iPhone

השימוש ב‑Apple Pay עשוי להיות קל יותר, ואף בטוח יותר מהשימוש בכרטיס פיזי. עם הכרטיסים שלך המאוחסנים ביישום Wallet , תוכל/י להשתמש ב‑Apple Pay לביצוע תשלומים מאובטחים בחנויות, לתשלום בתחבורה הציבורית ולרכישה ביישומים ובאתרים התומכים ב‑Apple Pay. ב״הודעות״, ניתן להשתמש ב‑Apple Pay כדי לשלוח ולקבל כסף מחברים ומבני משפחה וכדי לבצע רכישות באמצעות ״שיחה עם נציג״.

כדי להגדיר את Apple Pay, הוסף/י את כרטיסי האשראי, כרטיסי החיוב והכרטיסים המשולמים מראש שלך אל Wallet.

הוספת כרטיס אשראי או חיוב

ב‑Wallet, הקש/י על הכפתור ״הוספת כרטיס״. ייתכן שתתבקש/י להתחבר באמצעות ה‑Apple ID שלך.

בצע/י אחת מהפעולות הבאות:

  • הוספת כרטיס חדש: מקם/י את ה‑iPhone כך שהכרטיס יופיע בתוך המסגרת, או הזן/י את פרטי הכרטיס ידנית.
  • הוספת הכרטיסים הקודמים: בחר/י את הכרטיס המשויך ל‑Apple ID שלך, כרטיסים המשמשים אותך ב‑Apple Pay במכשירים האחרים שלך או כרטיסים אשר הסרת. הקש/י על ״המשך״, ואז הזן/י את מספר ה‑CVV של כל כרטיס.

לחלופין, ייתכן שתוכל/י להוסיף את הכרטיס שלך מהיישום של הבנק או של מנפיק הכרטיס.

מנפיק הכרטיס קובע אם הכרטיס תקף עבור Apple Pay, ועשוי לפנות אליך לקבלת פרטים נוספים להשלמת תהליך האימות.

הגדרת כרטיס ברירת‑המחדל ושינוי סדר הכרטיסים

הכרטיס הראשון שתוסיף/י ל‑Wallet הופך לכרטיס ברירת‑המחדל שלך לביצוע תשלומים. על‑מנת להגדיר כרטיס אחר ככרטיס ברירת‑המחדל, העבר/י אותו לחלק הקדמי של הערימה.

  • ב‑Wallet, בחר/י את כרטיס ברירת‑המחדל.
  • גע/י והחזק/י את הכרטיס, ואז גרור/י אותו לחלק הקדמי של הערימה.
  • לשינוי המיקום של כרטיס אחר, גע/י והחזק/י אותו, ואז גרור/י אותו למיקום חדש.
הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.