יחסי ציבורמאמרים

ייעוץ לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים

כל עסק בשלב מסוים מגיע למצב של משבר כל שהוא, ייתכן כי המשבר הגיע בשל ניהול לא נכון או כל סיבה אחרת. חלק מהעסקים ישרדו את המשברים וחלקם לא, וכפי שכולנו יודעים הסטטיסטיקות מדברות בעד עצמן, רק אחד מתוך 5 עסקים מצליח לשרוד מעל שנתיים, מה שאומר כי עסקים רבים נפתחים בלהט ומהר מאוד מוצאים את עצמם קורסים לתוך חובות וכך סוגרים את העסק.

תפקידו של היועץ לבדוק כיצד העסק מתנהל ביום יום

ניתן לומר כי מרבית העסקים שאינם צלחו, לא התנהלו בצורה נכונה, הרי הצלחת העסק מתחילה בניהול נכון מבחינה פיננסית וארגונית, מה שיכול לתרום רבות להצלחת העסק. את המשברים בכל עסק (אולי כמעט) ניתן להציל בעזרת יועץ עסקי אשר מגיע לעסקים קטנים ועושה להם סדר בעניינים.

שירות ייעוץ עסקי מתאים לכל סוגי העסקים, בין אם מדובר על עסק קטן של אדם אחד, חברות בינוניות, גדולות ואפילו ארגנים גדולים אשר חווים מפעם לפעם משברים והם מעוניינים לייעל את תהליכי הארגון ולעשות סדר בעניינים.

מהו תפקידו של יועץ עסקי ולמה צריך יועץ עסקי?

יועץ עסקי הוא מקצוע בעל משמעות רבה ותפקידו להביא את העסק להצלחה כלכלית, צמצום עליות והגדלת רווחים בעסק, והוא למעשה מאפשר לעסקים לעשות סדר בעניינים ולייעל תהליכים שונים בארגון במטרה להפיק רווחיות מהחברה.

בין היתר, תפקידו של היועץ לבדוק כיצד העסק מתנהל ביום יום, להכיר את הנפשות הפועלות, קהל היעד וכך להכין עבור העסק תכנית עסקית מוסדרת שתאפשר ייעול זמן והגעה ליעדים הרצויים. למעשה, כאשר תהליכי הארגון כתובים בצורה ברורה יחד עם המטרות העתידיות של הארגון, קל יותר להגיע להצלחה המדוברת.

על היועץ להכיר היטב את הנפשות הפועלות בארגון

תהליכי עבודות של יועץ עסקי

הכרת ההון האנושי של העסק – בשלב הראשוני, על היועץ להכיר היטב את הנפשות הפועלות בארגון, הן מבחינת השותפים העסקיים, העובדים, סוגי הלקוחות, המוצרים או השירותים הנמכרים בעסק ובעיקר להבין את פעילות הליבה של העסק במטרה להכין מבנה עבודה מסודר ולהתאים כלים להצלחה בארגון.

ניהול פיננסי – לאחר שהיועץ הכיר היטב את הנפשות הפועלות ואת פעילות הליבה של העסק, כעת עליו לבצע בסדר פיננסי ולהכיר את הנתונים, הן מבחינת הוצאות והכנסות של העסק והן מבחינת עלות כוח האדם וכך לנסות לצמצם את העלויות ולהגדיל את ההכנסות. למעשה, מדובר בבדק בית לארגון מבחינה פיננסית, מה שיאפשר להגדיל את רווחיות החברה.

תכנית עסקית היא עבודה נהדרת

תכנית עסקית מסודרת לטווח הקצר והארוך – כפי שאמרנו, כאשר המטרות והיעדים ברורים קל יותר להתנהל ביום יום ולכן תכנית עסקית היא נהדרת ותוכל לחלץ את בעלי החברה ממשבר בעסק על ידי הסתכלות על היעדים והמטרות שהוגדרו מראש.

יישום התכנית – לאחר כתיבת תכנית עסקים, היועץ יעניק לבעלי העסק ליווי עסקי צמוד הכולל תפעול עובדים, שיווק, מכירות והכי חשוב מעקב ויישום התכנית על פי תכנית שהוגדרה מראש.

המאמר נכתב באדיבות: X2Y יועצים

כתובתנו: בצלאל 10, רמתן גן

טלפון: 073-7597178

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.