יחסי ציבורמאמרים

איך עושים קידום אורגני בגוגל

למה בעצם אנחנו חייבים לקדם בגוגל? כן, לאור כל ההגבלות, האיסורים והמשחקים באפלה עם הקריטריונים שאינם מוכרים בעצם לאף אחד, קידום בגוגל נראה כמו תסבוכת רצינית, שכל בעל אתר שמעט שכל בקודקודו, יקפיד להתרחק ממנו.

גוגל מציע סט של כלים למפרסמים

אם כך, למה הרשת מלאה במאמרים שכותרתם איך עושים קידום אורגני בגוגל? למה יותר ויותר בעלי אתרים מחפשים את הדרך ה”נכונה” לבנות את האתר שלהם? למה כלים של גוגל (כמו מתכנן מילות המפתח וגוגל אנליטיקס) הם הכלים המומלצים לכל מי שרוצה להצעיד את האתר שלו לראש תוצאות החיפוש? ובעיקר, איך, לכל השדים והרוחות, הגענו למצב שאופטימיזציה במנועי חיפוש (SEO) פירושה אופטימיזציה במנוע חיפוש אחד ויחיד, גוגל?

התשובה מורכבת במקצת ומכילה מספר רבדים שונים. הנה הבולטים בהם:

 

מנוע החיפוש של גוגל הוא חלק ממעטפת כוללת

כחלק מתוכניתה להשתלט על העולם (לא ברצינות, גם אם לעיתים זה בהחלט עשוי להיראות כך J), גוגל מציעה מעטפת כוללת לגולשים, כשמנוע החיפוש שלה נחשב לחלק מהותי בתוכו. יחד עם דפדפן הכרום, ה-GMail, ה-Google Drive, ה-Google Translate, היו-טיוב ומערכת ההפעלה אנדרואיד, גם אם תרצו לברוח, אין לאן. כלומר, יש לאן, אבל אין ספק שאף אחת מהחלופה לא מציעה לכם התממשקות בין-יישומית רחבה ומקפת כל כך. אז כולם נמצאים ב”גוגל” כל הזמן, ובאופן הגיוני לגמרי, הם ישתמשו גם במנוע החיפוש שלה, בין אם במחשב הנייח או בטלפון הנייד.

 

כאשר אתם מפרסמים, אתם רוצים להגיע לקהל גדול ככל האפשר

מנוע החיפוש של גוגל נחשב כיום למנוע החיפוש הנפוץ ביותר בעולם. נשמע כמו אמירה סתמית, נכון? וכן, לפני נתונים מתחילת 2017, קרוב ל-70% מהגולשים המבצעים חיפוש, עושים זאת דרך מנוע החיפוש של גוגל. אחריו, בפערים ניכרים, מדדים בינג של מיקרוסופט, יאהו!, מנוע החיפוש הסיני באיידו ו-AOL. באופן טבעי, אם כל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם נמצאים שם, זהו המקום בו גם אתם תרצו להיות.

 

גוגל מציע סט של כלים למפרסמים

ממתכנן מילות המפתח, דרך ה-Google Adwords והאנליטיקס וכלה בפיקסל ש”רודף” אחרי המשתמשים (רימרקטינג) וניתן לשליטה דרך Google Tag Manager, גוגל מיקמה את עצמה כספקית חיונית של כלים למפרסמים. אותו עקרון של העדפת כלים מאוחדים תחת גג אחד שפגשנו אצל גולשים, תקף גם עבור המפרסמים, וכשהכל כל כך זמין ונגיש, אין שום סיבה לחפש חלופות מחוץ לגוגל. אין מה לעשות, התמכרנו לפינוק. J

 

האלמנט הפסיכולוגי

ישנה עוד תיאוריה אחת, והיא הרבה יותר עמוקה, מבחינה פסיכולוגית, מהאחרות. אנשים חשים בטוחים לחבור למי שמקרין רושם שהוא יודע מה הוא עושה, וגוגל, בהצהרותיה, בעדכוניה, במגבלות שהיא מטילה על בעלי האתרים החפצים להיות מאונדקסים על ידה, בהחלט מקרינה רושם כזה. היא יודעת מהי מטרתה (להפוך את הרשת לזמינה, נגישה ובטוחה יותר), היא מעניקה למשתמשים בה את סט הכלים המתאים להם (בין אם לגולשים ובין אם למפרסמים), היא נוקטת באמצעים הנדרשים מול מי שמפר את ה”המלצות” שלה (דירוג נמוך, “עונשים”), ובאופן כללי, משחקת את תפקיד “המבוגר האחראי” ברשת. פלא שאנחנו חשים שאנחנו חייבים להתחבב עליה?

 

לסיכום:

גוגל נוקטת במפרסמים המשתמשים בה בשיטת המקל והגזר, כשהגזר מתוק במיוחד ומכתו של המקל כואבת ופוגעת במקום הכואב ביותר לבעלי אתרים, הנראות של אתריהם. אם נראה כי אנחנו מנהלים איתה יחסי אהבה-שנאה, זה לא רק נראה, זה אכן כך, אבל אין ספק שקידום אתרים אורגני בגוגל הוא הקידום הטוב ביותר שיש כיום.

 

מקור נתונים:

http://www.ecloudbuzz.com/top-10-best-search-engines-in-the-world

http://www.ecloudbuzz.com/most-popular-google-products-services

 

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.