יחסי ציבורמאמרים

ביטוח רכב בהתאמה אישית – מדוע זה כל כך משמעותי?

אם היינו צריכים לתאר את עולם הצרכנות בעשורים האחרונים ובפרט בשניים האחרונים, הרי שאפשר לתאר אותו בביטוי אחד “מהכלל אל הפרט” ובמילים אחרות, מעולם צרכנות שפעל מתוך כוונה לייצר מכנה רחב, משותף, בין כלל הצרכנים, הרי שכיום אנחנו יכולים לראות כיצד יותר ויותר חברות ועסקים מחפשים להעניק ללקוחות שלהם מוצר אישי, שירות אישי, הם מכוונים להעניק להם את מה שהם מחפשים, בהתאמה אישית.

צילום: Pexels.com

אנחנו יכולים לראות את זה בבנקים, בעולם התקשורת, בעולם האינטרנט, עולם הטיולים וגם בעולם הביטוחים. יותר ויותר חברות ביטוח מציעות ללקוחות שלהן אפשרות לרכוב ביטוח בהתאמה על פי הצרכים שלהם. זה נכון בהקשר של ביטוחי בריאות, ביטוחי חיים, ביטוחי דירה ועסק, וכן אפשר לראות את זה בהקשר של ביטוחי רכב.

ביטוח רכב בהתאמה אישית ב-AIG או בחברות אחרות, הפך להיות כמעט סטנדרט ואפשר להבין מדוע. הרי זה משתלם לשני הצדדים. החברה מרוויחה את היכולת לפנות ספציפית ללקוחות מסוימים, היא גם מרוויחה את האפשרות למכור ביטוחים הרבה יותר פונקציונאליים ללקוחות שלה, ביטוחים בעלות הרבה יותר נמוכה עבורה עם רמת סיכון קטנה. הלקוחות מרוויחים ביטוח שהוא הרבה יותר משתלם להם מבחינה כלכלית.

כיצד חברות ביטוח יוצרות ביטוחי רכב בהתאמה אישית

ביטוח רכב בהתאמה אישית ב-AIG או בחברות אחרות, לא נבנים ככה סתם מכלום אלא הם נבנים על פי מאגר נתונים שעומד לרשות החברה, בין אם מדובר במאגר נתונים של לקוחות ובין אם מדובר במאגר נתונים כללי שהחברה יכולה לעשות בה שימוש.

החברה מבצעת מחקרים, נניח, על מספר התאונות של קבוצה מסוימת, על הצרכים שלה בהקשר לילדים, משך זמן נסיעות, אופי כלי הרכב שהם רוכשים ועוד. כמובן שעל כך הם מוסיפים סקרים ומחקרים אחרים שיכולים לעזור להם להכיר את הצרכים של אותה קבוצה. למשל, אם מדובר בהורים לילדים, ייתכן מאוד שהצורך העיקרי שלהם יהיה בטיחות, אם מדובר בלקוחות שמתגוררים באזור מוכה גניבות, ייתכן שאבטחה תהיה האלמנט המשמעותי, אם מדובר בנשים אנחנו נמצא אלמנט אחד ובמקרים של גברים אלמנט אחר.

רכישת ביטוח רכב בהתאמה אישית ב-AIG ובחברות אחרות, מאפשר לנו לקבל באופן ממוקד את מה שאנחנו מחפשים, זה יכול להקל עלינו בצורות רבות. עכשיו, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שייתכן מאוד שנפסיד דברים אחרים בגלל זה. כלומר עצם זה שאנחנו מקבלים ביטוח בהתאמה אישית, אומר שיש דברים שלא ייכנסו לפוליסה, ואם נרצה להוסיף אותם נצטרך לשלם על כך.

לפני סיום חשוב להבהיר, ביטוח רכב הוא לא המקרה היחידי בו חברות פועלות לייצר ביטוחים בהתאמה אישית, כמו שציינו. דווקא בתחום של ביטוחי בריאות וביטוחי חיים זה בא לידי ביטוי באופן הרבה יותר בולט בגלל המבנה והחשיבות שלהם.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.