אפסטור

גוגל נכנסת לבית החכם: רוכשת את Nest ב-3.2 מיליארד דולר

גוגל רוכשת את חברת Nest, יצרנית מוצרים חכמים לבית תמורת 3.2 מיליארד דולר, כך הודיעו הלילה החברות.

co_alarm_off

מנכ”ל גוגל, לארי פייג’, הודיע על הרכישה בדף גוגל פלוס שלו וכתב כי “זה מדהים לראות כיצד הם לקחו מכשירים חשובים אבל לא אהובים והפכו אותם יפים בפשטותם ומועילים. אנחנו נרגשים להביא חוויות נהדרות ליותר בתים ביותר מדינות ולממש את חלומותיהם”.

טוני פאדל, מנכ”ל החברה, כתב בבלוג שלה כי “גוגל תסייע לנו לממש את החזון שלנו של הבית המודע ותאפשר לנו לשנות את העולם מהר יותר ממה שהיינו יכולים אם היינו ממשיכים לבד”.

http://youtu.be/QCJ1PnVlzIE

Nest Labs, שהוקמה ב-2010 על ידי פאדל ומאט רוג’רס, שני יוצאי אפל, עשתה הרבה מאוד רעש כשהציגה ב-2011 את התרמוסטט החכם והמעוצב שלה. המכשיר לומד את הדפוסים של בני הבית והטמפרטורות בבית, ומתאים את עצמו למזג האוויר. התרמוסטט משתמש בחיישן תנועה כדי להבחין אם מישהו נמצא בבית. במידה ולא, הוא עובר למצב חיסכון באנרגיה ומקטין את עוצמת המיזוג או החימום.

לאחרונה הציגה החברה גם את Nest Protect, גלאי עשן ופחמן חד-חמצני המתחבר לווייפיי וכולל עוד שלל חיישנים לזיהוי תנועה, אור וגלים אולטרה-סוניים. בניגוד לאזעקות הסטנדרטיות, Protect לא ממהר לפתוח בצפצופים מחרישי אוזניים אלא מתחיל להזהיר בקול אנושי כאשר מתגלה עשן, ורק אם המצב ממשיך להיות חמור הוא מתחיל לצפצף. בנוסף, ניתן לבטל את האזעקה באמצעות נפנוף יד מתחת למכשיר.

הרכישה תסייע לגוגל בכניסה לתחומים החמים היום של הבית החכם, ומה שמכונה האינטרנט של הדברים. חברת הייעוץ והמחקר פרוסט אנד סאליבן העריכה לאחרונה כי השנה תהיה השנה של האינטרנט של הדברים, וכך אמר גם בי קיי יון (BK YOON), מנכ”ל ונשיא סמסונג אלקטרוניקה, באירוע של החברה ב-CES.

http://youtu.be/fLr-H925a94

ואכן, גוגל ניצבת בתחום הזה מול רבות מהשותפות/מתחרות שלה בעולם המובייל, כמו סמסונג, LG ואחרות, שמנסות גם הן לתפוס נתח מהשוק החדש הזה. האחרונה למשל הציגה בתערוכה קונספט לתוכנת צ’ט שמאפשרת לדיירים לתקשר עם מכשירי החשמל – מכונת הכביסה, המקרר או התאורה. על פי שמועות שונות גם אפל מתכננת להיכנס לתחום.

גוגל עצמה הציגה כבר ב-2011 ניצנים ראשונים בתחום עם פלטפורמת Android @Home, אבל עד כה היא לא הצליחה להפוך את הפלטפורמה להצלחה, והיא נותרה מאחורי הקלעים מאז הצגתה הראשונית. עם זאת, בשנה שעברה התגלו כמה קבצים בגרסת אנדרואיד 4.2.2 שמתייחסים למערכת, כך שהיוזמה לא מתה לחלוטין.

מקור: הארץ.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.