יחסי ציבורמאמרים

ההפתעות הטכנולוגיות ברכבים החדשים

שנת 2018 תהיה שנה בה יקרו בעולם הרכב דברים מגניבים למדי: אוטו עם רגשות שיודע לזהות את מצב הרוח של הנהג, רכב עם עוזרת וירטואלית שמזכירה לו שיש לו עוד מעט פגישה ודוחקת בו בתקיפות לצאת לדרך, תוך שהיא מראה לו מה הדרך המהירה ביותר להגיע לפגישה – ורכבים שמחליטים עבורך מתי לסובב את ההגה ומתי צריך לבלום.

כמובן שהחידושים האלה מסעירים את רוחו של כל חובב מכוניות או גאדג’טים, אבל הסיבה שבכלל פיתחו אותם היא בראש ובראשונה כדי לשמור על בטחונו של הנהג – מה שבחלק מהמקרים יכול להוזיל משמעותית את ביטוח הרכב.

רכב, תכין לי קפה

בתקופה בה מחשב באוטו היה חידוש מסעיר, היינו מתלוצצים שעוד מעט הרכב גם יכין לנו קפה בבוקר. ובכן, הבוקר הזה הגיע. סוג של. מגזין the car  מבשר כי יונדאי מתעדת להוציא בשנת 2019 מכונית עם עוזרת אישית. ממש כך:  לכל מכונית תהיה עוזרת וירטואלית שתוכל לבצע שיחות טלפון על פי פקודה קולית, תסמס, תבדוק מה מצב מזג האוויר, וגם תשמש כמזכירה לכל דבר: תתזכר אותו על פגישות קרובות ותציע לו איך להגיע אליהן באופן המהיר ביותר.  בנוסף, היא גם תפעיל את המערכות השונות ברכב, למשל תפתח או תסגור את החלון, תפעיל את החימום או המיזוג ועוד. העוזרת הווירטואלית של היונדאי תפעל בצורה משולבת עם מערכות נוספות, וכך מי שיש לו בית חכם ואפשרות להפעיל מכשירים מרחוק, יוכל לבקש מהעוזרת הווירטואלית שתעשה זאת למענו.

 “אבל למה אתה מתייחס אלי כמו אל סתם אוטו?”

הונדה מציגה מכוניות עם רגשות – למעשה, עם חיישנים שמרגישים אותך, את מצב הרוח שלך, את מצבו של האוטו ועוד. בכל רכב עם מערכת הגנה תמצאו בקרה על גורמים רבים בנהיגה, למשל במערכת בטיחות אוטונומית חיישנים שמזהים הרכב עומד להתנגש ברכב אחר או בבנאדם, מפעילים את הבלמים בעצמם, מסיטים את ההגה ועוד. בהונדה החדשה, החיישנים מרגישים גם את מצב רוחו של הנהג. המכונית, העתידית בשלב זה יש לומר, תפעל באופן עצמאי ותדע להתאים את עצמה למצב הרוח של הנהג שלה. כך, כשאתה יוצא מיום עבודה היא תדע לנסוע ברכות שמתאימה את עצמה לעייפות שלך, אבל כשתצא לבילוי היא תדע לנסוע בהתאם לרמת האדרנלין שלך.

“האוטו שלי הזמין לי שני מקומות להיום בערב”

בסרטון ששחררה חברת ג’נרל מוטורס, מוצגת מכונית שעובדת קשה עבור הנהג שלה, בזמן שהוא נוהג לו בנחת לעבודה. היא מזמינה מהסופרמרקט הקבוע ולא שוכחת לבדוק את המבצעים, מזמינה ואף משלמת מראש עבור האוכל בתחנת מזון מהיר בדרך, מזמינה מקומות לעבר למסעדה ועוד. האם כולם ייעזרו בטכניקה הזו? לא בטוח. מן הסתם אנשים מאד עסוקים עם יכולת לסמוך על רובוט שיעשה עבורם הזמנה מוצלחת, ייהנו מאד מהפיתוחים האלה. אחרים יתעסקו כל כך בכל התפריטים, ההזמנות והכפתורים השונים, שהם עלולים להסית את העיניים מהכביש ולגרום לתאונה.

מערכת הגנה פאסיבית

למרות שמה המעליב מעט, מדובר במערכת בטיחות מעולה, שנמצאת בהרבה רכבים חדשים ועוזרת מאד במניעה של תאונות דרכים. התיאור “פאסיבי” מתייחס לעובדה שזו מערכת התרעה, שלא מתערבת בנהיגה כמו מערכת בטיחות אקטיבית. המערכת הפאסיבית כוללת התרעות כמו: מצלמת רוורס עם צפצוף שמתריע על התקרבות מהירה / קרובה מדי, התרעת אי שמירת מרחק, התרעה בזמן סטייה מהנתיב (אלא אם הופעל האיתות), התרעה חזקה כשהחיישנים מזהים אדם קרוב – ועוד. המערכת מאפשרת לקבל הנחה בביטוח לרכב, מאחר חברות הביטוח מעדיפות רכבים עם מערכות בטיחות שמצמצמות את כמות התאונות על הכביש למינימום. אגב, בקרוב ניתן יהיה לקבל כסף מהמדינה על התקנת מערכות בטיחות – כל פיצ’ר יהיה שווה נקודה וכל נקודה תזכה אתכם במאתיים וחמישים שקלים, כשסכום הסופי יכול להגיע לאלפיים וחמש מאות שקלים.

מערכת הגנה אקטיבית

מערכת ההגנה הטובה והמשוכללת ביותר, שמעט רכבים בישראל מצויידים בה וחבל שכך. בחו”ל היא מותקנת ברוב המכוניות החדשות, אך כשהן מגיעות לארץ הן מוחלפות בדרך במערכות משוכללות פחות, כדי להוריד את מחיר הרכב לצרכן הישראלי שגם כך משלם מחיר גבוה מאד יחסית לאירופה וארצות הברית. מערכת ההגנה האקטיבית מתערבת לנהג בנהיגה, מפעילה את הבלמים במידה והיא מרגישה שאם האוטו ימשיך לנסוע תתרחש תאונה או התנגשות, מסיטה את ההגה אם היא חשה שהנהג נרדם או דעתו מוסחת – ועוד. חברת BMW  למשל, כבר הודיעה שבקרוב כל הרכבים שלה יהיו אוטונומיים לחלוטין, מה שמבטיח חידושים מעניינים גם בתחום זה.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.