יחסי ציבורמאמרים

סחיטה ברשת

כיום לכל אחד יש לפחות מחשב אחד בו הוא עושה שימוש, בין אם לצרכים פרטיים ובין אם לצרכי עבודה. המחשב משמש כל אחד מאתנו לצרכים שונים כמו שמירה של קבצים ומסמכים חשובים, התנהלות יומיומית וכמובן חיפוש ומציאת מידע ברשת האינטרנט.

צילום אתר mr-adv.co.il

האינטרנט היא רשת רחבה בעלת היקף עולמי של מידע כזה או אחר שקיים בה, כך שאנשים מכל רחבי העולם יכולים לעשות בה שימוש חופשי באמצעות מחשב, טלפון חכם, טאבלט ועוד מכשירים מתקדמים אחרים. המידע האינסופי שקיים ברשת האינטרנט הופך אותה לשימושית בקרב כלל האוכלוסייה, אך כמו שהיא מעניקה לגולשים מידע יעיל וחיובי היא גם מעניקה פתח שלילי לביצוע עבירות על ידי עבריינים.

כיום ניתן לראות כיצד יותר ויותר אנשים נופלים קורבנות לעבריינים המבצעים סחיטה באינטרנט של אנשים תמימים, חודרים לפרטיותם ומפעילים עליהם איומים כדי לקבל מהם כסף בדרכי מרמה.

סחיטה מינית ברשת

אחת מהעבירות הנפוצות ביותר ברשת בהקשר של סחיטה, הינה סחיטה מינית. עבריינים רבים מכל רחבי העולם מפעילים מניפולציות כאלו ואחרות על אנשים בטווחי גילאים שונים, כדי לחדור לפרטיותם ולסחוט מהם תכנים מיניים שונים ולאחר מכן מאיימים בהפצתם ברחבי הרשת ככל והם לא ישלמו סכום כספי כזה או אחר.

דרך נוספת של סחיטה מינית ברשת היא באמצעות פריצה לחומרים אישיים ופרטיים הנמצאים במחשב או בטלפון נייד, כמו תמונות אינטימיות או סרטונים בעלי אופי מיני ולאחר מכן שליחת הודעות סחיטה לקבלת תשלום תמורת אי הפצת אותו חומר רגיש.

כיצד לפעול במקרה של סחיטה באינטרנט

סחיטה ברשת עלולה לצערנו לקרות לכל אחד, מכיוון שמדובר על רשת רחבה בהיקף שימוש עולמי. אותם עבריינים העושים עבירות פליליות באמצעות הרשת, מנצלים את היקפה וגודלה כדי לנסות להסתתר מאחורי כתובות ושרתים פיקטיביים, וכך להגיע לאנשים תמימים לצורך הפעלת איומים וסחיטות ברשת.

גם אם הודעות הסחיטה שמתקבלות הגיעו מכתובת מייל שמופיעה בשורת השולח, לעיתים קרובות מדובר בכתובות פיקטיביות, דבר שיכול להקשות על האפשרות להתחקות אחר השולח ולהעמידו לדין בשל כך. למרות שמדובר בנושא רגיש במיוחד הנוגע לפרטיותו של אדם ושמירה על כבודו ומעמדו, חשוב להבין כי היענות לאותם עברייני סחיטה ברשת אינו הפתרון לבעיה.

ברוב המקרים, היענות לסחיטה ושליחת התשלום שנדרש במרמה רק תגדיל את הרצון של אותו עבריין להשגת כספים נוספים והוא ימשיך להטריד את האדם ששילם מכיוון שמבחינתו הסחיטה מצליחה ומזרימה לו רווחים כספיים.

מדוע חשוב להיוועץ בעורך דין פלילי

במידה ונתקלתם בהודעת סחיטה ברשת, אם באמצעות הודעה במייל, רשת חברתית או אפילו וואטסאפ – חשוב לא לשלם לסוחטים, אלא לפנות בהקדם האפשרי לקבלת ייעוץ מקצועי של עורך דין פלילי בתחום עבירות סייבר ומחשב שמומחה לסחיטה ברשת.

עוד מנשה רון בעל ניסיון של שנים בתחום ויידע  להתנהל מול הסוחטים ולטפל במכלול רב של דברים, תוך הפעלת שיקול דעת ומניעת הפצת המידע הפוגעני שעלול לפגוע באדם הפרטי או בחברה.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.