יחסי ציבורמאמרים

5 דברים שכדאי לוודא באתרים חדשים שעולים לאוויר

אתר חדש לעסק מהווה שדרוג רציני, אשר מגדיל את הפוטנציאל העסקי פלאים. זוהי דרך נפלאה להעמיק ולהרחיב את המערך השיווקי, וכן לסייע ביצירת קשר בלתי נפרד בין היצרן לבין הצרכנים. כדי שהאתר יוכל לעלות לאוויר בצורה הכי חלקה ומוצלחת שיש, יש מספר דברים שחשוב לוודא טרם השקתו.

צילום: FREEPIK

כדי שלא תתבלבלו או תשכחו, יצרנו עבורכם רשימה של דגשים שכדאי להתמקד בהם לפני עלייתו של האתר, ולאחר שמבצעים אותם אפשר להיות רגועים ובטוחים בעלייתו בפני הציבור.

הדברים הקטנים שמשפיעים על ההצגה כולה

לפני שמעלים את האתר לאוויר, חשוב לבדוק שאין איזשהן שגיאות קטנות שמחבלות באתר. השגיאות האלו יכולות לתפוס אתכם בהקלדות בדף הראשי או בחלקים חשובים, ולכן חשוב לבצע הגהה על כמה שיותר תוכן. כמו כן, אם האתר שלכם כולל קבצי שמע, קטעי וידאו או טקסט דמה, ודאו שהם נשמעים ונצפים ללא כל תקלות. לעתים כשמבצעים בניית אתרים מאפס, נוטים להתמקד יותר בטמפלט עצמו ובטכניקה התפעולית, כך שהמדיה עצמה מתפספסת וישנן שגיאות קטנות ומציקות. לכן, חשוב לבצע את הבדיקה הזו ממש בסמוך לעלייתו של האתר, ולהבטיח שגם המדיה תהיה איכותית.

התוכן עצמו צריך להיות קל לקריאה – גודל פונט תקין, משפטים קצרים, נקודות דגושות ומרווחים לבנים. התמונות צריכות להופיע באיכות מיטבית, להכיל את התגיות הנדרשות ועוד.

בדיקת פעילותן של הפונקציות באתר

חשוב לבדוק שכל ההיבטים הפונקציונליים של האתר פועלים כמתוכנן, שכן הם מסייעים בהמשך גם לקידום האתר. חשוב להביט על האלמנטים השונים של האתר בעיניים של מבקר, כלומר להיות אובייקטיבי ולדעת לומר היכן כדאי לשפר והאם כאדם שהוא צרכן ולא בעל עסק, היית מסתקרן ומבקר באתר? כדי לעבוד על אפיון חוויית משתמש ועיצובה, כדאי לפנות לחברות מומחות בתחום כמו חברת UX יש מספר דגשים חשובים בנושא:

  • יש לוודא שהתמונות מותאמות מבחינת מהירות.
  • יש לבדוק את טיבם של טפסי הקריאה לפעולה וטפסים שנוגעים באנשי קשר.
  • באתר רב משתמשים, יש לבדוק את נוהל הכניסה, את התעודות ואת האישורים לכך.
  • אם האתר נועד למטרות צריכה אונליין, חשוב לוודא שהוא כולל הורדות, חלונית הירשמות, פונקציה של עגלת קניות, עיבוד תשלום, התראות דוא”ל ועוד.
  • במקרה שהגדרתם תשובות אוטומטיות, וודאו שהן אכן יוצאות לפועל כשם שהתכוונתם.

הנחיות לניווט באתר

הגולשים באתר לא תמיד בטוחים באיזה כפתור עליהם ללחוץ כדי להגיע לעמוד המבוקש באתר, ולכן חשוב שתהיה אפשרות של ‘חיפוש’, שתעבוד בצורה חלקה ומדויקת. נסו לעבור בין מיקומים שונים באתר האינטרנט שלכם, כשם שהיה עושה גולש רנדומלי שמבקר באתר.

אתר שנתמך על ידי ניידים

בדיקת התאמה של האתר למכשירים ניידים, מהווה חלק חיוני מהבדיקה המקיפה שמבצעים טרם עלייתו לאוויר. האתר חייב להיתמך בידי ניידים, כלומר שתהיה אופציה לפתוח אותו גם באינטרנט הטלפוני, ושהוא יהיה פונקציונלי ונעים באותה המידה כמו במחשב. המשמעות היא שהטקסט צריך להיות קל לקריאה גם במכשירים הניידים, התוכן הכתוב צריך להיות זהה בשתי הגרסאות של האתר שעולה לאוויר, הניווט צריך להיות קל ונוח, הכפתורים צריכים לכלול ריווח תקין, וכן דברים נוספים ששומרים על אחידות בין האתר המותאם לנייד לבין זה שבשולחן העבודה.

בדיקת תאימות הדפדפן

זה לא מספיק להציג את האתר מהדפדפן האישי בלבד, אלא צריך לבחון את איך שהוא מופיע בגרסאות שונות של הדפדפנים הראשיים. לכל הפחות, יש לבדוק את זה באינדקסים כמו Chrome, Firefox וSafari.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.