יחסי ציבורמאמרים

הדור החדש של הקעקועים: בעקבות הטכנולוגיה

קעקועים הם חלק מהתרבות האנושית עוד מימי שחר ההיסטוריה, שבטים קדומים, מצרים, ימאים ועוד ועוד. האם תהיתם פעם איך משמרים ומתאימים את המנהג הזה לחיינו המודרנים?

צילום: pixabay.com

תאי העור בשכבת האפידרמיס (שכבת העור החיצונית) מתחלפים בקצב מסחרר של כמיליון תאי עור ב – 24 שעות, לכן החדרת דיו בעזרת עט חד לא מספיקה לבדה; אם המטרה היא להוסיף לגופכם קישוט קבוע שילווה אתכם עד הסוף, יש צורך בהחדרת הצבע לשכבת העור האמצעית – דרמיס.

ככה עושים את זה: טכניקת ביצוע קעקועים

בשנת 1875 המציא תומאס אדיסון את העט החשמלי הראשון (לימים מכשיר חריטה), שעליו מתבסס אקדח הקעקועים המודרני והמוכר שהגה סמואל אוריילי בשנת 1891; המחט באקדח חודרת את העור בקצב של 50 – 3000 פעמים בדקה ובכל פעם מחדירה אל שכבת הדרמיס כמות קטנה של דיו.

כשהדיו מוחדרת אל שכבת הדרמיס היא מתקבעת בתוך התאים וצובעת אותם אך חלק מהדיו נותרת בחלל החוץ תאי, מה שגורם לתגובה נורמטיבית של הגוף לחדירה של גורם זר – פעולת תקיפה אינטנסיבית. הגוף מזהה את חדירת המחט כפלישה של גורם זר ועל מערכת החיסון להגן על הגוף ולשלוח תאי דם לבנים שיתקפו את החיידקים ויסייעו בשמירה על מצבו התקין של הגוף. תאי הדם הלבנים שנשלחו למקום (המיקרופאג’ים) אמנם בולעים את הדיו שנשארה בחלל הבין תאי, אך הם אינם יכולים לתקוף את הדיו שחדרה לרקמת הדרמיס וצבעה את התאים – כך הקעקוע נשאר קבוע.

חידושים טכנולוגיים בעולם הקעקועים

בימים עברו, על מנת להחדיר דיו אל תוך שכבת העור האמצעית, היה צורך בביצוע חתכים בצורה המבוקשת ושפשוף הפצע בעזרת צבע נבחר. עם חלוף השנים למדו מקעקעים להשתמש בחומרים מתקדמים יותר שיוכלו לתת מענה לכמה שיותר דרישות – גודל, צבע עז שלא ידהה, צורה, בטוח לשימוש (הן למקעקע והן למקועקע) ועוד. קיימים המון חידושים טכנולוגיים בתחום הקעקועים והזרוע עוד נטויה; המטרה היא להקל כמה שיותר על תהליך שהפך פופולרי מאוד בשנים האחרונות וכרוך בלא מעט הקרבות.

> במכוני קעקועים עם רישיון מטעם משרד הבריאות משתמשים בדיו המכילה חומרים אנטי – בקטריאליים המונעים מחיידקים לחדור אל תוך שכבת העור האמצעית יחד עם הצבע ובכך מקטינים משמעותית את הסיכוי לזיהומים או החלמה פגומה של הקעקוע.

> בימים אלו ישנה חברה ישראלית שפתחה אבטיפוס למכשיר קעקועים שאינו חודר את העור; עט הקעקועים נעה במהירות של כ – 500 קמ”ש, במספר עוצמות משתנות על מנת להתאים את השימוש לצורך המדויק – אם קעקוע או איפור קבוע (שדורש עוצמת פעולה נמוכה בהרבה מקעקוע, כיוון שמדובר באזורים רגישים מאוד).

> חידוש נוסף שבדרך אל עולם הקעקועים הוא קעקוע אלקטרוני – Animated Tattoo; פתרון נוסף למבקשים להתקעקע בלי להתחייב לכאבי התקעקעות או הסרה. בשנים האחרונות מפתחים בדרום קוריאה טכנולוגית קעקוע שקוף וגמיש הנצמד לעוף ומשמש כקעקוע אלקטרוני אותו ניתן יהיה להסיר מהגוף בקלות.

> בנוסף לקעקועים אלקטרוניים לשם קישוט הגוף, עובדים כבר עכשיו על קעקועים אלקטרוניים שישמשו כמסך תצוגה הנמצא על עורנו; הקעקוע האלקטרוני יאפשר קבלת מסרים אל היד במקום לטלפון הנייד (אולי אפילו שיחות!). מעבר לשימושים בנאליים, מטרת הקעקוע הנוספת היא לסייע למשתמש להיות מודע לבעיות גופניות פנימיות ולהתריע עליהן כגון בעיות דופק, ירידה ברמת הסוכר, שינויי לחץ דם קיצוניים וכו’.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.