יחסי ציבורמאמרים

אבטחת מידע לעסקים – שקט נפשי למנהלים

בעולם הדיגיטלי אבטחת מידע איכותית יכולה לקבוע אם העסק שלכם ימשיך להתקיים כסדרו או יקלע להתקפות סייבר חוזרות ונשנות. במילים אחרות – כאן אין מקום לפשרות.

צילום יח”צ

העולם שלנו הופך להיות יותר ויותר דיגיטלי. המשמעות היא שיש כמות אינסופית של מידע על גבי רשת האינטרנט ובמידה שהיא תגיע לידיים הלא נכונות, עלול להיגרם נזק כבד. די אם נזכיר את מתקפות הסייבר על חברות ביטוח או בנקים, מתקפות על שרתים של מרכזים רפואיים או חברות אשראי כדי להבין איזה נזקים אדירים עלולים להיגרם מזליגה לא מבוקרת של המידע.

לאור הדברים, אי אפשר להגזים בחשיבותם של מנגנוני אבטחת מידע לעסקים. מנגנונים אלה יכולים להתריע בזמן אמת על ניסיון לתקיפת סייבר, להתמודד עם הפרצה האבטחתית ולתת מענה יעיל, יסודי ומהיר לאירוע. בדרך הזו הנזק יהיה מזערי, ולעיתים רבות לא יהיה כלל נזק. במקרים אחרים, כאשר דליפת המידע לא מאותרת בזמן, עלולה להיות השתלטות על המידע, הפצתו ושימוש בו לרעה.

איזה הגנות מספקת אבטחת מידע לעסקים?

בעולם אבטחת המידע יש הרבה מאוד נושאים ותתי נושאים. המשותף לכולם הוא הרצון להיות צעד אחד לפני ההאקרים ולאפשר לבית העסק להתנהל כסדרו, ללא תקלות אבטחה מיותרות. כדי לעמוד ביעד האמור, יש מספר כלים מרכזיים:

שירותי ענן – שירותי ענן מאובטחים באופן מהודק ומלא וקיימת בקרה צמודה של צוות טכנאים מיומן על האירועים המתרחשים בענן. אבטחת מידע לעסקים שמבוצעת על גבי ענן הרבה יותר קשה לפריצה בהשוואה לשרת או מספר שרתים פיסיים שהחברה מחזיקה ומתחזקת. יתרה מזאת, גם אם יש חדירה לשירותי הענן, העובדה שהתכנים המאוחסנים בהם מבוזרים ומאוחסנים במספר מקומות מקשה על ההאקרים לייצר נזק משמעותי. בניגוד לדברים, כאשר כל התוכנה והחומרה מאוחסנות על שרת פיסי, פגיעה בשרת יכולה למוטט את בית העסק, שמאבד באחת את מסד הנתונים עליו התבסס.

הגנה מפני וירוסים – ישנם מספר גדול מאוד של וירוסים שעלולים לפגוע במחשב. אחד הקטלניים ביותר בהם הוא וירוס כופר. המשמעות היא שההאקרים משתלטים על המחשב ולא מאפשרים גישה לשום חלק בו, עד אשר בעל העסק יהיה מוכן לשלם את המחיר בו נקבו ההאקרים. לרוב, האיום הוא שאם לא יבוצע התשלום הנדרש, יפרסמו ההאקרים מידע רגיש שיפגע בבית העסק. לעיתים מדובר בפגיעה אנושה שממנה בית העסק לא יצליח להשתקם.

לצד וירוס הכופר, ישנם וירוסים רבים אחרים שיכולים לשבש את פעולתם התקינה של מערכות המיחשוב או לאפשר להאקרים לחדור למחשב ולעשות בו כבתוך שלהם.

במילים אחרות, אבטחת מידע לעסקים מאפשרת לבית העסק ולעומדים בראשו לדעת שמערכי הנתונים, החומרה והתוכנה שחיוניים כל כך לפעולתו השוטפת של העסק ימשיכו לפעול באופן תקין, ללא תקלות ומאפשר ללקוחות לקבל שירות מיטבי.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.