יחסי ציבורמאמרים

פרמטרים לבחירת אוזניות אלחוטיות

אוזניות אלחוטיות הן פתרון נהדר עבור משתמשי סלולר ועבור גיימרים, לכל אחד יש צרכים שונים ולכן ישנם סוגים שונים של אוזניות.

צילום: PIXABAY

הכנו לכם מדריך המפרט את סוגי האוזניות, ושאר פרמטרים, על מנת שתוכלו לבחור אוזניות אלחוטיות שיתאימו עבורכם.

אוזניות בתוך האוזן: אלו אוזניות קטנות, אשר מגיעות בשתי תצורות – תצורת כפתור (Ear-Buds), ותצורת מבנה מוארן הנכנס לתוך האוזן (In-Ear). הן בעלות רמקול זעיר, ומועדפות על ידי מי שלא מעוניין באוזניות מסורבלות. אלו הן אוזניות אשר יושבות בתוך אפרכסת האוזן או בתוך תעלת האוזן, ולכן אינן נוחות לכל המשתמשים.

אוזניות נטולות חוטים (True Wireless): זהו תת-דגם של האוזניות הזעירות, אשר כולל טכנולוגית Bluetooth, אשר מאפשרת אוזניות ללא חוטים, או קשת, כלל.

אוזניות קשת / על האוזן: אלו אוזניות אשר מתלבשות על האוזן ומכסות אותה. הן מתחלקות לכאלו המכסות את כל האוזן (סגורות) וכאלו המכסות את האפרכסת בלבד (שטוחות/פתוחות). האוזניות הסגורות, ככלל, מספקות איכות צליל טובה יותר מהפתוחות.

אוזניות קשת אלחוטיות: אלו הן אוזניות המשתמשות בטכנולוגיות אלחוט שונות – Bluetooth, אינרא-אדום או RF (טכנולוגית רדיו), ואשר הינן עדיין אוזניות בעלות קשת, ומכסות את האוזן מעליה.

הפרמטרים המשפיעים על איכות הצליל הם שונים ומגוונים, נתמקד באלו הרלוונטיים לאוזניות אלחוטיות.

Total Harmonic Distortion (THD):  זהו פרמטר המציין, באחוזים, את שיעור ההפרעה בצליל בעת שימוש באוזניות בווליום גבוהה. ככל שהמספר גבוה יותר כך העיוות שתחוו בעת האזנה למוזיקה או מדיה בווליום גבוה יהיה גבוה יותר. בדגמי העלית המספר מגיע ל-0.1 אחוז.

רגישות: הרגישות נמדדת ביחידות דציבל למיליוואט (dB/mW), ככל שהשיעור גבוה יותר כך רמת הווליום שיספקו האוזניות תהיה גבוהה יותר. כדאי לציין שלא מומלץ להאזין למוזיקה (או מדיה) בווליום גבוה באוזניות למשך זמן ממושך, שכן הדבר גורם נזק ארוך-טווח לאוזניים.

תחום תדרים: זהו טווח התדרים המופק מהרמקולים באוזניות, טווח התדרים הנקלט באוזן אנושית הוא בין 20Hz ומינוס 20Hz, שימו לב שתחום התדרים של האוזניות כולל את התחום הנ”ל ותהיו בסדר.

עכבה (התנגדות): העכבה, הנמדדת ביחידות אוהם (Ω), מבטאת את ההתנגדות לזרם. ככל שהעכבה תהיה גבוהה יותר מקור השידור יאלץ לספק זרם גבוה יותר.

שימו לב לפרמטרים המשפיעים על איכות הצליל, ולסוג האוזניות הנוח לכם. נסו כמה סוגי אוזניות, ובחרו בהתאם למה שנוח לכם ולצרכים שלכם, ותהנו מחווית שמע מושלמת מכל מכשיר אליו תחברו את האוזניות.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.