יחסי ציבורמאמרים

חווית משתמש תשפיע על הדירוגים בגוגל ממאי 2021

כל בעל עסק ולא משנה באיזה תחום, יודע מהי החשיבות של תאמת האתר שלך לצרכים של גוגל וכל זה בכדי להופיע כמה שיותר גבוה בדירוג גוגל ועל ידי כך להשיג כמה שיותר לקוחות חדשים. ולכן כל בעלי העסקים בעולם מושפעים מכך שגוגל הודיעה כי היא מציגה אלגוריתם דירוג חדש.

שינוי אלגוריתם דירוג הוא לא דבר זר לגוגל, מכיוון שגוגל משנה באופן קבוע את גורמי הדירוג שלה, הדבר המפתיע הוא שהפעם היא שוקלת חווית משתמש (UX). העדכון החדש נקרא Google Page Experience.

מה המשמעות של זה לעסק שלך?

המשמעות היא שאם גוגל מאמינה שלמשתמשים שלך יש חוויה גרועה באתר שלך, הדבר ישפיע באופן ישיר לדירוג שלך בגוגל והרי כולנו יודעים כמה חשוב הוא הדירוג בגוגל לכל בית עסק ברחבי העולם. חברות בניית אתרים וחברות ux מעסיקות מומחים שכל מטרתם היא להשפיע על דירוג האתר בגוגל ועכשיו יש להם אלגוריתם חדש להתחשב בו.

מהי חוויית עמוד?

גוגל יצרה מסמך מפתח מפורט בקריטריונים לחוויית העמוד. במסמך מפורטים מהם המדדים המשמשים כדי לגלות כיצד משתמש יתפוס את החוויה שחווה בדף אינטרנט מסוים.

המדדים כוללים דברים כמו:

האם העמוד מתאים למכשירים ניידים?

האם העמוד נטען במהירות?

האם הוא פועל ב- HTTPS?

האם קיימות מודעות פולשניות?

Vitals Web Core

כאשר חברות לבניית אתרים וחברות ux מתכננות אתר הן צריכות לקחת בחשבון כמה יסודות חשובים. הם נקראים Vitals Web Core  או יסודות אינטרנט וכוללים מדדים הממוקדים על ידי המשתמשים המקצים ציונים להיבטים שונים של דפי אינטרנט, וכוללים דברים כמו תוכן, יציבות עומס ואינטראקטיביות.

המדדים הם:

LCP-מודד את ביצועי הטעינה בכדי לספק חווית משתמש מעולה.

FID-מודד חוסר פעילות. אם נכנסת אי פעם לאתר, ולאחר מספר שניות של טעינה, הוא עדיין לא מגיב, זו דוגמה לחוויית משתמש גרועה. כדי לספק חוויה טובה, על כל הדפים להיות בעלי FID של פחות מ -100 אלפיות השנייה.

CLS-מודד יציבות חזותית. דוגמה לחוויית משתמש גרועה תחת תפיסה זו היא כאשר ללא הודעה מוקדמת, הטקסט בדף זז ואינך יכול ללחוץ על כפתור או קישור.

כשאתם מקבצים את שלושת המדדים הללו יחד, אתם מקבלים את חווית המשתמש באתר. גוגל אמנם הצהירה כי חוויית הדף באופן ספציפי אינה חלק מציון דירוג, אך לכל אחד מהפריטים יש דירוגים ומשקלים ייחודיים לאלגוריתם הדירוג הכללי של גוגל.

השינוי הצפוי

כבר החודש נכנס השינוי הצפוי באלגוריתם ולחברות ה ux, חברות בניית האתרים ולחברות ולמותגים השונים יש הרבה עבודה כדי להטמיע את השינוי באתרים. אחת הדרכים להתכונן לשינויים היא להשתמש בדוח ה Core Web Vitals, שנמצא בGoogle Search Console.. דרך נוספת להתכונן לשינוי זה היא על ידי עבודה עם אנשי מקצוע. כל חברת שיווק איכותית באינטרנט עוקבת מקרוב אחר השינויים המתרחשים ועובדת בשקידה על מנת להבטיח כי כל לקוחותיה ערוכים כראוי לשינויים המתרחשים.

תוויות חדשות בתוצאות חיפוש

גוגל עשויה גם להוסיף תוויות בתוצאות החיפוש המציינות אילו תוצאות מספקות חוויית עמוד טובה.

החברה עובדת כעת על אינדיקטורים חזותיים לזיהוי דפים שעומדים בכל הקריטריונים לחוויית הדף שציינו במאמר.

Top Stories

כל עמוד העומד במדיניות התוכן של חדשות Google יהיה כשיר להופיע בקרוסלת Top Stories ודפים המציעים חוויה מעולה יקבלו עדיפות בדירוג. גוגל מציינת כי תמשיך לתמוך בתכני AMP בחיפוש Google באותה צורה שהיא עושה כיום.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.