יחסי ציבורמאמרים

דירות למכירה – איך למצוא את הדירה הכי טובה בשבילכם

אחת ההחלטות הכי חשובות בחיים שלכם היא רכישת דירה. לרוב, או שהדירה היא לצורך מגורים או לצורך השקעה. ישנן שתי צורות שבהם מחפשים דירות למכירה, בהתאם לצרכים שלכם. הדרך הראשונה היא  דירה חדשה שיכולה להיות בתהליכי בנייה או כבר מוכנה. הסוג השני הוא דירה יד שנייה אותה מקבלים מבעל דירה קודם.

צילום: PIXABAY

מאמר זה יתמקד בדירה יד שנייה למגורים. ההשקעה בדירה היא גדולה מאוד ותשנה לכם את החיים. מומלץ להקדיש מספר דקות כדי לקבל כמה טיפים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.

קודם כל תקציב

הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לקבוע כאשר אתם מחפשים דירות למכירה מיד שנייה הוא, מה התקציב שלכם. התקציב חייב לחשב לא רק את עלויות הדירה אלא עלויות נוספות. למשל, עורך דין, מתווך, מיסים, יועץ משכנתא ועוד. בשביל להתחיל בתהליכי קניית דירה אתם צריכים הון עצמי ומשכנתא. ההון העצמי יכול להגיע במספר דרכים. למשל, כסף שאספתם, עזרה שתקבלו, מכירה של נכס אחר והלוואות. אם לקחתם הלוואות לצורך ההון הראשוני, חשוב מאוד שתוודאו שאתם יכולים להחזיר אותן, בנוסף להחזר של המשכנתא. חבל להיכנס להוצאות גדולות מעבר ליכולת שלכם, דבר שיגרור הוצאה לפועל ואפילו את אובדן הבית לבנק.

חשוב לבחור את המיקום הנכון בדירות למכירה

מיקום הדירה הוא כמובן בהתאם לצרכים ולתקציב שלכם. כידוע בישראל, ככל שמתקרבים למרכז וככל שהדירה גדולה יותר וחדשה יותר, כך מחיר הדירה עולה. אם מאוד חשובה לכם העיר, למשל חייבים לגור בתל אביב, תצטרכו הרבה פעמים להתפשר על גודל וגיל הדירה. אם אתם גמישים במיקום ורק התקציב חשוב, באותו סכום כסף תוכלו למצוא דירות הרבה יותר טובות בפריפריה מאשר תמצאו במרכז. חשוב להסתכל על התשתיות באזור. אם יש אוטובוסים, בתי ספר, בתי כנסת, סופרמרקטים ועוד. מי שלא אוהב רעש, הרחוב הראשי יהיה פחות טוב לו. חשוב מאוד לבדוק אם אין תכנון בנייה באזור של הבית שלכם. לא נעים לקנות דירה עם נוף יפה רק כדי לגלות ששנתיים לאחר שקניתם אותה בונים מגדל ענק שיסתיר לכם את הנוף.

סיכום של מה שנאמר בטיפים

  • דבר ראשון שחשוב לבדוק בדירות למכירה הוא התקציב. תחליטו מה התקציב שלכם, תוודאו שאתם יכולים לעמוד בו ואל תחרגו ממנו.
  • דבר שני זה המיקום של הדירה. המיקום הוא בהתאם לתקציב שלכם, לצרכים שלכם ולתכניות עתידיות שיש במקום, למשל בנייה נוספת.
  • חשוב מאוד לבקר מספר פעמים בדירה שאתם רוצים לקנות. תוודאו שאתם מגיעים באור יום שבו יש תאורה ואפשר לראות אם יש ליקויים רציניים בדירה.
  • תבררו מיהם השכנים שהולכים להיות לכם ואם אתם מתחברים לסביבה מבחינה חברתית.

הכי חשוב, אל תמהרו. קחו את הזמן, תחפשו מספר דירות, תיראו תתרשמו ותחשבו היטב. זאת הדרך הכי טובה לבחירה המוצלחת ביותר בשבילכם.

הצג עוד
Back to top button
en_US
Skip to content
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.