חדשות מהארץ

מלחמת חרבות ברזל: מערכת הודעות התגוננות מטעם פיקוד העורף בטכנולוגיית Cell Broadcast

פיקוד העורף משיק את ׳מסר אישי׳, יכולת להעברת הודעות התגוננות באירועי חירום רחבי היקף ישירות לטלפונים ניידים. זאת, ללא צורך בביצוע כל פעולה מצד האזרח. ההודעה תלווה בצליל ייעודי ופריצה מיידית לצג הנייד. שימו לב, הודעה זו אינה מהווה תחליף ליישומון פיקוד העורף.

מלחמת חרבות ברזל: מערכת הודעות התגוננות מטעם פיקוד העורף בטכנולוגיית Cell Broadcast

טכנולוגיה סלולרית זו, מוכרת בתקן בינלאומי ומאפשרת הפצת הודעות למנויים רבים באותו אזור בו-זמנית. בעת הפעלת טכנולוגיית “Cell Broadcast”, כל מחזיקי הטלפונים הניידים באזור המאוים, יקבלו התרעה באמצעות הודעת טקסט שתשלח ישירות למכשיר הנייד כשהיא מלווה בצליל התרעה ייעודי.

במקרה של קבלת התרעה, יש להישמע להנחיות פיקוד העורף. הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים.

הטכנולוגיה החדשה למתן הנחיות מצילות חיים בטלפונים הניידים מתבצעת באמצעות שידור תאי Cell Broadcast – CB, המתבססת על שידור דרך האנטנות הסלולריות למכשיר הנייד שלך.

המערכת פועלת גם ללא גישה לרשת האינטרנט ואינה מושפעת מעומסים, אלא רק לקליטה סלולרית מינימלית בלבד. זאת כחלק מהשאיפה לספק התרעה לכל אדם, בכל זמן ובכל מקום.

בעת הפעלת התרעה המבוססת על טכנולוגיית “Cell Broadcast”, כל מחזיקי הטלפונים הניידים באזור המאוים, יקבלו התרעה באמצעות הודעת טקסט שתשלח ישירות למכשיר הנייד כשהיא מלווה בצליל התרעה ייעודי.

מתי תפעל ההתרעה בהודעת טקסט?

טכנולוגיית “Cell Broadcast” תומכת בהפצת התרעות מפני כל סוגי האיומים. עם זאת, ההחלטה על הפעלת ההתרעה מתבצעת בהתאם למדיניות ההתרעה של פיקוד העורף ולפי הערכת מצב פרטנית לכל איום.
השימוש בטכנולוגיה זו יתבצע רק באירועים המחייבים הפצת הודעת חירום לטובת שמירה על ביטחון ושלום התושבים.

אז איך זה עובד?

בעת הפעלת טכנולוגיית “Cell Broadcast”, כל מחזיקי הטלפונים הניידים באזור המאוים יקבלו הודעת חירום מפיקוד העורף, שתעבור ישירות אל האנטנה הסלולרית שנמצאת באזורכם. כל מי שנמצא בסביבת אזור זה יקבל את הודעת החירום ישירות לטלפון הנייד שלו.

ההודעה תפרוץ לטלפון הנייד עם צליל ואייקון של סימן קריאה בתוך משולש אזהרה (תלוי חברת הסלולר), בליווי מלל מפיקוד העורף שיופיע על מסך הטלפון הנייד הכולל את פרטי האירוע והנחיות מצילות חיים כיצד יש לפעול.

חשוב לציין כי בעת השימוש בטכנולוגיה, המסר משודר לכל המכשירים שנמצאים באזור גיאוגרפי מסוים. המערכת לא מקבלת מידע על מכשירים ספציפיים ופרטיות האזרחים נשמרת באופן מלא. כמו כן, המערכת לא מקבלת מידע אודות מיקומכם.

באילו מכשירים ניתן לקבל את הודעות החירום?

רוב מכשירי הטלפון החכמים המיובאים לארץ תומכים ביכולת החדשה, הודות לתקינה בינלאומית המחייבת לאפשר פריצה של הודעות חירום למכשיר הטלפון.

דגשים חשובים

Cell Broadcast הינה טכנולוגיה מתקדמת ובטוחה, המוכרת בכל העולם ומאפשרת הפצת הודעות למנויים רבים באותו אזור בו-זמנית, מה שמבטיח כי כל מי שנוכח באזור המאוים יקבל את ההתרעה במהירות.

אמצעי התרעה זה נועד לספק מענה מיידי ויעיל לכל סוגי התרחישים, החל מאירועים מקומיים ועד לאירועי חירום רחבי היקף.

גם כשהגישה לאינטרנט מוגבלת, תקבלו מידע מציל חיים בזמן אמת – המערכת מבוססת על הקליטה הסלולרית של מכשירכם ולא נדרש עבורה אינטרנט או רכיב GPS.

לקריאה בהרחבה

הצג עוד
Back to top button
en_US
Skip to content
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.