חברתיחדשות

עיסקת העשור פייסבוק רוכשת את WhatsApp תמורת 16 מליארד דולר

הלילה (על פי שעון ישראל) הרשת החברתית פייסבוק רכשה סופית את אפליקציית המסרים וואצאפ בסכום רכישה בלתי נתפס כ-16 מיליארד דולר

פייסבוק רכשה את וואצאפ
פייסבוק רכשה את וואצאפ

• אנשי וואסטאפ יצטרפו לצוות הרשת החברתית
• מארק צוקרברג אומר: “נהפוך את העולם למחובר יותר”

פייסבוק כובשת את העולם הדיגיטלי. הרשת החברתית פייסבוק הודיעה הלילה (שעון ישראל), על רכישת אפליקציית המיסרונים הפופולארית וואטסאפ תמורת סכום של 16 מיליארד דולר.

במסגרת העסקה תשלם פייסבוק לוואטסאפ 4 מיליארד דולר במזומן, והשאר במניות. המנכ”ל והמייסד של WhatsApp יאן קום יצטרף לאחר השלמת העיסקה למועצת המנהלים של פייסבוק.

לחוזה הרכישה נוסף סעיף, שלפיו אם העיסקה לא תאושר על ידי הממונה על ההגבלים העיסקיים בארה”ב פייסבוק תשלם בכל זאת למייסדי וואטסאפ מיליארד דולר במזומן ומיליארד דולר במניות.

פייסבוק רכשה את האפליקציה וואצאפ
פייסבוק רכשה את האפליקציה וואצאפ

בבלוג הרשמי של פייסבוק נכתב כי אפליקציית המסרים תמשיך לפעול בנפרד ותשמור על מותג עצמאי. לדברי פייסבוק, ל-WhatsApp יותר מ-450 מיליון משתמשים פעילים, כש-70 אחוזים מהם פעילים בכל יום. כמו כן נכתב בבלוג, כי נפח המסרים היומי ב-WhatsApp מתקרב לנפח מסרונים רגילים בכל העולם. לדברי מארק צוקרברג, WhatsApp בדרכה למשתמש המיליארד השירותים שיגיעו לאבן דרך זו הם בעלי ערך גבוה.
“אני נרגש להכריז כי רכשנו את וואטסאפ וכעת נצרף את הצוות שלהם אלינו. המטרה שלנו היא להפוך את העולם למחובר יותר, ואנו עושים זאת על ידי בניית שירותים שיעזרו לאנשים לחלוק כל סוג תוכן שהם רוצים עם כל קבוצת אנשים שהם חפצים בכך”, כך כתב צוקרברג בפרופיל הפייסבוק שלו.
“וואטסאפ היא כמעט חסרת גבולות”, הוסיף צוקרברג, “בשל כך אני נרגש שהם בחרו לעבוד איתנו. אני מצפה לדברים שפייסבוק ווואטסטפ יכולים לעשות ביחד, תוך פיתוח מכשירי טלפון ניידים שיוכלו לתת לאנשים יותר אפשרויות ליצור קשרים”.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.