יחסי ציבורמאמרים

איך נמדדת איכות העבודה של מקדם אתרים

כאשר אתם שוכרים את שירותיו של מקדם אתרים אתם מצפים להגדלת כמות הכניסות לאתר ולמיקום טוב בגוגל. ישנם קשרי גומלין בין שני הדברים, כל אחד משפיע על האחר. מיקום טוב בגוגל משפיע על כמות הכניסות לאתר, כמות גדולה של כניסות לאתר משפיעה על דירוג האתר בגוגל ומביאה אותו למיקום טוב בתוצאות החיפוש.

לגוגל ישנה שיטת דירוג אתרים אשר משפיעה על מקומם בתוצאות החיפוש
לגוגל ישנה שיטת דירוג אתרים אשר משפיעה על מקומם בתוצאות החיפוש

מקדם אתרים אשר עושה עבודה טובה ועקבית יכול לשפר את מיקומכם במנוע החיפוש ולהגדיל משמעותית את הכניסות לאתר שלכם. אך כיצד תמדדו את איכות העבודה של מקדם האתרים?

שיטת הלפני והאחרי

טכנולוגיית האינטרנט מאפשרת לנו למדוד במדויק את התוצאות של עבודת קידום אתרים בגוגל – לטוב ולרע. הדבר הפשוט ביותר לעשות הוא לבדוק את הכמות ולא את האיכות. כל כניסה לאתר שלכם נרשמת על ידי ממשקי הניהול של האתר וכך אתם צוברים סטטיסטיקה יקרת ערך על הכניסות לאתר.

לצורך העניין אתם יכולים לראות כמה כניסות היו לכם לאתר ומהיכן הם הגיעו (גם מבחינה גיאוגראפית וגם מבחינת האתר המפנה). אם תבדקו את הדוחות לפני עבודתו של מקדם האתרים ואחרי כמה חודשים בהם עבד מקדם האתרים, תוכלו לראות אם יש שינוי. אמנם זה עדיין לא אומר כלום על האיכות אבל לפחות מבחינת כמות התנועה בהחלט תדעו אם גדלתם.

יחס ההמרה

כמות הכניסות לאתר היא חשובה אבל אתם לא רוצים שמקדם האתרים יזרים סתם כמויות גדולות של תנועת גולשים אשר אף אחד מהם לא באמת מתעניין באתר שלכם. מקדמי אתרים חובבניים משתמשים בשיטות אגרסיביות להביא כמויות גדולות של גולשים לאתר, לעתים בדרכים שאינן מקובלות על מנועי החיפוש (דבר אשר עלול לגרום לבעיות בהמשך).

אך כאשר מדובר בגולשים שאינם רלוונטיים עבורכם, נניח ואלו גולשים מהודו בזמן שאתם מציעים אך ורק שירות בישראל, אין להם הרבה משמעות וניתן לראות את יחס ההמרה יורד. אתם בהחלט יכולים למדוד את יחס ההמרה במצב הקיים ושוב לאחר עבודתו של מקדם האתרים על מנת לראות את השינוי. יחס המרה גבוה הוא מדד לאיכות.

דירוג בגוגל

לגוגל ישנה שיטת דירוג אתרים אשר משפיעה על מקומם בתוצאות החיפוש. מקדמי האתרים צריכים לעבוד על האתר על מנת לשפר את הדירוג שלו וכך להגיע למקום טוב יותר בתוצאות החיפוש. בהחלט ישנם כלים אשר מסייעים לכם לבדוק את דירוג האתר ושוב ניתן לעשות זאת לפני ואחרי.

הערה חשובה לסיום, שימו לב שעבודה של מקדם אתרים אינה פרויקט חד פעמי אשר יש לו התחלה וסוף. קידום אתרים הוא פעילות שוטפת שיש לעשות תמיד על מנת לשפר ולשמר את מעמד האתר ולהבטיח תנועה תמידית של גולשים בשוק שהוא מאוד תחרותי.

דניאל זריהן

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.