יחסי ציבורמאמרים

מה זה כבל USB 3

במהפכת הטכנולוגיה הגדולה שאנחנו חווים מזה עשרים שנה ליציאת USB ולכבל USB 3 יש מקום של כבוד.

בלעדיו לא יכולנו לעשות המון דברים, לא היינו ניידים בקלות כה רבה, ולמעשה חלק גדול מהדברים שאנחנו מבצעים ביום יום ומוכרים לנו כל כך, לא היינו יכולים לעשות אלמלא הייתה לנו יציאת USB בכל מקום ולא היה בידינו את הכבל הזה.

לפני שנציג את היתרונות של USB וכיצד רוכשים בחכמה כבל USB, נסביר בקצרה מה זה אומר בכלל USB ולמה הוא כל כך משמעותי בחיינו. יציאת USB (Universal Serial Bus) זו יציאה סטנדרטית שקיימת כיום במחשבים אישיים ובמכשירי אלקטרוניקה אחרים. יציאה זו נועדה להחליף יציאות אחרות (יציאות טוריות) אשר היו מכוונות לגורם ספציפי אחד. יציאת USB היא יציאה כללית שמאפשרת לחבר אליה אלמנטים שונים. בכך נחסך הצורך להתקין על לוח המחשב יציאות שונות. עם הזמן פותחו אפשרויות של יציאת USB גם מחוץ למחשב, ובכך נפתחו אפשרויות של חיבור מכשירים שונים הן למחשב והן לשקעים כלליים. חיבור USB הראשון התפתח כבר בשנת 1995, אך רק במהלך השנים הוא הפך להיות יותר ויותר מקובל.

בשביל להבין את החשיבות של חיבור USB, צריך להסתכל על המקרה הקלאסי בעולם הסלולר. כאשר חברה כמו סמסונג משתמשת בפלאפונים שלה בחיבור USB רגיל בעוד שחברת אפל משתמשת בחיבור USB מיוחד משלה. דבר זה גרם לכך שהמשתמשים במכשיריה צריכים לרכוש כבל מיוחד ולא יכולים להטעין את המכשיר שלהם בכל מטען, לעומת משתמשי סמסונג שכן יכולים. דבר זה הביא בין היתר לגידול בכמות המשתמשים במכשיריה לעומת המשתמשים במכשירי אפל.

מלבד טלפונים סלולאריים אנחנו יכולים למצוא עוד שורה של מכשירים אשר מתחברים באמצעות USB:

  • מצלמות דיגיטליות
  • שעונים
  • כרטיסי זיכרון
  • מודמים
  • מצלמות מחשב
  • נגני מוזיקה
  • מדפסות וסורקים

זה רק חלק מהמבחר של המכשירים שמתחברים באמצעות USB.

מה זה כבל USB 3:

USB3  זה תקן אשר יצא בשנת 2008, כשהרעיון שלו היה לאפשר העברת קבצים במהירות 4 ג’יגה ויותר. הרעיון הוא להגדיל באופן ניכר את מהירות העברת הקבצים בין מחשב למחשב או בין תקנים מסוימים למחשב. בנוסף כבל זה מאפשר צריכת חשמל נמוכה יותר מאשר תקני USB קודמים.

ניתן לרכוש כבל USB3 בכל חנות מחשבים וכן בחנויות למכירת ציוד משרדי. מדובר על כבל מסוכך באורך של 3 מטר לרוב.

פורסם באמצעות ווב-קלאב פתרונות אינטרנט מתקדמים

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.