יחסי ציבורמאמרים

מתי כדאי לבצע השתלת שיניים ?

לא פעם שמעתם את המונח השתלות שיניים. היום השתלות שיניים נחשבות למענה האיכותי והיעיל ביותר לבעיית חוסר שיניים ו/או לאיבוד שיניים חלקי או מלא. השתלות שיניים נחשבות לטיפול יקר אך חשוב, השתלה של שן משיבה לפה את התפקוד הדנטלי התקין וכך משפרת באופן ניכר את כל מערכת השיניים וכך את איכות החיים של האדם כוללים דיבור ולעיסה.

השתלת שיניים במראפת דוקטור רוני אמיד

אך מהם שתלים למעשה? שתלים הם שתלים דנטאליים שעשויים מברגים מחומר טיטניום איכותי דמויי שורש של שן, אותם מחדירים בטיפול כירורגי לעצם של הלסת ושם מטמיעים אותם. השתלים, רק בתנאי שהוחדרו נכון, יכולים לשמש כתומכים לכתר זירקוניה או לתותבת קבועה או כזו שנשלפת.

האם זה מתאים לכולם?

שתלים דנטליים יכולים להתאים לאנשים מגיל 18 ועד גיל 120. הטכנולוגיה כל הזמן משתפרת בתחום הזה וכך גדלים גם הסיכויים ליהנות משיניים בריאות ואיכות אכילה טובה ובריאה. הגורמים לצורך בהשתלת שיניים הן בעיקר ריקבון, חוסר שינים, כשל בטיפול שורש, שחיקה, ופגמים מולדים.   לכל אדם ואדם יש מבנה ומערכת שיניים שונה. חוזק עצם הלסת וגם המנשך, כל אלה שונים אצל כל אחד. מומחה מקצועי לשיקום פה ידע להתאים את התכנית הספציפית שהיא שלבי תכנון לפני טיפול השתלת שיניים, בצורה מדויקת לכל מטופל שלו. זה מפתח ההצלחה של כל טיפול השתלה, הדיוק וההתאמה לתכנית מקיפה ומקצועית.

טיפול השתלת שיניים במרפאת דוקטור רוני אמיד

האם זה כואב?

לחלוטין לא. בעת ההשתלה מתבצעת הרדמה מקומית במקום של השתל שהיא תבטל את הכאב במהלך הטיפול. לאחר ההשתלה יכול להיות מצב שתהייה רגישות באזור, אך משככי כאבים יוכלו לסייע במקרה הזה. גם זמן ההחלמה משתנה בין כל מטופל ומטופל. זה בעיקר תלוי גם בהיקף של הטיפול ובכמות של השתלות השיניים. מומלץ לקחת יום חופש של על מנת לאפשר לאזור מעט להחלים. בכל מקרה, רוב המטופלים די מהר חוזרים לתפקוד ללא כל בעיה.

שיפורים ביכולות הדנטליות כל הזמן

החידוש האחרון בתחום של השתלות השיניים הוא השתלות שיניים ממוחשבות. אלה השתלות שיניים שמסתמכות על צילומי סי.טי שמתורגמים על צג המחשב לתמונה שהיא תלת ממדית, של עצם הלסת, לרבות פרמטרים שהם דנטליים חשובים. באופן זה יהיה ניתן לתכנן בצורה מדויקת את מיקום השתלים בפה. מיקום השתלים יכול לאפשר שיקום מוצלח יותר, עם מעט פחות פעולות שהן דנטליות פולשניות. השיטה הממוחשבת מספקת למטופל בעיקר שקט הנפשי ואת הביטחון שההשתלות יבוצעו בצורה מדויקת ביותר. זה כלי מאוד עוצמתי שהרבה מרפאות מגלות את יתרונותיו הרבות.

מטופלת במרפאת דוקטור רוני אמיד במהלך השתלת שיניים

החלמה ושיקום הפה

כל מטופל יקבל לאחר השתלת שיניים הוראות מדויקות מהרופא בהתאם למצבו. מטרתן כמובן  לסייע למטופל לעבור את השעות הראשונות והימים הראשונים לאחר ניתוח השתלת שיניים. כמו כל ניתוח כירורגי גם הליך של השתלת שן יכול להיות מלווה בכל מיני תופעות לוואי. בדרך כלל ככל שהניתוח יתארך ויהיה ממושך ומורכב, יכולות להיגרם תופעות כמו נפיחות, כאב, דימום וזיהום. ניתן להימנע מאלה על ידי מילוי הוראות הרופא שיינתנו בתום הטיפול.

האם יש מקרים שבהם לא ניתן לבצע השתלת שיניים

יש מצבים שבהם לא ניתן לבצע השתלה של שן עקב בעיות בריאותיות של המטופל שמונעים הליך כירורגי. מצבים אחרים בהם לדוגמא יש חוסר בעצם, ניתן לפתור כמו השתלת עצם וכו’.

לחץ למידע על שתלים דנטליים במגוון שיטות טיפול במרפאת ד”ר רוני אמיד

המאמר נכתב באדיבות מרפאת השיניים – ד”ר רוני אמיד

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.