יחסי ציבורמאמרים

3 שאלות שאתה חייב לשאול את עצמך לפני שאתה מתחיל לפרסם בגוגל

לפני שאתם קופצים עם הראש לבריכה ומתחילים בקמפיין אדוורדס, יש 3 שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם על מנת שלא תתקעו עם הראש בקרקעית…

קמפיין ממומן

מה אני רוצה להשיג מהקמפיין הממומן?

קביעת היעד של הקמפיין היא אולי הדבר החשוב ביותר מכיוון שבסופו של דבר היעדים משפיעים על הצורה שבה ייראו עמודי הנחיתה, על מילות המפתח שתבחרו ועל הטקסט של המודעה. יש הרבה סוגי יעדים שניתן לבחור ממה שאפשר לחשוב, לדוגמה:

  • שיחות טלפוניות
  • רישום לרשימות תפוצה, הצטרפות למועדון חברים וכך הלאה
  • רכישות אונליין באתר
  • הגדלת החשיפה של המותג
  • קמפיינים עונתיים
  • מילוי טופס צור קשר

ניתן כמובן לבחור מספר יעדים יחד, דוגמא פופולארית: שיחות טלפוניות ומילוי טפסי צור קשר

תשאלו את עצמכם, כמה יצירות קשר אתם מצפים במסגרת התקציב שהגדרתם, כמה טלפונים ובכך תגיעו לעלות המרה רצויה(Target CPA).

מה עם עמוד הנחיתה שלי?

למרבה הצער, הרבה עסקים עדיין קודם כל יורים, ורק אחר כך שואלים שאלות. במילים אחרות, הם מעלים קמפיין ממומן בגוגל ומשתמשים בעמודי נחיתה בלי שהם נתנו למישהו לחוות עליהם דעה, או שהם פשוט משתמשים באחד העמודים בתוך האתר שלהם כעמוד היעד של המודעה ללא בדיקה מינימאלית של התוכן בעמוד: תמונות, מסרים שיווקיים ועוד..

מעבר לעובדה שזה לא אפקטיבי, הרבה כסף יכול ללכת ככה לאיבוד: הגולש אמנם לוחץ על המודעה, אבל העמוד לא גורם לו ליצור אתנו קשר, במיוחד אם הוא לא ממוקד מספיק במילת המפתח העיקרית של המודעה.

על מנת להמחיש את העניין: זה מה שמקבלים אחרי שלוחצים על אחת המודעות של “סיטונאות מזון”. הטקסט במודעה אמנם רלוונטי לסיטונאות מזון, אבל כאשר נכנסים לעמוד הנחיתה, זה שמקבלים:

יש פה שתי בעיות:

  • מדובר בעצם בעמוד הבית ולא בעמוד נחיתה ייעודי
  • אין בעמוד הזה שום דבר שקשור לסיטונאות, לא בתמונות ולא בטקסט (משפיע לרעה גם על ציון האיכות)

למה לבחור דווקא בי?

אחד מהעקרונות הכי חשובים בתחום השיווק הוא הבידול – במה אני שונה ממה שאחרים מציעים ולמה לבחור דווקא בי? השאלה  הזו הופכת להיות רלוונטית פי כמה וכמה בשיווק באינטרנט, כאשר הגולש רואה לפחות מודעה אחת ממומנת ועוד עשר תוצאות אורגניות.

לא תמיד אפשר לענות על השאלה הזו במהירות, גם אם אתם מנהלים צוות שלם של אנשי שיווק ומכירות: הציפיות של הגולשים באינטרנט הן שונות והם הרבה יותר חשדניים וללא ממהרים לבצע רכישה.

אחרי שהצלחתם לענות על השאלה  הזו, התשובה צריכה להסתכם בכמה מילים, סלוגן או מספר משפטים בודדים שיכולים להיכנס בעמוד הנחיתה וכמובן במודעה עצמה. אפשר גם להמחיש אותה באמצעי ויזואלי כמו סרטון וידאו או תמונה, אבל זו לא חובה.

הנה דוגמה מצוינת לשירות קייטרינג:

אין כאן יותר מדי פרטים, אבל הייחוד של השירות ברור: אתם יכולים להזמין קייטרינג בלי שיחות טלפון או לכתוב מיילים.

BOOSTIT – הקמה, ניהול ופרסום קמפיינים ממומנים בגוגל

 

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.