יחסי ציבורמאמרים

בניית אתר אינטרנט במערכת וורדפרס

בניית אתרים בוורדפרס זו המילה האחרונה בתחום האתרים באינטרנט. זה מספר שנים שוורדפרס היא מערכת ניהול התוכן המובילה בעולם ומיליוני אנשים ברחבי העולם נהנים מן האפשרויות הרבות שהיא מספקת. כאמור מדובר במערכת אשר מנהלת תוכן אשר זמניה לכל אדם ולא כרוכה בתשלום כל שהוא.

לפני שמתחילים לבנות את האתר הלכה למעשה יש לתכנן את האתר מבחינה רעיונית

וורדפרס נולדה בשנת 2003 ומאז שינתה כליל את הגישה לפרסום, קידום ובניית אתרים ברשת. כל אחד יכול לעבוד עם המערכת הזו אבל במקרים רבים יטילו את העבודה (ובצדק) על אנשים בעלי ידע בתחום. בניית  ממשית של  אתר או יצירה של פונקציות מורכבות יותר כגון התקנה והתאמה של תוספים אשר דורשים התערבות בקוד עדיף שלא לנסות לבצע לבד.

אתרים מכל סוג

באמצעות מערכת הניהול הנ”ל ניתן לבנות כמעט כל סוג של אתר. בניית אתר כאמור כדאי שתעשה על ידי איש מקצוע. ישנם דברים רבים שבהם יש להתחשב כאשר באים לבנות אתר אינטרנט. טעויות בתחילת הדרך עלולות להביא להקמתו של אתר לא נוח ובעייתי. ניתן לבנות באמצעותה בלוגים, אתרי תדמית, חנות וירטואלית, אתרי קטלוג ועוד. במקרים בהם יש צורך בממשק לניהול משתמשים רבים או באתרים בהם אבטחת המידע היא קריטית פחות מומלץ להשתמש בה.

לפני שמתחילים לבנות את האתר הלכה למעשה יש לתכנן את האתר מבחינה רעיונית. ככל שהתכנון יהיה מוקפד ומדויק יותר כך האתר יעשה את העבודה בצורה טובה יותר וימשוך אליו את קהל היעד המועדף. כדאי לשתף בבניית האתר אנשים מתחומים שונים (כל אחד בזמנו) ובכך להפוך אותו לאתר איכותי, נגיש ומעניין. חשוב שהמידע אשר יופיע באתר יהיה מעניין, בעל ערך מוסף וכמובן מניע לפעולה. כדאי להשקיע בדפי נחיתה ברורים וטובים, במיקרו קופי מעולה ועוד.

עיצוב האתר

עיצוב אתר משול לריהוט הבית. בית ריק יכול להיות ממש חזק ובעל תשתית מצוינת אך ללא ריהוט הוא לא ממש מעניין. אף אחד לא היה רוצה לשהות בבית ריק ובאותה מידה איש לא יבקר באתר לא מעוצב. העיצוב הוא זה שיקבע את האופי, קהל היעד, הנוחות ועיצוב הממשק של האתר שלנו. ואין זה משנה כלל אם מדובר באתר תוכן או מסחרי או בכלל תדמיתי, תמיד זה מתחיל בהבנת הלקוח וקביעה של השפה הגרפית של האתר.

מדובר בעיקר בעניין של טעם, ולכל אחד טעם משלו. רצוי כמובן שהעיצוב יתאים לקונספט של האתר ולאופי שלו. לא יתכן אתר שמדבר על ארגון מסיבות וישלוט בו הצבע השחור. העיצוב יכול להתבצע בדרכים רבות. על המוצר השיווקי לקלוע לטעמם של הלקוח ושל הגולשים, וגם להעביר מסר נכון ותואם למוצר. עליו להיות קל ונגיש לניווט, מותאם למנועי חיפוש ולרזולוציות צפייה שונות, גמיש ונכון להכיל אולי שינויים עתידיים.

את הגורמים האלה יש לקחת בחשבון בתהליך עיצוב אתרים, ועל כן עיצוב אתר מוצלח דורש ניסיון רב והבנה לא רק בתחום עיצוב גרפי אלא גם ספציפית בתחום עיצוב אתרים.

בונים את האתר

אתר אינטרנט טוב הוא כזה שחשבו על כל הפרטים הקטנים במהלך הבנייה שלו. ישנם אנשי מקצוע רבים אשר עשויים לקחת חלק פעיל בהקמת אתר אינטרנט. כל אחד מהאנשים הללו ייתן את החלק שלו וכך נגיע לאתר מושלם. כמובן שגם לאחר שהאתר יהיה מושלם נזדקק לתמיכה. כל אתר עלול להתקף בבאגים ולכן מוטב שיהיה אחראי על כך מראש. בניית אתר היא מלאכה מדויקת וכדאי לפנות רק את בעלי מקצוע מנוסים ומיומנים.

בבניית אתר תדמית לעסק חשוב לזכור שמדובר בסוג מסוים של אתרי אינטרנט. בניית אתר איכותי צריכה לכלול מספר מאפיינים. בלעדיהם  אתר תדמית לא יהיה 100% אתר תדמית. אז מה כולל בניית אתר תדמית:

  • עמוד בית – אשר מכיל  סליידר או באנר ראשי גדול , טקסט קצר וקולע על תמצית העסק, תמונות, וכל אלמנט גרפי או אחר שיכול להדגיש את המאפיינים הבולטים של העסק בזמן קצר ובאופן מידי.
  • עמוד אודות – מכיל טקסט מפורט יותר על העסק ועל האתר, תחומי התמחות ומאפיינים נוספים.
  • עמוד צור קשר – העמוד הראשי למטרת יצירת קשר עם בעל האתר. ניתן גם להעלות טופס צור קשר קבוע בצדי האתר. מטרתו של עמוד צור קשר היא למעשה לאפשר לגולש לקבל את כל המידע על יצירת הקשר עם בעל האתר.
  • עמוד גלריה – יציג פרויקטים שונים, תמונות של העסק באופן אטרקטיבי ומקצועי. כדאי לשכור צלם מקצועי שיפיק את התמונות האיכותיות ביותר.
  • מערכת ניהול – על מנת לעדכן תוכן בקלות. בניית אתרים מומלץ לעשות שימוש במערכת וורדפרס.

ערן פיקסר הוא בעל מקצוע בתחום אשר מתמחה בבנייה, עיצוב וקידום אתרים באינטרנט. ניתן לפנות אליו ולקבל מידע נוסף וחשוב בנושא זה. אם אתם בעלי עסק תוכלו לבנות אתר תדמית לעסק שלכם. אמנם מדובר בהשקעה די רצינית, אבל תהיו בטוחים שמדובר בהשקעה חשובה מאוד לעסק, תניב תוצאות ותחזיר את ההשקעה שלכם בתוך זמן קצר.

הצג עוד
Back to top button
he_IL
דילוג לתוכן
Close

חוסם פרסומות מופעל

כדי לעזור לנו בהוצאות האתר, עליך לבטל את חוסם הפרסומות באתר זה.